TR Dizin-Makale Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
Öğretim elemanlarının öğrencilere ilişkin değer tercihlerinin rokeach değerler envanterine göre incelenmesi
(Çukurova Üniversitesi, 2015)İnsanların davranışlarını yönlendiren ve hayatları boyunca yaşamlarını şekillendiren bir kavram olarak değerler; çevremizdeki olayları belirli değerlendirmelerden geçirerek davranışlarımıza yön vermemizi sağlayabilmektedir. ... -
Gastronomide yeni trend: Siyah yiyecekler
(Murat Bayram, 2018)İçinde yaşanılan toplumun kültürel değerleri, inançları yanı sıra insanların bireyselliklerini içselleştiren tercihlerine ve beğenilerine bağlı olarak yeme-içme davranışlarında ve/veya beklentilerinde de farklılıklar ortaya ... -
Çay turizmi ve Rize ili potansiyeli
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerde sunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üreten hem ... -
Berlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların demografik özelliklerine göre destinasyonu ziyaret etme niyetlerinin değerlendirilmesi
(İdeal Kent Yayınları, 2019)Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusuçekicilik unsurları olarak yöresel yiyecekleri ... -
Anadolu’dan dünyaya lezzet yolculuğu: Tarhana, gastrodiplomasi aracı olabilir mi?
(Muharrem Tuna, 2024)Orta Asya’dan göç eden Türkler tarafından Anadolu coğrafyasıyla buluşturulan, kullanım alanları, içeriksel zenginliği, sağlığa olan faydaları ile Türk mutfak kültüründe ön plana çıkan tarhana, aynı zamanda yapılış biçimiyle ... -
AR-GE ve yüksek teknolojili ürün ihracatı ilişkisi: Düşük ve orta gelir düzeyinde yer alan ülkelere yönelik bir inceleme
(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2019)Bu çalışmada, Dünya Bankası sınıflamasına göre düşük ve orta gelir düzeyinde yer alan 22 ülkede Ar-Ge harcamaları ile yüksek teknolojili ürün ihracatı arasındaki ilişki 2000-2015 dönemi verileri çerçevesinde incelenmiştir. ... -
Tüketicilerin asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar algısı: Seyahat acentası müşterileri üzerine bir araştırma
(Adıyaman Üniversitesi, 2019)Turizm piyasasında işletmeler, varlığını sürdürebilmek için kurumsal itibara sahip olmalıdır. Asimetrik enformasyonun yoğun olarak yaşandığı turizm sektöründe, kötü işletmeler ürettikleri ürünleri kendi çıkarlarına uygun ... -
Tüketicilerin ramazan ayında televizyonlardaki yiyecek-içecek reklamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2018)Televizyon günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri durumdadır. Dolayısıyla da birçok işletme, ulaşabileceği kişi sayısı düşünüldüğünde ürün ve hizmetlerini televizyon üzerinde tanıtmakta ve pazarlama ... -
Turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2018)Gıda tüketimi, günümüzde turizmin vazgeçilmez bir parçası ve turizm hareketlerinde de önemli bir motivasyon kaynağıdır. Diğer bir açıdan ise gıda kavramı destinasyonların pazarlanması ve tanıtılmasında son derece önemli ... -
Bölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşleri
(Rahman Temizkan, 2023)Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ... -
İşçi dövizleri, kurumsal yapı ve büyüme
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2017)Gelişmekte olan ülkeler, büyüme hedefleri çerçevesinde iç kaynaklara ek olarak dış kaynaklara da büyük ölçüde ihtiyaç duymaktadırlar. Bu tür dış kaynaklar içerisinde işçi dövizleri de önemli bir yer tutmaktadır. Bu ... -
