Güncel Gönderiler: Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Toplam kayıt 207, listelenen: 21-40
-
Isparta lavantasının kırsal turizm kapsamında SWOT analizi yöntemiyle değerlendirilmesi: Kuyucak Köyü örneği
(Anatolia Science Academy, 2018)Günümüzde ihtiyaç ve beklentilerin hızlı bir şekilde değiştiği turizm pazarında, ülkelerin ve bölgelerin alternatif olarak turizm faaliyetlerini çeşitlendirmesi büyük önem arz etmektedir. Bu alternatif turizm çeşitleri ... -
Geçmişten günümüze gastronomi trendleri: Potansiyel yerli turistlerin yenilebilir böcekler akımına yönelik algılarının ölçülmesi
(Sinop Üniversitesi, 2023)Hızlı kentleşme ve yükselen ekonomiler sebebiyle gelişmekte olan ülkelerde küresel gıda talebinin yönü, özellikle son on yıl içerisinde önemli bir değişim göstermektedir. Özellikle hayvancılıktan et üretiminin yetersiz ... -
Gastronomide yeni trend: Siyah yiyecekler
(Murat Bayram, 2018)İçinde yaşanılan toplumun kültürel değerleri, inançları yanı sıra insanların bireyselliklerini içselleştiren tercihlerine ve beğenilerine bağlı olarak yeme-içme davranışlarında ve/veya beklentilerinde de farklılıklar ortaya ... -
Factors affecting the perception of hygiene aimed at Turkish hamams as cultural heritage: Antalya
(Huelva University Press, 2016)This study has been carried out in order to identify the factors affecting the perception of hygiene aimed at Turkish Hamams as cultural heritage. With respect to this goal, a survey has been performed by means of a ... -
Çay turizmi ve Rize ili potansiyeli
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerde sunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üreten hem ... -
Butik ürünlerin kırsal turizmin gelişimine etkileri konusunda yerel halkın algılarının belirlenmesi: Gönen örneği
(Anatolia Academy of Sciences Anatolia Bilim Akademisi Limited Şirketi, 2014)Son yıllarda değişen ve gelişen yaşam koşullarına bağlı olarak insanların rekreasyon ve seyahat tercihlerinde bir takım değişmeler söz konusu olmuştur. Günümüz turistlerinin beklentilerinin değişmesi ve çevreye karşı ... -
Berlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların demografik özelliklerine göre destinasyonu ziyaret etme niyetlerinin değerlendirilmesi
(İdeal Kent Yayınları, 2019)Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusuçekicilik unsurları olarak yöresel yiyecekleri ... -
Applications for the use of “robot” in services in tourism enterprises
(Asos Yayınları, 2021)The digital revolution that started with Industry 3.0 developed with Industry 4.0, allowing artificial intelligence and robot technologies to take place in many areas. The rapid development of technology and the corresponding ... -
Anadolu’dan dünyaya lezzet yolculuğu: Tarhana, gastrodiplomasi aracı olabilir mi?
(Muharrem Tuna, 2024)Orta Asya’dan göç eden Türkler tarafından Anadolu coğrafyasıyla buluşturulan, kullanım alanları, içeriksel zenginliği, sağlığa olan faydaları ile Türk mutfak kültüründe ön plana çıkan tarhana, aynı zamanda yapılış biçimiyle ... -
Alternatif besin kaynağı olarak çekirge: Nitel bir uygulama
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2019)Bu çalışma, ilgili literatür taraması ile çekirge tüketiminin nasıl bir algı yarattığı ve tüketildikten sonra insanların ne şekilde davranış sergileyecekleri ve alternatif besin kaynağı olarak gelecekte çekirgeyi tüketme ... -
Work–family conflict and a study at hotels
(Prof. Dr Assen Zlatarov University, 2011)Individuals as social beings get engaged in multiple roles that are incompatible in their life. These incompatible roles affect each other mutually and this condition can cause some problems and some negative consequences. ... -
Gıda hijyeni ve önemi
(T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2016)Yiyecek-içecek üretilen yerlerde gıda hijyeni ve güvenliği, diğer bir deyişle yiyecek ve içeceklerin, belirlenmiş sağlık standartlarına göre hazırlanması, tüketicilerin sağlığı ve memnuniyeti açısından oldukça önemlidir. ... -
Attitudes of university students towards mobile marketing of food and beverage goods and services
(St. Kliment Ohridski University Press, 2016)Mobile communication systems are devices that allow delivering messages fast, share information among users (Barutçu, 2011, 7) and, allow people to communicate with others without being tied to a physical location. These ... -
Türk mutfak kültüründe ekmek
(Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, 2020)Ekmek, tarih öncesi çağlardan günümüze, farklı coğrafya, iklim ve mutfak kültürlerinde adları, yapılış biçimleri, pişirme teknikleri değişkenlik gösterse bile insanlık için en temel besin kaynaklarından biridir. Ayrıca ... -
Geleneksel yemekler
(Ali Duymaz, 2023)Anadolu'nun kuzey batısında yer alan Balıkesir; Marmara ve Ege denizlerine kıyısı olan, doğal ve kültürel bakımdan zenginlikleri ile önemli bir turizm şehridir. Ayvalık, Edremit, Erdek gibi yerleşim bölgeleri deniz ile ... -
Türk mutfak kültüründe ekmek
(Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, 2020)Ekmek, tarih öncesi çağlardan günümüze, farklı coğrafya, iklim ve mutfak kültürlerinde adları, yapılış biçimleri, pişirme teknikleri değişkenlik gösterse bile insanlık için en temel besin kaynaklarından biridir. Ayrıca ... -
Evaluation of restaurant menus in the marketing of Turkish cuisine: The world’s 50 best restaurants discovery Turkey example
(LLC The Registered Company Address is: University of South Florida, 2022)Bu çalışmanın amacı “The World’s 50 Best Restaurants Discovery Turkey” listesine giren Türkiye’deki restoranların web sitelerinin Türk mutfağının pazarlanması bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaçla nitel araştırma ... -
Culinary tourism and the role of tourist guides in presenting kitchen and food culture
(ST. Kliment Ohridski, 2011)Food culture is a culture which shows both the materials used in the preparation of food and beverages and the ropes of cooking art. In terms of tourism, food culture is an important factor for tourists while visiting ... -
İklim değişikliğinin turizme muhtemel etkilerinin analizi
(Detay Yayıncılık, 2009)Küresel ısınma ve dolayısıyla iklim değişiklikleri, dünyanın dengesini değiştiren önemli bir coğrafi olaydır ve bu olaydan tüm flora ve fauna etkilenmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkaracağı iklim değişikliğinin en ... -
Türk mutfağının tanıtımı ve UNESCO yaratıcı şehirleri
(Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022)Toplumlarda gıdanın önemi her geçen gün artarken, ülkeler ellerindeki turistik destinasyonların sağladığı potansiyel fırsatları ve buralardaki gastronomi unsurlarını ne düzeyde kullandığı tartışma konusu olmaktadır. ...