Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
Özet
Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları
ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında
faaliyet gösteren otel işletmeleri için uygulanan pazarlama stratejilerinden birisi olan ilişkisel pazarlama,
müşterilerle uzun dönemli ilişkinin kurulması noktasında önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda; otel
işletmeleri, varlıklarını sürdürüp hedeflerine ulaşabilmeleri için başarılı ilişkisel pazarlama stratejilerine
ihtiyaç duymaktadırlar. Otel işletmelerinin uyguladıkları ilişkisel pazarlama faaliyetleri, kendi işletme
amaçlarına ulaşmaları konusunda bir gereklilik, aynı zamanda da pazardaki müşteri potansiyelini arttırmaya
yarayan önemli bir faktör durumundadır.
Çalışmada, şehir otellerinin uygulayabilecekleri ilişkisel pazarlama stratejisi olarak TORQUE modeli
incelenerek, şehir otellerinin mevcut durumları ve uyguladıkları pazarlama stratejileri değerlendirilmeye
çalışılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların; TORQUE modeli ile ilgili olan ve ilgili yazında bulunan
kaynakları desteklemekle kalmayıp aynı zamanda modelin uygulanması hakkında farklı sektörlerdeki
işletmelerde yapılabilecek olan gelecek çalışmalar için de rehber olarak kullanılabilmesi hedeflenmiştir.