Yüksek gelirli ülkelerde teknolojik ürün ihracatının belirleyicileri: Ekonomik büyüme, doğrudan yabancı yatırımlar ve AR-GE harcamalarının etkilerine yönelik bir inceleme
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2020)Küresel ekonomide ülkelerin gelişmişlik düzeyine yönelik en önemli göstergelerden biri de küresel mal piyasalarına ihraç edilen ürünlerin teknolojik içeriğidir. Dünya Bankası verileri incelendiğinde dünyadaki toplam ... -
Muhasebe verilerine dayali risk ölçümü ile sistematik risk ilişkisi: Borsa İstanbul’da bir uygulama
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2016)Hisse senedi fiyat hareketlerini etkileyen pek çok makro ekonomik faktör vardır. Bunlardan en önemli olanlardan biri de bilindiği üzere şirkete ait temel unsurlardır. Bir şirketin hisse senetlerine yatırım yapılmadan ... -
Küreselleşen muhasebe sürecinde meslek mensuplarının üniversitelerdeki muhasebe eğitiminden beklentileri üzerine bir araştırma
(TÜRMOB, 2019)Teknolojinin gelişmesini takiben dünya ekonomisindeki hızlı gelişim ve küreselleşmenin etkileriyle işletmelerin gerçekleştirdikleri finansal işlemler daha karmaşık hale gelmiştir. Küreselleşmenin bir sonucu olarak yeni ... -
Küreselleşmeye karşı ulus devlet: Milli kimliğin geleceği üzerine bir değerlendirme
(Balıkesir Üniversitesi, 2016)Kimlik, sosyal bağlamda kişinin sahip olduğu kültüre bağlı olarak bir var oluş ve an-latım şeklinin en sade halidir. Kimlik oluşturma çabası ulus devletlerin ortaya çıkması ve milliyetçilik akımının yaygınlaşması ile ... -
Halkla ilişkiler uygulamalarının yerel yönetimlerde katılım boyutuyla değerlendirilmesi: Eskişehir örneği
(Hitit Üniversitesi, 2020)Özellikle bilgi çağı ile birlikte yönetim anlayışında meydana gelen değişim ve reform süreci, vatandaş ile iletişimin ve ilişkinin güçlendirilmesi amacıyla yeni düzenlemeler ortaya koymuş, yerel yönetim örgütü için olumlu ... -
Demokratikleşme düzeyinin iktisadi kalkınmaya etkileri
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2024)Ülkelerin demokratikleşme düzeyi ile iktisadi kalkınma düzeyleri arasında yakın bir ilişki mevcuttur. Bu çalışmada, 2002-2022 yılları arasında 71 ülkede demokratikleşme düzeyinin iktisadi kalkınma üzerindeki etkileri ... -
Bilgi iletişim teknolojileri, ticari serbestleşme ve ekonomik büyüme ilişkisi: yükselen piyasa ekonomileri örneği
(2023)Günümüzde ülke ekonomileri açısından teknoloji ve uluslararası ticaretin önemi her geçen gün artmaktadır. Teknolojik gelişmelerden yeteri düzeyde faydalanmak, uluslararası piyasalarda rekabet gücü elde etmek ve ihracat ... -
Kar yönetiminin düzeltilmiş Jones modeliyle ölçümü: BİST’te bir uygulama
(TÜRMOB, 2018)Son yıllarda yaşanan ve dünyada oldukça geniş yankı uyandıran muhasebe skandalları dikkatleri kar yönetimi üzerine çekmiştir. Şirketlerin kar yönetimi amacıyla finansal tabloları üzerinde değişiklik yapması yatırımcıları ve ... -
Kazanç yönetimi ile karlılık oranları ilişkisi: BIST’te bir uygulama
(Muhasebe ve Finansman Öğretim Üyeleri Bilim ve Araştırma Derneği, 2021)Şirketler tarafından sunulan finansal tablolar çoğu zaman bu tabloların kullanıcıları tarafından incelenmekte ve yatırım kararı verme sürecinde etkili olmaktadır. Bazı işletmelerin sundukları finansal tablolarındaki ...