Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 57
-
Türk mutfak kültüründe ekmek
(Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, 2020)Ekmek, tarih öncesi çağlardan günümüze, farklı coğrafya, iklim ve mutfak kültürlerinde adları, yapılış biçimleri, pişirme teknikleri değişkenlik gösterse bile insanlık için en temel besin kaynaklarından biridir. Ayrıca ... -
Evaluation of restaurant menus in the marketing of Turkish cuisine: The world’s 50 best restaurants discovery Turkey example
(LLC The Registered Company Address is: University of South Florida, 2022)Bu çalışmanın amacı “The World’s 50 Best Restaurants Discovery Turkey” listesine giren Türkiye’deki restoranların web sitelerinin Türk mutfağının pazarlanması bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaçla nitel araştırma ... -
Culinary tourism and the role of tourist guides in presenting kitchen and food culture
(ST. Kliment Ohridski, 2011)Food culture is a culture which shows both the materials used in the preparation of food and beverages and the ropes of cooking art. In terms of tourism, food culture is an important factor for tourists while visiting ... -
İklim değişikliğinin turizme muhtemel etkilerinin analizi
(Detay Yayıncılık, 2009)Küresel ısınma ve dolayısıyla iklim değişiklikleri, dünyanın dengesini değiştiren önemli bir coğrafi olaydır ve bu olaydan tüm flora ve fauna etkilenmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkaracağı iklim değişikliğinin en ... -
Türk mutfağının tanıtımı ve UNESCO yaratıcı şehirleri
(Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022)Toplumlarda gıdanın önemi her geçen gün artarken, ülkeler ellerindeki turistik destinasyonların sağladığı potansiyel fırsatları ve buralardaki gastronomi unsurlarını ne düzeyde kullandığı tartışma konusu olmaktadır. ... -
Tanıtım materyallerinin yerel mutfak unsurları bakımından incelenmesi: UNESCO gastronomi kentleri Hatay ve Gaziantep özelinde bir değerlendirme
(Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022)Son dönemlerde yaşanan sosyo-politik gelişmeler, gelişen iletişim araçları vb. nedenlerle gastronomiye olan ilgi artarak odak noktası haline gelmiştir. Bir destinasyonun pazarlanması sürecinde önemli bir bileşen olan ... -
İklim değişikliği ile yiyecek ve içecek endüstrisi ilişkisi
(IASOS, 2018)Dünya nüfusunun hızlı artışına bağlı olarak, iklim değişikliğinin etkileri de hızlı bir şekilde artmaktadır. Her geçen gün etkileri gözle görülür ve hissedilir bir şekilde artan iklim değişikliği, günden güne insanların ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ali Yaylı, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Changing consumer tendency and effects of local kitchens on tourism movements
(St. Kliment Ohridski, 2011)– Individuals, who have enough time, purchasing power and holiday tendency, have been attending tourism activities with different purposes like visiting relatives, having fun and adventure, shopping or visiting different ... -
Türk mutfak kültüründe beslenme alışkanlığı ve sofra adabında meydana gelen değişimlerin belirlenmesi
(Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi, 2019)Türk mutfağı; tarihi, coğrafi, siyasi ve ekonomik bir süreç içerisinde günümüze kadar süregelmiştir. Türk mutfağında yaşanan bu süreç içerisinde hem beslenme alışkanlığı hem de sofra adabında değişiklik yaşanmıştır. Çalışmada ... -
"Gezsen Anadoluyu" tanıtım filminin kültürel imgeleri
(Zekeriya Bingöl, 2023)Turizm destinasyonlarının etkili bir şekilde tanıtılabilmesinde tanıtım filmleri kritik bir rol oynamaktadır. “GoTurkiye.com” platformu, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından oluşturulan resmi bir turizm tanıtım p ... -
Hızlı Rahat (Fast-Casual) restoranların SWOT analizi ile değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(2015)Tüm restoranlar genel olarak müşterilerine yiyecek ve içecek hizmeti sunsa da; yiyecek ve içecekleri hazırlama yöntemleri, fiyatlandırma çeşitleri, menü stilleri ve sahip oldukları kendilerine has diğer özellikleri nedeniyle ... -
Beyaz gürültü (white noise) kavramı ve gastronomi sektörü ile ilişkisi
(Nevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2019)Beyaz gürültü, bebeklerde rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi olduğu bilinen bir ses türüdür. Bu ses türü, dış ortam seslerine maskeleme yaparak monoton ve sabit bir sesin duyulmasına neden olur. Yiyecek içecek işletmelerinde ... -
Gastronomi mirası temsilcisi olarak historanlar: Cumalıkızık yöresi üzerine kavramsal bir analiz
(2015)Nesiller boyunca aktarılan maddi ve manevi kültür ürünlerinin oluşturmuş olduğu kültürel miras kavramı içerisinde son yıllarda gastronomi mirası da oldukça fazla önem kazanmıştır. Bir yörenin ya da o yörede yaşayanların ... -
Turizmde uygulanabilecek yeni bir kavram olarak crowdsourcing (kitlesel kaynak kullanımı): Swot analizi tekniğiyle bir değerlendirme
(Detay Yayıncılık, 2014)Günümüzde zorlu ve hızlı değişimin egemen olduğu bir ortamda işletmeler için çok daha zorlayıcı bir rekabet ortamı oluştuğu söylenebilir. Tüketicilerin istek ve beklentilerinin de karşılanabilmesi için yenilik uygulamalarından ... -
Karbon ayak izi kavramının turizm hareketliliğine muhtemel etkileri kavramsal bir analiz
(Detay Yayıncılık, 2016)İnsan kaynaklı atıkların ve dolayısıyla kirliliğin artışıyla birlikte, meydana gelen etki ve zarar da doğrusal olarak artmakta, çevresel etkilerin gözle görülür bir ciddiyete ulaşması sonucunda hem değişen tüketici ... -
Yavaş şehir kriterlerinde engellilik betimsel bir araştırma
(Ankara Kalkınma Ajansı, 2014)Sosyal yaşamın doğal ortamlardan şehir hayatına kayması ve küreselleşmenin hızına ayak uydurma endişesi hem bireyler açısından farklılıkların hem de kültürel, yöreye özgü değerlerin bu hızlı sirkülasyon içerisinde erimesine ... -
Mutfaklarda işgören sesliliği
(Emrah Özkul, 2018)İşgören sesliliği davranışı günden güne yaygınlaşan bir araştırma alanıdır. Seslilik destekleyici davranış olarak, sadece eleştiri yapmaktan ziyade işletmeyi geliştirmek amacıyla yapıcı ifadelerde bulunmaktır. Çalışanlar ... -
İkinci beyni dinlemek: Yiyecek ve içecek sektörüne bir öneri
(Emrah Özkul, 2018)Gershon’un ‘bağırsak; insan mutluluğunda da sefaletinde de önemli rol oynar’ sözü hazırlanan çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Literatürde bağırsaklar, beyin dışında vücudu kontrol eden ikinci bir beyin olarak ... -
Nekrofobi ve Türk Mutfağı ilişkisi üzerine bir değerlendirme
(Emrah Özkul, 2018)Toplumlar; bireylerin kültürel zenginliğinin, yaşayışlarının, korkularının, inançlarının, sevinçlerinin toplamıdır. Yiyecekler ve yemek kültürü toplumların sosyal yaşayışlarını ve kültürel alt yapılarını anlamak noktasında ...