Başlık için Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 134, listelenen: 1-20
-
Akdeniz ülkelerine yönelik uluslararası turizm hareketleri
(2007)Dünya Turizm Örgütü’nün 2005 yılı verilerine göre, dünya turizm hareketlerinin yüzde 32’ sine ve dünya turizm gelirlerinin de yüzde 23’ üne sahip olan Akdeniz Havzası, uluslararası turizm hareketlerinin önemli çekim ... -
Alternatif besin kaynağı olarak çekirge: Nitel bir uygulama
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2019)Bu çalışma, ilgili literatür taraması ile çekirge tüketiminin nasıl bir algı yarattığı ve tüketildikten sonra insanların ne şekilde davranış sergileyecekleri ve alternatif besin kaynağı olarak gelecekte çekirgeyi tüketme ... -
Anadolu’dan dünyaya lezzet yolculuğu: Tarhana, gastrodiplomasi aracı olabilir mi?
(Muharrem Tuna, 2024)Orta Asya’dan göç eden Türkler tarafından Anadolu coğrafyasıyla buluşturulan, kullanım alanları, içeriksel zenginliği, sağlığa olan faydaları ile Türk mutfak kültüründe ön plana çıkan tarhana, aynı zamanda yapılış biçimiyle ... -
Applicability of cooperative learning model in gastronomy education
(Mahmut Demir, 2015)The purpose of the study is to reveal of “Cooperative learning model’s applicability which is one of the vital models of gastronomy. Learning model that is based on cooperativisim, have importance for students in terms ... -
Applications for the use of “robot” in services in tourism enterprises
(Asos Yayınları, 2021)The digital revolution that started with Industry 3.0 developed with Industry 4.0, allowing artificial intelligence and robot technologies to take place in many areas. The rapid development of technology and the corresponding ... -
Are you a modern or post-modern tourist? Predicting touristic preferences from personality and values
(Africa Journals, 2018)Today's consumers have a postmodern perception and demonstrate a profile that is freer than their predecessors, more densely living their individuality, and trying more to put their own presence on the streets and in ... -
Assessment of the touristic activities conducted by couchsurfing participants in terms of their relevance to slow tourism criteria
(2017)Especially lately, it is quite apparent that tourists are adopting a slow life style. The couchsurfing (CS) social network creates an environment that is socially, culturally and environmentally interactive and enables ... -
Balıkesirde beslenme alışkanlıklarını etkileyen faktörlerin ve algıların incelenmesi
(Marmara Üniversitesi, 2022)Beslenme alışkanlıkları, bir ülkenin komşularına göre ve hatta aynı ülkenin bölgelerine göre de değişmekte ve önemli farklılıklar göstermektedir. Balıkesir, farklı iki denize kıyısı olan, deniz seviyesinden 1700 metreye ... -
Balıkesir’in gastronomik marka kimliğine yeni bir unsurun kazandırılması; tüm yönleriyle “Balıkesir Kahvaltısı” konsepti
(Canakkale Onsekiz Mart University, 2023)Ülkelerin gelişmesinde ve sosyo-ekonomik kalkınmasında önemli rol oynayan turizm sektöründen daha fazla pay alabilmek için şehirler arasında doğan rekabet ortamı, destinasyonların markalaşması gerekliliğini ortaya koymuştur. ... -
Berlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların demografik özelliklerine göre destinasyonu ziyaret etme niyetlerinin değerlendirilmesi
(İdeal Kent Yayınları, 2019)Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusuçekicilik unsurları olarak yöresel yiyecekleri ... -
Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyimi boyutlarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Canakkale Onsekiz Mart University, 2017)Bu çalışmada, pazarlama disiplini kapsamında tüketicilerin yemek yeme deneyimleri ele alınmıştır. Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyiminin bileşenlerini tanımlamak çalışmanın temel problem alanını oluşturmaktadır. Bu ... -
Bölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşleri
(Rahman Temizkan, 2023)Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ... -
Butik ürünlerin kırsal turizmin gelişimine etkileri konusunda yerel halkın algılarının belirlenmesi: Gönen örneği
(Anatolia Academy of Sciences Anatolia Bilim Akademisi Limited Şirketi, 2014)Son yıllarda değişen ve gelişen yaşam koşullarına bağlı olarak insanların rekreasyon ve seyahat tercihlerinde bir takım değişmeler söz konusu olmuştur. Günümüz turistlerinin beklentilerinin değişmesi ve çevreye karşı ... -
Chef and sommelier’s share in Michelin star success: The case of Denmark
(2023)Enjoying a meal at a Michelin restaurant is quite a satisfying experience for consumers; working at one of these prestigious restaurants is similarly satisfying for a chef and sommelier. Chefs have long been the dominant ... -
Creating gastronomic product inventory a research: Example of Edremit region
(Rahman Temizkan, 2022)The main purpose of this study is to determine the gastronomic products of Edremit region and to create an inventory. It is aimed to determine the sustainability of these products, to transfer them to future generations ... -
Çay turizmi ve Rize ili potansiyeli
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerde sunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üreten hem ... -
Çocuklu ailelerin masalların konaklama işletmelerinde kullanılmasına dair görüşleri
(Balıkesir Üniversitesi, 2023)Somut olmayan kültürel miras unsurları (SOKÜM), toplumların kendilerine özgü yönlerini yansıtmaktadır. Toplumların farklı yönleri ile kimliklerinin benzersizliklerini ortaya koymalarında SOKÜM unsurlarının varlığı önem ... -
Destinasyon markalaşmasinda gastronominin önemi: Havran ilçesine yönelik bir araştirma
(Karabük Üniversitesi, 2024)Özellikle son yıllarda bir destinasyonun sahip olduğu gastronomik değer ve destinasyonun çekiciliği arasındaki ilişki giderek kuvvetlenmiştir. Çalışmanın amacı, gastronominin destinasyon markalaşmasındaki önemini ortaya ... -
Destinasyon pazarlama sürecinde presidia ürünlerin etkisi
(Doç.Dr. Ercan YAVUZ, 2017)Günümüz tüketicileri artık tercihlerini yöresel ürünlere doğru çevirmektedir. Bu bağlamda, destinasyonlar farklılaşma çabaları kapsamında bu yöresel ürünleri ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı 1999 yılında Slow ... -
Destinasyon pazarlamasinda coğrafi işaretli ürünler; Gaziantep örneği
(Sinop Üniversitesi, 2023)Turizm ve gastronomi destinasyonları rekabet avantajı sağlamak için birçok farklı destinasyon pazarlama stratejileri uygulamaktadırlar. Yöresel ürünler bir gastronomi destinasyonunu diğer destinasyonlardan ayıran ...