Yüksek Okullar
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu [46]
School of Physical Education and Sport -
Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu [71]
Burhaniye Vocational School -
Edremit Sivil Havacılık Yüksekokulu [22]
Edremit School of Civil Aviation -
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu [91]
School of Tourism and Hotel Management -
Yabancı Diller Yüksekokulu [40]
School of Foreign Languages
Güncel Gönderiler
-
The determination of the strategies which can be effective for marketing of the traditional Turkish baths (hamams): An investigation with Russian tourists
(Prof. Dr. Assen Zlatarov University, 2009)The changes that have occured in the technology, economic, social and cultural area have caused to change the desires, needs and expectations and to seek different products and services of the customers. The changes which ... -
Türkiye’de yayımlanan sosyal bilimler enstitüsü dergilerinin profili: Marmara ve Ege Bölgesi örneği
(Balıkesir Üniversitesi, 2009)Problem Durumu: Türkiye’de sosyal bilimler enstitüleri tarafından yayımlanan dergilerin nicel yönden artışının nitelik açısından da gelişmeye karşılık bulup bulmadığının araştırılmasında yarar vardır. Bunu ortaya koyabilmek ... -
Turizm yazınında etik: Problemlerin tespiti ve çözüm önerileri üzerine pilot bir araştırma
(İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, 2016)Günümüzde insan ve toplum yapısındaki olumsuz değişimlere ve bozulmalara bağlı olarak bilim dünyasında etik dışı davranışlar görülebilmektedir. Bu nedenle etik değerler önem kazanmış ve birçok farklı mecrada tartışma ... -
The effects of body language in personal selling in tourism industry
(University Prof. Dr Assen Zlatarov, 2008)Personal selling is typically the dominant element ofthe marketing communications mix. And it is also one of the most expensive techniques of marketing. By this way it has a critical importance for business marketing and ... -
İklim değişikliğinin turizme muhtemel etkilerinin analizi
(Detay Yayıncılık, 2009)Küresel ısınma ve dolayısıyla iklim değişiklikleri, dünyanın dengesini değiştiren önemli bir coğrafi olaydır ve bu olaydan tüm flora ve fauna etkilenmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkaracağı iklim değişikliğinin en ... -
Türkiye nin tanıtımında posta pulları
(Ankara : Türk Standartlar Enstitüsü, 2009)T urizm olgusunun uluslararası alanda hareketliliğe neden olmasıyla birlikte, ülkeler turizmden elde ettikleri ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerden en üst düzeyde faydalanma yollarını aramışlardır. Günümüzde turizm ise ... -
Tüketicilerin restoranlarda sağlıklı beslenme davranışlarının belirlenmesi
(Rahman Temizkan, 2019)Bir ülkenin sosyal ve ekonomik açıdan istenilen uygarlık düzeyine ulaşabilmesi; bedensel ve zihinsel açıdan sağlıklı ve güçlü bireylerin varlığına bağlıdır. Yaşamın her döneminde sağlığın temelini oluşturan beslenme, ... -
Örgütsel gelişmenin sağlanmasında dönüşümcü liderlerin rolü
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2009)Yönetim ve örgüt yazınına 1980’li yıllardan sonra girmiş olan dönüşümcü liderlik, bir liderlik tarzı olarak son yıllarda yoğun bir şekilde araştırılmaktadır. Diğer taraftan, örgütsel performansın bir bütün halinde ... -
Gıda hijyeni ve iyi tarım uygulamaları
(Türk Standartları Enstitüsü, 2009)Sanayileşme ile birlikte yaşam standardının yükselmesi karşısında, gıda üretiminde ve kullanımında yeni eğilimler oluşmuştur. Tüketiciler daha çok hazır gıda maddelerine yönelmiş ve bunun sonucu olarak çok çeşitli gıda ... -
An application on view of tour guiding undergraduate students about Turkish kitchen education
(2010)The people, who spend time most with tourists that are participating to international tourism movements, and company them during their travel, are tour guides. Tour guides have a great impact on developing the county image ... -
Türk turizm otel şirketlerinin oranlar ile finansal analizi
(Gaziantep Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü döviz geliri, istihdam, milli gelir, dış tanıtım vb. açılardan Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlamaktadır. Bununla birlikte turizm ve otel işletmeleri, aşırı rekabet ortamında zaman zaman finansal ... -
Turizm ile yöresel gelişme Sinop için bir turizm gelişim stratejisi önerisi
(ı Fırat Kalkınma Ajansı, 2011)Son yıllarda kitle turizmine karış alternatif turizm eğilimi artmakta ve turizm yoğunlaşması kıyılardan ülkelerin iç kesimlerine doğru yayılmaktadır. Turizmde bu evrim, az gelişmiş Anadolu yöreleri için bir şans ... -
Kalkınma ajanslarının turizm eğitim faaliyetlerini desteklemesi üzerine bir değerlendirme çıkarımlar ve çözüm yolları
(Kültür Bakanlığı Yayınları, 2012)Bölgeler arası eşitsizliklerin azaltılması ve bölgesel kalkınmaların sağlanması hedefiyle Devlet Planlama Teşkilatı koordinasyonunda kurulmuş olan Kalkınma Ajansları, özerk kamu kuruluşu işleyişine sahip bulunmaktadırlar. ... -
Food safety knowledge and practices of hospitality management students a questionnaire based study in Turkey
(Behran Nejati, 2012)The aim of this study is to review the hospitality management departments students knowledge of food safety, their attitude towards safe food production and the adequacy of their levels of personal hygiene. In order to ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
(2007)Turizm sektöründe ve yiyecek-içecek işletmelerinde yaşanan belirsizlikler ve krizlerden dolayı, işletmeler; potansiyel ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini yenilemek ve geliştirmek zorunda kalmışlardır. Bu yüzden işletmeler, ... -
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
(Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ... -
The relationship between product inovation and fusion cuisine in food and beverage establishments a discussion on Turkish cuisine
(CRC Press, 2012)The competition nowadays in globalization process deeply influences the tourism industry as well as the other industries. The increasing differentiation in demands and expectations of tourists forces tourism establishments ... -
Customer loyalty in the specialty restaurants: An example from Istanbul
(2009)In today’s changing world, every business is trying to achieve competitive advantage, increase customer loyalty and improve efficiency. With more choices for the ever more demanding customers, restaurant businesses face ... -
Yiyecek içecek endüstrisinde bir pazarlama stratejisi olarak ürün geliştirme çalışması füzyon mutfak uygulaması
(2007)Turizmde pazarlama politikalarından biri olan turistik ürün politikası bütün işletmelerde önemli bir yer tuttuğu gibi yiyecek içecek endüstrisinde de çok önemli bir yer tutmaktadır. Yiyecek içecek endüstrileri de bu kapsamda ...