Yiyecek içecek endüstrisinde bir pazarlama stratejisi olarak ürün geliştirme çalışması füzyon mutfak uygulaması
Özet
Turizmde pazarlama politikalarından biri olan turistik ürün politikası bütün işletmelerde önemli bir yer tuttuğu gibi yiyecek içecek endüstrisinde de çok önemli bir yer tutmaktadır. Yiyecek içecek endüstrileri de bu kapsamda ürün çeşitlendirmelerine giderek mevcut müşterilerine yeni ürün yelpazesi sunmakta ve aynı zamanda da yeni müşteriler kazanma olanağına sahip olmaktadırlar. Böylece işletmeler tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini yeni ürünleriyle en iyi şekilde karşılayabilmektedirler.
Tüketici ihtiyaç ve beklentilerinde yaşanan gelişim ve değişmelerle dünyada var olan yeni mutfak ürünleri arayışı sonucunda turizmciler yeni mutfak alanları aramak zorunda kalmışlardır. Son yıllarda ürün geliştirme ya da diğer deyişle konsept değiştirmenin yiyecek içecek endüstrilerinde en belirgin uygulaması füzyon mutfağı uygulaması olarak ortaya çıkmaktadır.
Füzyon mutfağı, mutfak kültürü görece zayıf olan Avrupa ülkelerinin (özellikle Hollanda, Belçika gibi Benelüks ülkeleri) kendilerine bir mutfak kültürü oluşturmaları amacıyla meydana gelmiştir. Birçok dünya mutfağından örneklerin ve yemek pişirme usullerinin değişik soslarla aynı tabakta birleşimiyle, füzyon mutfağı turizm sektöründe yoğunlukla kullanılmaya başlamıştır. Füzyonun anlam olarak, birleşmek, birleştirmek, toplamak anlamına gelmesi de yapılan uygulamalarla paralellik taşıdığının en belirgin göstergesidir.
Yiyecek içecek işletmelerinin modern pazarlama anlayışı dahilinde ve günümüz müşteri odaklı pazarlama yaklaşımlarına ayak uydurabilmeleri için ürün geliştirme faaliyetlerinde bulunmaları şarttır. Bunun için de bu işletmeler rakiplerin durumunu göz önünde bulundurularak yeni konsept arayışları ve farkılaşma çabalarında bulunmaları zorunluluk halini almıştır. Turizm işletmelerinin yiyecek-içecek ünitelerinde ya da bağımsız yiyecek-içecek işletmelerinde ürün geliştirme faaliyetlerinde bulunulması işletmeler açısından bir avantaj oluşturabilecektir. Söz konusu avantaj sağlama araçlarından ve güncel olan uygulamalardan birisi olan füzyon mutfağının sektörde daha yoğun kullanılması faydalı olacaktır. Politics of touristic product being one of the marketing policies in tourism has an important place not only in all businesses but in food-drink industry. In this way, food-drink industries present give their customer existing with lots of new product by increasing the variety of products, at the same time, have possibility of getting new customers too. Thus businesses can meet neccessities and expectations of the customers with their new products in a best way.
By the developments and alterations occuring in necessities and expectations of the customers, employees of tourism had to look for new kitchen fields as a result of searching for new kitchen products existing in the world. The most salient application of product development, as the other saying changing concept in food-drink industries come out as application of fusion kitchen.
Fusion kitchen have occured so that European Countries (especially Benelüx countries like the Netherlands. Belgium) whose kitchen being poor can form for themselves a kitchen culture. By the combination of samples from the world kitchens and cooking methods with different sauces in same plate. Fusion kitchen began to be used in tourism (sector) intensely. That fusion means to combine to merge to gather shows clearly its parallelism with applications.
Finally, it is obligatory that businesses go into action of product development in comprehension of modern marketing so that they can keep up with marketing approaches focusing on customer of today. So by being kept in view situation of rivals, their searchings for new concept and that they struggle for differentiating came to state of obligation. Being gone into action of product development in food-drink businesses can provide an advantage from the point of view of the businesses. Being used of fusion kitchen in the sector intensely one of the means of providind advantage in question and current applications will be useful.