Yayın tarihi için Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 131, listelenen: 1-20
-
Muhasebe meslek mensuplarının meslek etiğine yaklaşımları ve Balıkesir il merkezinde bir uygulama
(Balıkesir Üniversitesi, 2005)Muhasebe meslek mensuplarının gerçekleştirdikleri muhasebe kayıtları sonucunda hazırlanan mali tablolar, günümüzde işletme dışında yer alan taraflar için de büyük önem ifade etmektedir. Öyle ki işletmeye kredi verecek ... -
Akdeniz ülkelerine yönelik uluslararası turizm hareketleri
(2007)Dünya Turizm Örgütü’nün 2005 yılı verilerine göre, dünya turizm hareketlerinin yüzde 32’ sine ve dünya turizm gelirlerinin de yüzde 23’ üne sahip olan Akdeniz Havzası, uluslararası turizm hareketlerinin önemli çekim ... -
The role of internet and information systems in tourism and travel market as a commerce tool and future predictions
(Ivan Dimitrov, 2009)Tourism industry has reported critical changes in its structure over the last few years. Nowadays especially Internet becomes one of the major distribution channels. All the tourists who want to travel all around the world ... -
Yaşlılara özel web siteleri turizm boyutuyla bir değerlendirme
(Türk Standartlar Enstitüsü, 2010)Özet Bilgisi Yoktur. -
Work–family conflict and a study at hotels
(Prof. Dr Assen Zlatarov University, 2011)Individuals as social beings get engaged in multiple roles that are incompatible in their life. These incompatible roles affect each other mutually and this condition can cause some problems and some negative consequences. ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO'da uygulama)
(Sakarya Üniversitesi, 2013)Turizm eğitiminin başarısında rol oynayan önemli faktörlerden biri staj uygulamalarıdır. Okullarda uygulama imkânının sınırlı olmasından dolayı staj uygulamaları, öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgileri ... -
Termal konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi (crm) üzerine bir araştırma: Frigya Bölgesi örneği
(2014)Müşteri İlişkileri Yönetimi ya da “CRM” iş dünyası açısından dünya genelinde önemli konulardan birisidir. Doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi olmaksızın, işletmeye yeni müşteriler çekmek ya da elde tutmak mümkün değildir ... -
Turizm yazınında "deniz turizmi"nin olgusal gelişimi
(2014)Turizm disiplini birçok disiplin ile ilişkili olduğundan multidisipliner bir alan olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda özellikle denizcilik konusunda meydana gelen gelişmeler ile birlikte son dönemde popülerliği artan ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili (2000-2013)
(Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fak. Dergisi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Butik ürünlerin kırsal turizmin gelişimine etkileri konusunda yerel halkın algılarının belirlenmesi: Gönen örneği
(Anatolia Academy of Sciences Anatolia Bilim Akademisi Limited Şirketi, 2014)Son yıllarda değişen ve gelişen yaşam koşullarına bağlı olarak insanların rekreasyon ve seyahat tercihlerinde bir takım değişmeler söz konusu olmuştur. Günümüz turistlerinin beklentilerinin değişmesi ve çevreye karşı ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinde psikonörobiyokimya yaklaşımı
(2015)Yiyecek ve içecek işletmelerinin, tüketicilerin işletmeden tatmin olmalarını sağlamak için tüketicilerin psikolojik ve fizyolojik durumlarını bilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın problem durumu, yiyecek ve ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde etik uygulamaların SWOT analizi ile değerlendirilmesi
(2015)Dünyada değişen tüketici eğilimleri karşısında, klasik yiyecek-içecek işletmeciliği anlayışından farklı olarak etik olgusu ön plana çıkmaktadır. Bu doğrultuda, yiyecekiçecek işletmesi sahiplerinin etik konusuna önem vermeleri ... -
Kırsal turizmin yöre kalkınmasindaki rolü: Sandikli yöresi kırsal turizm potansiyeli
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2015)Günümüzde ekonomik, siyasal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak ülkeler arasında rekabet artmış ve turizm sektörünün sağladığı imkânların ileriye dönük olumlu sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir. Buna ek olarak uluslararası ... -
Kırsal turizmde yöresel yemek kültürünün rolü: Balıkesir
(Anatolia Academy of Sciences Anatolia Bilim Akademisi Limited Şirketi, 2015)Günümüz insanının yaşadığı stresli kent yaşamından uzaklaşıp, doğaya yönelme ihtiyaçlarının artmasıyla birlikte kırsal turizm önem kazanmıştır. Kırsal turizm de yöreye ait yemek kültürü ve o bölgedeki gıda ürünleri çeşitliliği ... -
Presenteeism (işte varolamama) ile yaşam doyumu, fiziksel ve ruhsal iyilik halinin etkileşimine yönelik seyahat acentası işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2015)Hasta iken işyerinde bulunma olarak adlandırılan presenteeism, üretkenlik kaybı ve tıbbi açıdan bir takım sorunlar yaratarak, hem işgörenlerin ilerleyen dönemlerde genel sağlığını etkileyebilmekte, hem de işletmeleri ... -
Measurement of brand equity at the facility level in accommodation sector and an application
(Science Publishing Group, 2015)Today, the intense competition in the tourism market, rapid development of information and communication technologies, increase of the customer knowledge and experience have increased the need for product differentiation. ... -
The importance of indigenous edible plant species to rural tourism development (sample of Seferihisar)
(2016)Rural tourism phenomenon can be expressed as a tourism type which is progressing within tourism sector quickestly and also has a potential to be progressed more and more in the near future. Its one of main reason can be ... -
Vanilya baharatı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma
(2016)Birçok ülke, coğrafi şartların uygunluğu sayesinde nadir olarak yetişen bitkilere sahiptir. Az bulunan ve kıymetli olan baharatlar; öncelikle yiyeceklere ve içeceklere farklı tat ve koku sağlamakta, diğer bir yandan ... -
A research related to the sociological effects of food and beverage phenomenon example of Turkey
(2016)Food&Beverage phenomenon is a continuously required life tool since the humanity exists to now lifetime. Food&Beverage phenomenon which is the main phase of Maslow’s hierarchy of needs has become a massive industry ... -
Endüstri 4.0’ın yiyecek içecek sektöründe kullanılabilirliği (swot analizi ile bir değerlendirme)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2016)İşletmeler için hızlı, kaliteli, güvenli, ekonomik mal ve hizmet üretmek/sunmak rekabet sahasında kalabilmek ve devamlılığı sağlayabilmek açısından önem taşımaktadır. Bu durum; lojistik ve teknolojinin beraber ivme ...