Turizm İşletmeciliği-Makale Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
Work–family conflict and a study at hotels
(Prof. Dr Assen Zlatarov University, 2011)Individuals as social beings get engaged in multiple roles that are incompatible in their life. These incompatible roles affect each other mutually and this condition can cause some problems and some negative consequences. ... -
Tüketicilerin asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar algısı: Seyahat acentası müşterileri üzerine bir araştırma
(Adıyaman Üniversitesi, 2019)Turizm piyasasında işletmeler, varlığını sürdürebilmek için kurumsal itibara sahip olmalıdır. Asimetrik enformasyonun yoğun olarak yaşandığı turizm sektöründe, kötü işletmeler ürettikleri ürünleri kendi çıkarlarına uygun ... -
Turizm işletmelerinde insan kaynakları seçim süreci ve kariyer günleri
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2021)Günümüz rekabet koşullarında işletmelerin etkinlik ve verimliliği nitelikli personel istihdamına bağlıdır. Bunun için işletmeler üniversitelerde düzenlenen kariyer günleri ile nitelikli personel ihtiyacını temin etmeye ... -
Turizm eğitiminde aktif öğrenme ve web tabanlı uzaktan eğitim: Müfredatlar üzerine bir inceleme
(İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, 2021)Aktif öğrenme, öğrenciyi merkeze alan bir eğitim yöntemidir. 1900’lü yıllarda geliştirilen bu yöntem, geleneksel eğitim yönteminin eksik ve aksayan yönlerinin giderilmesi ve daha verimli bir eğitimin gerekliliğinden ... -
Stages of readiness in the undertaking of physical activity and levels of physical fitness among Polish and Turkish children
(Technical University in Opole (Poland) / University of Balearic Islands (Spain), 2017)Acquiring competences in the area of physical culture depends on the intention of physical activity, as well as on the level of physical fitness. It is important to learn the factors determining physical fitness; therefore ... -
Reputation management in terms of tourism and customer attitudes
(Prof. Dr Assen Zlatarov University, 2013)Reputation consists of perceptions related to businesses of internal and external stakeholders. It is not a result of its own accord, but an abstract value which can be developed by being managed. Reputation in businesses ... -
The role of internet and information systems in tourism and travel market as a commerce tool and future predictions
(Ivan Dimitrov, 2009)Tourism industry has reported critical changes in its structure over the last few years. Nowadays especially Internet becomes one of the major distribution channels. All the tourists who want to travel all around the world ... -
Mobil pazarlama ve online alışveriş ilişkisine yönelik tüketici algıları: Seyahat acentesi müşterilerine yönelik bir araştırma
(2016)eknoloji alanındaki gelişmeler, birçok sektörde etkili olduğu gibi, pazarlama alanında da etkisini göstermektedir. Bilgi teknolojisinde yaşanan gelişmelerin hızlı oluşu, işletmeleri değişime veya yeniliğe zorlamaktadır. ... -
Kişilerin uluslararası seyahat engellerini ölçmeye yönelik bir araştırma
(Gazi Üniversitesi, 2014)Geçmişten günümüze araştırmalarda kişileri seyahate yönelten pek çok sebep ortaya sürülmüştür. Kişiler gerek yurtiçine gerekse yurtdışına seyahate çıkmakta ve seyahat tercihlerini destinasyonların sahip olduğu bir takım ... -
Dış kaynaklardan yararlanma ve işletme fonksiyonlarına uygulanabilirliği
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2011)Dış Kaynaklardan Yararlanma (Outsourcing), özellikle 1980’li yıllardan sonra işletmecilik ve yönetim yazınında sıkça tartışılan ve farklı sektörlerde uygulama alanı bulan bir yönetim tekniği olmuştur. Dış kaynaklardan ... -
Yetişkin bağlanma türleri ile yiyecek neofobisi (yenilikten korkma) ve yiyecek neofilisi (yenilik arama) arasındaki ilişki
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021)Yeme içme insanların temel ihtiyaçları arasında yer almakta ve insanların hayatları boyunca yeme içme eğilimleri çeşitli nedenler ile farklılaşabilmektedir. İnsanların yeme eğilimlerini sosyal çevre, kültür ve kişilik ... -
Aşçıların beş faktör kişilik özellikleri, bireysel inovasyon algıları ve bireysel inovasyon davranışları arasındaki ilişkiler
(2019)Amaç – Araştırmanın amacı otel mutfaklarında çalışan aşçıların kişilik özellikleri ile bireysel inovasyon davranışı arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu iki değişken arasında bireysel inovasyon algısı boyutlarının ... -
Sosyal kimlik algısının sorumlu turist davranışına yönelik tutuma etkisi: Kamp-karavan turistleri üzerine bir araştırma
(Cahit Aydemir, 2024)Algılanan sosyal kimlik özelliklerinin davranış üzerindeki etkilerinin incelenmesi, turist davranışının açıklanması için önemlidir. Turist davranışlarından biri olan sorumlu turist davranışını etkileyen faktörlerin ... -
Turistik bilgi kaynağı olarak sosyal medya ve Balıkesir'e ilişkin değerlendirmeler üzerine bir GZFT (SWOT) analizi
(Bartın Üniversitesi, 2017)Turistlerin seyahat kararlarında iki temel değişken çok önemli rol oynamaktadır. Bu değişkenlerin ilki destinasyona ilişkin bilgiye duyulan ihtiyaç, ikincisi ise yine destinasyona yönelik tavsiyelerdir. Seyahat ... -
The attitudes and behaviours of undergraduate tourism students towards the environmentally friendly products
(Sakarya Üniversitesi, 2016)The purpose of this study is to determine the undergraduate tourism students' attitudes and behaviours towards the environmentally friendly products. For this purpose, a questionnaire was conducted to undergraduate students ... -
Aşçıların beş faktör kişilik özellikleri ile bireysel inovasyon algısı ilişkisi
(The Publication Manual of the American Psychological Association, 2018)Bu çalışmada otel mutfaklarında çalışan aşçıların kişilik özellikleri ile inovasyon algısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak beş faktör kişilik özellikleri ve bireysel inovasyon anket formları ... -
Kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisi
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, 2016)Bu çalışma kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada anket ... -
Festival kalitesi, algılanan değer, festival tatmini ve festival sadakati arasındaki ilişkilerin tespiti üzerine bir araştırma: Uluslararası Manisa Mesir Macunu Festivali örneği
(Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)aas -
Dünyada ve Türkiye’de üçüncü yaş turizmi
(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, 2017)Üçüncü yaş turizmi, dünya çapında yaşlanan nüfus nedeniyle önem kazanmaya devam etmektedir. Bu önemi nedeniyle dünyada ve Türkiye’de hükümet politikaları içerisinde yer almaktadır. Bu doğrultuda uzun vadeli hedefler ... -
Balıkesir kent halkının yaşadıkları kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
(Ercan Yavuz, 2016)Çalışmada Balıkesir kent halkının yine aynı kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin anket yardımıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. ...