Güncel Gönderiler: Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu
Toplam kayıt 59, listelenen: 21-40
-
İkinci beyni dinlemek: Yiyecek ve içecek sektörüne bir öneri
(Emrah Özkul, 2018)Gershon’un ‘bağırsak; insan mutluluğunda da sefaletinde de önemli rol oynar’ sözü hazırlanan çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Literatürde bağırsaklar, beyin dışında vücudu kontrol eden ikinci bir beyin olarak ... -
Nekrofobi ve Türk Mutfağı ilişkisi üzerine bir değerlendirme
(Emrah Özkul, 2018)Toplumlar; bireylerin kültürel zenginliğinin, yaşayışlarının, korkularının, inançlarının, sevinçlerinin toplamıdır. Yiyecekler ve yemek kültürü toplumların sosyal yaşayışlarını ve kültürel alt yapılarını anlamak noktasında ... -
Endüsri 4.0 ve rawfood akımı
(Emrah Özkul, 2018)İnsanlık tarihi birçok devrime şahit olmuştur. Her bir devrim bir sonraki devrimin daha çok gelişmesini sağlamıştır. Son olarak 2011 yılında Almanya tarafından ortaya atılan devir ise endüstri 4.0 olarak literatüre ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinde başarı artırmada akıl setinin etkisi
(Emrah Özkul, 2018)Günümüzde işletmeler arasındaki rekabet şartları giderek sertleşmektedir. Bilgi toplumuna geçiş süresinde hizmet sektörü ve dolayısıyla yiyecek ve içecek işletmeleri ekonomideki payını giderek artırmaktadır. Yiyecek ve ... -
Yetercilik (enoughism) ve gastronomi ilişkisi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2021)Son yıllarda, tüketim toplumunun yarattığı olumsuz etkilerin sıkça konuşulmasıyla birlikte, gıda tüketimi perspektifinden ele alınan tüketim çılgınlığı, sürdürülebilir gastronomi çalışmalarının ivme kazanmasına sebep ... -
Gastrodiplomasi kavramı ile ilgili yapılmış çalışmaların bibyometrik analizi
(2021)Gastrodiplomasi kavramı bir uygulama olarak derin tarihsel köklere sahip olsa da 21. yüzyıldan itibaren akademisyenler tarafından ilgi görmeye başlamıştır. Devletler askeri ve ekonomik güçleri kullanmaktansa birbirlerine ... -
Gastronomi 4.0 kavramı kapsamında nesnelerin internetinin (IOT) mutfaktaki yeri
(Detay Yayıncılık, 2022)Gastronomi 4.0 kavramının geleneksel yiyecek üretim noktalarında gün geçtikçe daha fazla yer aldığı görülmektedir. Bununla beraber internetin kullanım olanakları ile akıllı cihazları üretim maliyetleri azaldıkça çok daha ... -
Z kuşağının konfor gıda tüketimi: Balıkesir örneği
(Gülay Börekçi, 2024)Konfor gıda (comfort food), bireylerin başarı, mutluluk, sevinç ve keyif gibi pozitif duygu durumlarında ya da üzüntü, stres, yalnızlık, depresyon, gerginlik ve mutsuzluk gibi negatif duygu durumlarında tercih ettikleri gıdalar ... -
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ... -
Çanakkale yöresinin hüzün dark turizmi potansiyelinin swot analizi yoluyla incelenmesi
(Detay Yayıncılık, 2015)Turistik ürün çeşitlendirmesi destinasyonlarda yeni turizm potansiyelleri oluşturmak amacıyla yapılan stratejik yaklaşımların başında gelmektedir. Mevcut turistik destinasyonlarla rekabet edebilmek maksadıyla yapılan ... -
Göçlerin yöresel mutfağa etkisi: Erdek örneği
(Zekai Mete, 2018)Bu çalışmada unutulmaya yüz tutmuş göçmen mutfağının Türk mutfağına tekrar kazandırılmasının turizm açısından önemine dikkat çekilmektedir. Bu amaçla, yazın bölümünde öncelikle göçler ve Türk mutfağı arasındaki ilişkiye ... -
The relationship between product inovation and fusion cuisine in food and beverage establishments a discussion on Turkish cuisine
(CRC Press, 2012)The competition nowadays in globalization process deeply influences the tourism industry as well as the other industries. The increasing differentiation in demands and expectations of tourists forces tourism establishments ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde tam zamanında üretim felsefesinin lojistik köylerde uygulanabilirliği
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Yiyecek ve içecek işletmeleri 20. yüzyılın son çeyreğinde daha fazla önem kazanmıştır. Gerek ekonomik durumun iyileşmesi gerekse kadınların iş hayatına atılması insanları dışarıda yemek yemeye itmiştir. Bu bağlam yiyecek ... -
“Kendin yap” (DIY) restoranların incelenmesi
(Şule Aydın, 2019)Tüketim toplumundan üretim toplumuna geçilmeye başlanmasıyla birlikte tüketiciler kendi ihtiyaçlarını hazır ürünlerle değil, kendi isteklerine göre oluşturdukları ürünlerle gidermeye başlamıştır. Bu değişim IKEA etkisi, ... -
Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde aşçılık programlarının durum analizi
(Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği, 2018)Food and beverage services, has become a major area of employment in Turkey. This situation brings the need for qualified human power. At this point, the importance of culinary education, in which a number of professional ... -
Destinasyon pazarlamasında Toyota Way 4P modelinin kullanılabilirliği (Sındırgı örneği)
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdtirlüğti, 2017)Destinasyon pazarlaması; bir yerin öz niteliklerine uygun olarak oluşturulan destinasyon kimliğinin, seçili hedef kitlelere dönük olarak etkin iletişim çalışmaları ile daha çekici hale getirilmesidir. Destinasyon ... -
Essedra ve Nuhun ambarı projelerinin incelenmesi (Edremit zeytin ve zeytinyağı ile ilgili bir öneri)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2018)1970’li yıllardan sonra teknoloji ve sanayi alanındaki ilerlemeler doğayı yok etmeye başlamıştır. Bunun sonucunda ortaya çıkan doğal kaynakların azalması, küresel ısınma, iklimlerin değişmesi gibi problemler son yıllarda ... -
Turistik çekicilik unsurları içinde yiyecek içecek işletmelerinin yeri: Sultanahmet örneği
(Yıldız Technical University Istanbul Historical Peninsula Application and Research Centre, 2013)Tourism, as an important element of contemporary society is growing constantly. The rapid changes in the tourism sector has led to a variation in preferences and types of tourism. Searchs for new destinations have emerged ... -
Dışarıda yemek yeme alışkanlığında etkili faktörlerin belirlenmesinde alternatif bir yöntem olarak planlanmış davranış teorisi
(Deuzem, 2016)Bireylerin dışarıda yemek yeme alışkanlıkları, temelde ev dışı yiyecek içecek tüketimi konusu ile ilgili kabul edilmektedir. Ticari anlamda ise; dışarıda yemek yeme alışkanlıkları bireylerin ev dışında bir işletme tarafından ... -
Tasarım kavramı ve otel işletmelerinde tasarımın önemi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Günümüzde insanların değişen turizm algısıyla beraber, tatil ihtiyaçlarında da önemli değişiklikler olmuştur. Yoğun iş temposuyla yıl boyu çalışan insanlar tatillerinde kendilerini ayrıcalıklı ve özel hissetmek istemektedir. ...