Destinasyon pazarlamasinda coğrafi işaretli ürünler; Gaziantep örneği
Özet
Turizm ve gastronomi destinasyonları rekabet avantajı sağlamak için birçok farklı
destinasyon pazarlama stratejileri uygulamaktadırlar. Yöresel ürünler bir gastronomi
destinasyonunu diğer destinasyonlardan ayıran özelliklerinden biridir. Coğrafi işaretle bu
ürünlerin tescillenmesi ve destinasyon markalaşmasında ve rekabette kullanılması çalışmanın
çıkış noktasını oluşturmaktadır. Gastronomi turizminin günümüzde oldukça dikkat çeken ve
tercih edilen bir turizm kolu haline geldiği bilinmektedir. Gastronomi turizminin önemli bir
parçası olan coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon çekicilik unsuru olarak kullanılabilmesi için
doğru şekilde pazarlanması gerekmektedir. Bundan dolayı tanıtım materyallerinde coğrafi
işaretli ürünlere yer verilmesi hem yerel mutfağın tanıtılması hem de ülke ve bölge turizminin
geliştirilmesi açısından avantaj sağlamaktadır. Araştırmada Gaziantep Kültür ve Turizm
Müdürlüğü websitesi, Gaziantep Valiliği websitesi, Gaziantep Belediyesi websitesi, Gaziantep
Belediyesi sosyal medya hesapları, Gaziantep Valiliği sosyal medya hesapları ve Gaziantep
Kültür ve Turizm Müdürlüğü sosyal medya hesaplarında yer verilen Gaziantep iline ait coğrafi
işaretli yiyecek ve içeceklere ait veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen
veriler analiz edilmiş ve bulgular kısmında farklı temalarla tablolaştırılmıştır. Tourism and gastronomy destinations apply many different destination marketing
strategies to gain competitive advantage. Local products are one of the features that distinguish
a gastronomy destination from other destinations. The starting point of the study is the
registration of these products with geographical indications and their use in destination branding
and competition. It is known that gastronomy tourism has become a very noticeable and
preferred branch of tourism today. Geographically indicated products, which are an important
part of gastronomy tourism, must be marketed correctly in order to be used as a destination
attraction element. Therefore, including geographically indicated products in promotional
materials provides advantages in terms of both promoting the local cuisine and developing
tourism in the country and region. In the research, data on geographically indicated food and
beverages of the Gaziantep province, which are available on the Gaziantep Culture and Tourism
Directorate website, Gaziantep Governorship website, Gaziantep Municipality website,
Gaziantep Municipality social media accounts, Gaziantep Governorship social media accounts
and Gaziantep Culture and Tourism Directorate social media accounts, were analyzed. . The
data obtained as a result of the research were analyzed and tabulated with different themes in
the findings section.