Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorAymankuy, Şimal Yakut
dc.contributor.authorKütüklü, Damla
dc.contributor.authorDemir, Beste
dc.date.accessioned2025-02-07T07:30:21Z
dc.date.available2025-02-07T07:30:21Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.1351357
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15932
dc.description.abstractSomut olmayan kültürel miras unsurları (SOKÜM), toplumların kendilerine özgü yönlerini yansıtmaktadır. Toplumların farklı yönleri ile kimliklerinin benzersizliklerini ortaya koymalarında SOKÜM unsurlarının varlığı önem taşımaktadır. Bu nedenle SOKÜM unsurlarına yönelik bilinirliliğin artması ve farkındalığın sağlanması, toplumların kendi kültürel kimliklerini ortaya koyması, bu kimliğin yaşatılması, gelişmesi ve gelecek nesillere aktarımının sağlanması açısından oldukça önemlidir. SOKÜM Unsurları arasında sözlü gelenek olarak değerlendirilen masallar, topluma ait değerlere yönelik izler taşıyan ve nesilden nesile aktarılarak günümüze kadar varlığını koruyan değerlerimiz arasındadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, çocuklu ailelerin masallara karşı farkındalıklarını belirlemek ve masalların konaklama işletmelerinde kullanımı ile ilgili görüşleri tespit etmektir. Bu nedenle veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında 16 katılımcı ile görüşme sağlanmış ve katılımcıların masal dinleme yaş aralığında çocuk sahibi olmasına dikkat edilmiştir. Bulgular sonucunda, masalların katılımcılarda genellikle olumlu duygular çağrıştırdığı ve dünya masallarının Türk masallarına göre daha iyi bilindiği tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcılar, masalların konaklama işletmelerinde kullanılması durumunda, bunun tatil konaklama tercihlerini olumlu yönde etkileyeceğini belirtmişler ve konu ile ilgili bazı önerilerde bulunmuşlardır.en_US
dc.description.abstractIntangible cultural heritage elements (INC) reflect the unique aspects of societies. The existence of ICH elements is important for societies to reveal their uniqueness in different aspects and identities. For this reason, increasing awareness and awareness of ICH elements is very important for societies to reveal their own cultural identities, to keep this identity alive, to develop and to ensure its transfer to future generations. Fairy tales, which are considered as oral traditions among the elements of ICH, are among our values that carry traces of the values of the society and have survived until today by being passed on from generation to generation. In this context, the aim of the research is to determine the awareness of families with children towards fairy tales and to identify the potential for the use of fairy tales in accommodation establishments. For this reason, a semi-structured interview form consisting of open-ended questions was created as a data collection tool. Within the scope of the research, 16 participants were interviewed and care was taken to ensure that the participants had children within the age range of listening to fairy tales. As a result of the findings, it was determined that fairy tales generally evoke positive emotions in the participants and world fairy tales are better known than Turkish tales. In addition, the participants stated that if fairy tales are used in accommodation establishments, this will positively affect their holiday accommodation preferences and made some suggestions on the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.1351357en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSomut Olmayan Kültürel Mirasen_US
dc.subjectKonaklama İşletmelerien_US
dc.subjectMasallaren_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectOrganizational Stressen_US
dc.subjectTravel Agencyen_US
dc.titleÇocuklu ailelerin masalların konaklama işletmelerinde kullanılmasına dair görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of families with children on the use of tales in accommodation businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7332-3271en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1033-6424en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5717-8606en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6295-1616en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.startpage807en_US
dc.identifier.endpage828en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster