Browsing Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 57
-
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Beyaz gürültü (white noise) kavramı ve gastronomi sektörü ile ilişkisi
(Nevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2019)Beyaz gürültü, bebeklerde rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi olduğu bilinen bir ses türüdür. Bu ses türü, dış ortam seslerine maskeleme yaparak monoton ve sabit bir sesin duyulmasına neden olur. Yiyecek içecek işletmelerinde ... -
Changing consumer tendency and effects of local kitchens on tourism movements
(St. Kliment Ohridski, 2011)– Individuals, who have enough time, purchasing power and holiday tendency, have been attending tourism activities with different purposes like visiting relatives, having fun and adventure, shopping or visiting different ... -
Culinary tourism and the role of tourist guides in presenting kitchen and food culture
(ST. Kliment Ohridski, 2011)Food culture is a culture which shows both the materials used in the preparation of food and beverages and the ropes of cooking art. In terms of tourism, food culture is an important factor for tourists while visiting ... -
Çanakkale yöresinin hüzün dark turizmi potansiyelinin swot analizi yoluyla incelenmesi
(Detay Yayıncılık, 2015)Turistik ürün çeşitlendirmesi destinasyonlarda yeni turizm potansiyelleri oluşturmak amacıyla yapılan stratejik yaklaşımların başında gelmektedir. Mevcut turistik destinasyonlarla rekabet edebilmek maksadıyla yapılan ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde etkinlik pazarlamasının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İznik örneği
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandıran ve ek çekicilikler sağlayan süreç olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Destinasyon pazarlamasında Toyota Way 4P modelinin kullanılabilirliği (Sındırgı örneği)
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdtirlüğti, 2017)Destinasyon pazarlaması; bir yerin öz niteliklerine uygun olarak oluşturulan destinasyon kimliğinin, seçili hedef kitlelere dönük olarak etkin iletişim çalışmaları ile daha çekici hale getirilmesidir. Destinasyon ... -
Dışarıda yemek yeme alışkanlığında etkili faktörlerin belirlenmesinde alternatif bir yöntem olarak planlanmış davranış teorisi
(Deuzem, 2016)Bireylerin dışarıda yemek yeme alışkanlıkları, temelde ev dışı yiyecek içecek tüketimi konusu ile ilgili kabul edilmektedir. Ticari anlamda ise; dışarıda yemek yeme alışkanlıkları bireylerin ev dışında bir işletme tarafından ... -
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama (-e WOM) kapsamında Balıkesir’deki yiyecek-içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesi: Tripadvisor örneği
(Detay Yayıncılık, 2024)Elektronik ağızdan ağıza pazarlama, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Bu pazarlama tekniği, müşteriler için herhangi bir konu hakkında hızlıca bilgi toplama ve fikir ... -
Endüsri 4.0 ve rawfood akımı
(Emrah Özkul, 2018)İnsanlık tarihi birçok devrime şahit olmuştur. Her bir devrim bir sonraki devrimin daha çok gelişmesini sağlamıştır. Son olarak 2011 yılında Almanya tarafından ortaya atılan devir ise endüstri 4.0 olarak literatüre ... -
Essedra ve Nuhun ambarı projelerinin incelenmesi (Edremit zeytin ve zeytinyağı ile ilgili bir öneri)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2018)1970’li yıllardan sonra teknoloji ve sanayi alanındaki ilerlemeler doğayı yok etmeye başlamıştır. Bunun sonucunda ortaya çıkan doğal kaynakların azalması, küresel ısınma, iklimlerin değişmesi gibi problemler son yıllarda ... -
Evaluation of restaurant menus in the marketing of Turkish cuisine: The world’s 50 best restaurants discovery Turkey example
(LLC The Registered Company Address is: University of South Florida, 2022)Bu çalışmanın amacı “The World’s 50 Best Restaurants Discovery Turkey” listesine giren Türkiye’deki restoranların web sitelerinin Türk mutfağının pazarlanması bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaçla nitel araştırma ... -
Fast-casual restoranlarda VR (virtual reality) gözlüklerinin kullanımı
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Amacı: Çalışma turizm sektöründe önemli bir yer tutan yiyecek ve içecek işletme türü olan fast-casual restoranlarda ürünün, hizmetin ve değerin sanal gerçeklik uygulamaları ve sanal gerçeklik gözlükleri ile birlikte nasıl ... -
Gastrodiplomasi kavramı ile ilgili yapılmış çalışmaların bibyometrik analizi
(2021)Gastrodiplomasi kavramı bir uygulama olarak derin tarihsel köklere sahip olsa da 21. yüzyıldan itibaren akademisyenler tarafından ilgi görmeye başlamıştır. Devletler askeri ve ekonomik güçleri kullanmaktansa birbirlerine ... -
Gastronomi 4.0 kavramı kapsamında nesnelerin internetinin (IOT) mutfaktaki yeri
(Detay Yayıncılık, 2022)Gastronomi 4.0 kavramının geleneksel yiyecek üretim noktalarında gün geçtikçe daha fazla yer aldığı görülmektedir. Bununla beraber internetin kullanım olanakları ile akıllı cihazları üretim maliyetleri azaldıkça çok daha ... -
Gastronomi mirası temsilcisi olarak historanlar: Cumalıkızık yöresi üzerine kavramsal bir analiz
(2015)Nesiller boyunca aktarılan maddi ve manevi kültür ürünlerinin oluşturmuş olduğu kültürel miras kavramı içerisinde son yıllarda gastronomi mirası da oldukça fazla önem kazanmıştır. Bir yörenin ya da o yörede yaşayanların ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ali Yaylı, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında TEKNOFEST’e yönelik yorumların analizi
(Gülay Börekçi, 2024)Bu araştırmanın amacı, bir festival çeşidi olan TEKNOFEST’e yönelik yapılan yorumların gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında irdelenmesidir. Bu kapsamda Ankara, İzmir ve İstanbul illerinde düzenlenen ... -
"Gezsen Anadoluyu" tanıtım filminin kültürel imgeleri
(Zekeriya Bingöl, 2023)Turizm destinasyonlarının etkili bir şekilde tanıtılabilmesinde tanıtım filmleri kritik bir rol oynamaktadır. “GoTurkiye.com” platformu, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından oluşturulan resmi bir turizm tanıtım p ... -
Göçlerin yöresel mutfağa etkisi: Erdek örneği
(Zekai Mete, 2018)Bu çalışmada unutulmaya yüz tutmuş göçmen mutfağının Türk mutfağına tekrar kazandırılmasının turizm açısından önemine dikkat çekilmektedir. Bu amaçla, yazın bölümünde öncelikle göçler ve Türk mutfağı arasındaki ilişkiye ...