Çocuklu ailelerin masalların konaklama işletmelerinde kullanılmasına dair görüşleri
Özet
Somut olmayan kültürel miras unsurları (SOKÜM), toplumların kendilerine özgü yönlerini
yansıtmaktadır. Toplumların farklı yönleri ile kimliklerinin benzersizliklerini ortaya koymalarında
SOKÜM unsurlarının varlığı önem taşımaktadır. Bu nedenle SOKÜM unsurlarına yönelik bilinirliliğin
artması ve farkındalığın sağlanması, toplumların kendi kültürel kimliklerini ortaya koyması, bu kimliğin
yaşatılması, gelişmesi ve gelecek nesillere aktarımının sağlanması açısından oldukça önemlidir.
SOKÜM Unsurları arasında sözlü gelenek olarak değerlendirilen masallar, topluma ait değerlere yönelik
izler taşıyan ve nesilden nesile aktarılarak günümüze kadar varlığını koruyan değerlerimiz arasındadır.
Bu kapsamda araştırmanın amacı, çocuklu ailelerin masallara karşı farkındalıklarını belirlemek ve
masalların konaklama işletmelerinde kullanımı ile ilgili görüşleri tespit etmektir. Bu nedenle veri
toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur.
Araştırma kapsamında 16 katılımcı ile görüşme sağlanmış ve katılımcıların masal dinleme yaş
aralığında çocuk sahibi olmasına dikkat edilmiştir. Bulgular sonucunda, masalların katılımcılarda
genellikle olumlu duygular çağrıştırdığı ve dünya masallarının Türk masallarına göre daha iyi bilindiği
tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcılar, masalların konaklama işletmelerinde kullanılması durumunda,
bunun tatil konaklama tercihlerini olumlu yönde etkileyeceğini belirtmişler ve konu ile ilgili bazı
önerilerde bulunmuşlardır. Intangible cultural heritage elements (INC) reflect the unique aspects of societies. The
existence of ICH elements is important for societies to reveal their uniqueness in different aspects and
identities. For this reason, increasing awareness and awareness of ICH elements is very important for
societies to reveal their own cultural identities, to keep this identity alive, to develop and to ensure its
transfer to future generations. Fairy tales, which are considered as oral traditions among the elements of
ICH, are among our values that carry traces of the values of the society and have survived until today
by being passed on from generation to generation. In this context, the aim of the research is to determine
the awareness of families with children towards fairy tales and to identify the potential for the use of
fairy tales in accommodation establishments. For this reason, a semi-structured interview form
consisting of open-ended questions was created as a data collection tool. Within the scope of the
research, 16 participants were interviewed and care was taken to ensure that the participants had children
within the age range of listening to fairy tales. As a result of the findings, it was determined that fairy
tales generally evoke positive emotions in the participants and world fairy tales are better known than
Turkish tales. In addition, the participants stated that if fairy tales are used in accommodation
establishments, this will positively affect their holiday accommodation preferences and made some
suggestions on the subject.