Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu: Recent submissions
Now showing items 41-59 of 59
-
Z kuşağının yiyecek ve içecek alanında oyun içi reklama tepkisi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Z Kuşağı’nın gerek salgının etkileri gerek teknolojinin içine doğmuş olmaları sebebiyle kullandıkları kitle iletişim araçları ve teknolojik aletler, diğer nesillere göre farklılık göstermektedir. Sadece kullandıkları ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde etkinlik pazarlamasının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İznik örneği
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandıran ve ek çekicilikler sağlayan süreç olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinin lovemarks sürecinde, COVID19’un muhtemel etkileri- kavramsal bir tartışma
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Küresel bir salgın olarak kabul edilen Covid-19, ilk olarak 2019 yılında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve kısa bir zaman zarfında farklı ülkelere yayılarak milyonlarca insana enfekte olmuştur. Kıtalararasına yayılan ... -
Fast-casual restoranlarda VR (virtual reality) gözlüklerinin kullanımı
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Amacı: Çalışma turizm sektöründe önemli bir yer tutan yiyecek ve içecek işletme türü olan fast-casual restoranlarda ürünün, hizmetin ve değerin sanal gerçeklik uygulamaları ve sanal gerçeklik gözlükleri ile birlikte nasıl ... -
Toplum 5.0 ve lojistik ilişkisinin yiyecek-içecek işletmelerinde incelenmesi
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Lojistik ve teknolojinin beraber ivme kazanması işletmelerin rekabet ortamında ayakta kalmasını sağlamaktadır. Lojistik; doğru ürünün, doğru şartlarda, doğru miktarda, doğru yerde, doğru zamanda, doğru maliyetle, doğru ... -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Yöresel gastronomik öğelerin marka değerinin oluşturulmasında ürün farkındalığının rolü: Balıkesir yöresi manda ürünleri örneği
(Katip Çelebi Üniversitesi, 2024)Özet Bilgisi Yok. -
Gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında TEKNOFEST’e yönelik yorumların analizi
(Gülay Börekçi, 2024)Bu araştırmanın amacı, bir festival çeşidi olan TEKNOFEST’e yönelik yapılan yorumların gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında irdelenmesidir. Bu kapsamda Ankara, İzmir ve İstanbul illerinde düzenlenen ... -
Yaygın gastronomi eğitiminin mevcut durumuna ilişkin nitel bir araştırma
(Hülya Gür, 2018)Eğitim, bireylerin meslek sahibi olmalarına olanak sağlayan ve aynı zaman da kişilik, ilgi ve yeteneklerinin gelişimine katkı sağlayan bir süreçtir. Bu çerçevede eğitim kurumlarının temel amacının, nitelikli işgücü ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili 2000 - 2013
(Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama (-e WOM) kapsamında Balıkesir’deki yiyecek-içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesi: Tripadvisor örneği
(Detay Yayıncılık, 2024)Elektronik ağızdan ağıza pazarlama, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Bu pazarlama tekniği, müşteriler için herhangi bir konu hakkında hızlıca bilgi toplama ve fikir ... -
Mutfak çalışanlarının doğrama tekniklerine yönelik kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi
(Detay Yayıncılık, 2020)Kavramsal değişim bilimsel ve uygulamalı alanlarda kullanılan kavramlardaki yanılgıların bilimsel çerçevede değiştirilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışma kapsamında uygulamalı bir bilim dalı olarak gastronomi biliminde ... -
Üreten-tüketiciler ve Türk yemek kültürü: Kendin pişir kendin ye konseptli yiyecek ve içecek işletmelerinde nitel bir analiz
(TÜRKKÜM, 2018)İnsanoğlu ilk çağlardan beri yaşamına devam etmek için bir şekilde beslenmiştir. Zamanla ateşi bulmuş ve böylece yemek türlerini, pişirme biçimlerini kendiyle birlikte geliştirmiştir. Pişirme işlemleri gelişip ... -
Türkiye ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri’nde SOKÜM unsurları ve geliştirilmesi
(Köksal Şahin, 2024)Somut olmayan kültürel miras (SOKÜM) unsuları, toplumların kendine has ve nesilden nesile aktarılan kültürel zenginliklerini içermektedir. Bu değerler ülkelerin marka değerini arttırdığı gibi destinasyonların turizm ... -
Yenilebilir su ürünlerinin mutfaklarda kullanımı açısından gastronomi turizminin geliştirilebilirliği: Kapıdağı yarımadası örneği
(2018)Yenilebilir su ürünlerinin gastronomi turizmi açısından kullanımı, bu kaynakların bilimsel olarak derinlemesine araştırılması ile mümkündür. Tüm dünyada insanların temel gereksinimi olan kaliteli ve güvenilir besin ... -
Vanilya baharatı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma
(Selçuk Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 28-30 Mayıs, 2015, Konya, 2015)Özet Bilgisi Yok. -
A theoretical research on the constraints of development of gastronomy education in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2014)This study aims to identify the possible positive impacts which may occur if the constraints are eliminated, by revealing the constraints preventing the development of gastronomy education. For this purpose theoretical ... -
New orientations in gastronomy education: Molecular gastronomy
(Elsevier Science Bv, 2014)Gastronomy has very big importance around the world, as well as in Turkey and referred to as a branch of science. Diet of Country, kitchen culture, and food and beverage production contains many factors such as different ...