Güncel Gönderiler: Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Toplam kayıt 207, listelenen: 41-60
-
Tanıtım materyallerinin yerel mutfak unsurları bakımından incelenmesi: UNESCO gastronomi kentleri Hatay ve Gaziantep özelinde bir değerlendirme
(Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022)Son dönemlerde yaşanan sosyo-politik gelişmeler, gelişen iletişim araçları vb. nedenlerle gastronomiye olan ilgi artarak odak noktası haline gelmiştir. Bir destinasyonun pazarlanması sürecinde önemli bir bileşen olan ... -
İklim değişikliği ile yiyecek ve içecek endüstrisi ilişkisi
(IASOS, 2018)Dünya nüfusunun hızlı artışına bağlı olarak, iklim değişikliğinin etkileri de hızlı bir şekilde artmaktadır. Her geçen gün etkileri gözle görülür ve hissedilir bir şekilde artan iklim değişikliği, günden güne insanların ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ali Yaylı, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Changing consumer tendency and effects of local kitchens on tourism movements
(St. Kliment Ohridski, 2011)– Individuals, who have enough time, purchasing power and holiday tendency, have been attending tourism activities with different purposes like visiting relatives, having fun and adventure, shopping or visiting different ... -
Türk mutfak kültüründe beslenme alışkanlığı ve sofra adabında meydana gelen değişimlerin belirlenmesi
(Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi, 2019)Türk mutfağı; tarihi, coğrafi, siyasi ve ekonomik bir süreç içerisinde günümüze kadar süregelmiştir. Türk mutfağında yaşanan bu süreç içerisinde hem beslenme alışkanlığı hem de sofra adabında değişiklik yaşanmıştır. Çalışmada ... -
The role of internet and information systems in tourism and travel market as a commerce tool and future predictions
(Ivan Dimitrov, 2009)Tourism industry has reported critical changes in its structure over the last few years. Nowadays especially Internet becomes one of the major distribution channels. All the tourists who want to travel all around the world ... -
Kırsal turizmin yöre kalkınmasindaki rolü: Sandikli yöresi kırsal turizm potansiyeli
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2015)Günümüzde ekonomik, siyasal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak ülkeler arasında rekabet artmış ve turizm sektörünün sağladığı imkânların ileriye dönük olumlu sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir. Buna ek olarak uluslararası ... -
Organik tarım ve kırsal kalkınmaya etkisi Kırtık Köyü örneği
(2016)Günümüzde gıda kaynaklı hastalıklarda meydana gelen artışlar ve elde edilen tarım ürünlerinin kalitelerindeki düşüşler, insanları organik gıdalara yöneltmiştir. Organik gıdaların üretimi kişilere sadece sağlık açısından ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ercan Yavuz, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Tüketicilerin ramazan ayında televizyonlardaki yiyecek-içecek reklamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2018)Televizyon günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri durumdadır. Dolayısıyla da birçok işletme, ulaşabileceği kişi sayısı düşünüldüğünde ürün ve hizmetlerini televizyon üzerinde tanıtmakta ve pazarlama ... -
Turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2018)Gıda tüketimi, günümüzde turizmin vazgeçilmez bir parçası ve turizm hareketlerinde de önemli bir motivasyon kaynağıdır. Diğer bir açıdan ise gıda kavramı destinasyonların pazarlanması ve tanıtılmasında son derece önemli ... -
Gastronomi turistlerinin e-şikâyet davranışları üzerine bir araştırma: Alaçatı örneği
(Quarterly in Year, 2018)Araştırmanın amacı, Alaçatı’da faaliyet gösteren restoranlara yönelik e-şikâyet unsurlarının belirlenmesi ve müşteri şikâyetleri yönetiminde kolaylık sağlayacak çözüm önerileri sunmaktır. Bu amaçla veriler, dünyanın en ... -
Profesyonel mutfaklarda cinsiyet ayrımcılığı: Kadın şeflerin karşılaştığı zorluklar üzerine bibliyometrik bir analiz
(İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, 2024)Profesyonel mutfaklarda cinsiyet ayrımcılığı geçmişten bugüne süregelen kadın şeflerin kariyerlerini olumsuz yönde etkileyebilen hatta onları kimi zaman mesleklerini bırakmaya itebilen bir problemdir. Kadın şeflerin ... -
Yerel gıdaların tüketilmesine yönelik turist motivasyonlarının ölçülmesi: Antalya’da bir uygulama
(Ataturk University, 2018)Turistleri seyahate iten ya da seyahat edecekleri ülkeleri seçerken önemli kriterlerden biri de gidecekleri ülkelerin sahip oldukları kültürel değerlerdir. Mutfak kültürü de bu değerler içerisinde önemli bir kültürel ... -
Youtube yemek kanallarının tatma davranışsal niyeti üzerine etkisi
(Kırklareli Üniversitesi, 2021)Sosyal medyanın, modern dünyanın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesiyle birlikte insan yaşamına giren ve her geçen gün takipçi sayısının arttığı Youtube kanallarının gastronomik anlamda takipçilerinin davranışlarını ... -
Bölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşleri
(Rahman Temizkan, 2023)Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ... -
Türk mutfağı kavramının lisansüstü öğrencilerin gözünden kelime ilişkilendirme testi yöntemi ile analiz edilmesi
(Atatürk Üniversitesi, 2023)Bu çalışma, Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesinde lisansüstü eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağını nasıl algıladıklarını ölçmeyi amaçlamıştır. Araştırmada, katılımcıların Türk mutfağı konusundaki algılarının ... -
Destinasyon pazarlamasinda coğrafi işaretli ürünler; Gaziantep örneği
(Sinop Üniversitesi, 2023)Turizm ve gastronomi destinasyonları rekabet avantajı sağlamak için birçok farklı destinasyon pazarlama stratejileri uygulamaktadırlar. Yöresel ürünler bir gastronomi destinasyonunu diğer destinasyonlardan ayıran ... -
Destinasyon markalaşmasinda gastronominin önemi: Havran ilçesine yönelik bir araştirma
(Karabük Üniversitesi, 2024)Özellikle son yıllarda bir destinasyonun sahip olduğu gastronomik değer ve destinasyonun çekiciliği arasındaki ilişki giderek kuvvetlenmiştir. Çalışmanın amacı, gastronominin destinasyon markalaşmasındaki önemini ortaya ... -
Sosyal medya aynasında türk sokak lezzetlerine ilişkin yerli ve yabancı turistlerin deneyim farklılıkları ve türk sokak lezzetlerinin gastronomik ürün olarak pazarlanabilme stratejileri
(Aydin Adnan Menderes University, 2024)Destinasyonlar, daha fazla ziyaretçi çekebilmek ve diğer destinasyonlardan farklılaşabilmek için özgün turizm faaliyetlerine ihtiyaç duyar. Bu bağlamda, gastronomi turizmi gibi alternatif turizm türleri destinasyonların ...