Turizm Fakültesi: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 530
-
Gastronomi turistlerinin e-şikâyet davranışları üzerine bir araştırma: Alaçatı örneği
(Quarterly in Year, 2018)Araştırmanın amacı, Alaçatı’da faaliyet gösteren restoranlara yönelik e-şikâyet unsurlarının belirlenmesi ve müşteri şikâyetleri yönetiminde kolaylık sağlayacak çözüm önerileri sunmaktır. Bu amaçla veriler, dünyanın en ... -
Profesyonel mutfaklarda cinsiyet ayrımcılığı: Kadın şeflerin karşılaştığı zorluklar üzerine bibliyometrik bir analiz
(İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, 2024)Profesyonel mutfaklarda cinsiyet ayrımcılığı geçmişten bugüne süregelen kadın şeflerin kariyerlerini olumsuz yönde etkileyebilen hatta onları kimi zaman mesleklerini bırakmaya itebilen bir problemdir. Kadın şeflerin ... -
Yerel gıdaların tüketilmesine yönelik turist motivasyonlarının ölçülmesi: Antalya’da bir uygulama
(Ataturk University, 2018)Turistleri seyahate iten ya da seyahat edecekleri ülkeleri seçerken önemli kriterlerden biri de gidecekleri ülkelerin sahip oldukları kültürel değerlerdir. Mutfak kültürü de bu değerler içerisinde önemli bir kültürel ... -
Youtube yemek kanallarının tatma davranışsal niyeti üzerine etkisi
(Kırklareli Üniversitesi, 2021)Sosyal medyanın, modern dünyanın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesiyle birlikte insan yaşamına giren ve her geçen gün takipçi sayısının arttığı Youtube kanallarının gastronomik anlamda takipçilerinin davranışlarını ... -
Bölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşleri
(Rahman Temizkan, 2023)Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ... -
Türk mutfağı kavramının lisansüstü öğrencilerin gözünden kelime ilişkilendirme testi yöntemi ile analiz edilmesi
(Atatürk Üniversitesi, 2023)Bu çalışma, Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesinde lisansüstü eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağını nasıl algıladıklarını ölçmeyi amaçlamıştır. Araştırmada, katılımcıların Türk mutfağı konusundaki algılarının ... -
Destinasyon pazarlamasinda coğrafi işaretli ürünler; Gaziantep örneği
(Sinop Üniversitesi, 2023)Turizm ve gastronomi destinasyonları rekabet avantajı sağlamak için birçok farklı destinasyon pazarlama stratejileri uygulamaktadırlar. Yöresel ürünler bir gastronomi destinasyonunu diğer destinasyonlardan ayıran ... -
Destinasyon markalaşmasinda gastronominin önemi: Havran ilçesine yönelik bir araştirma
(Karabük Üniversitesi, 2024)Özellikle son yıllarda bir destinasyonun sahip olduğu gastronomik değer ve destinasyonun çekiciliği arasındaki ilişki giderek kuvvetlenmiştir. Çalışmanın amacı, gastronominin destinasyon markalaşmasındaki önemini ortaya ... -
Sosyal medya aynasında türk sokak lezzetlerine ilişkin yerli ve yabancı turistlerin deneyim farklılıkları ve türk sokak lezzetlerinin gastronomik ürün olarak pazarlanabilme stratejileri
(Aydin Adnan Menderes University, 2024)Destinasyonlar, daha fazla ziyaretçi çekebilmek ve diğer destinasyonlardan farklılaşabilmek için özgün turizm faaliyetlerine ihtiyaç duyar. Bu bağlamda, gastronomi turizmi gibi alternatif turizm türleri destinasyonların ... -
Türkiye’de eğitim veren fakültelerin turizm işletmeciliği bölümlerinin ders müfredatlarında alternatif turizm türlerine yönelik derslerin yeri
(Detay Yayıncılık, 2023)Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de eğitim-öğretim faaliyetinde bulunan devlet üniversiteleri fakültelerinin turizm işletmeciliği bölümlerinde, alternatif turizm türlerine yönelik derslerin varlığının tespit edilmesidir. ... -
Mobil pazarlama ve online alışveriş ilişkisine yönelik tüketici algıları: Seyahat acentesi müşterilerine yönelik bir araştırma
(2016)eknoloji alanındaki gelişmeler, birçok sektörde etkili olduğu gibi, pazarlama alanında da etkisini göstermektedir. Bilgi teknolojisinde yaşanan gelişmelerin hızlı oluşu, işletmeleri değişime veya yeniliğe zorlamaktadır. ... -
Mikoturizm ve toplum temelli turizm ilişkisi üzerine bir değerlendirme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)Dünyada coğrafi özellikler bakımından ve mantar çeşitliliği açısından oldukça zengin birçok destinasyonda binlerce ziyaretçinin katıldığı çeşitli organizasyonlar, festivaller ve mantar turları düzenlendiği görülmektedir. ... -
Kişilerin uluslararası seyahat engellerini ölçmeye yönelik bir araştırma
(Gazi Üniversitesi, 2014)Geçmişten günümüze araştırmalarda kişileri seyahate yönelten pek çok sebep ortaya sürülmüştür. Kişiler gerek yurtiçine gerekse yurtdışına seyahate çıkmakta ve seyahat tercihlerini destinasyonların sahip olduğu bir takım ... -
Empatik eğilim ve çatışma çözme davranışı ilişkisi: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
(The Publication Manual of the American Psychological Association, 2019)Bu çalışma, turist rehberlerinin sosyo demografik özelliklerinin empatik eğilim ve çatışma çözme davranışlarına olan etkisini belirlemek ve turist rehberlerinin empatik eğilim düzeyleri ile çatışma çözme ... -
Dış kaynaklardan yararlanma ve işletme fonksiyonlarına uygulanabilirliği
(Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, 2011)Dış Kaynaklardan Yararlanma (Outsourcing), özellikle 1980’li yıllardan sonra işletmecilik ve yönetim yazınında sıkça tartışılan ve farklı sektörlerde uygulama alanı bulan bir yönetim tekniği olmuştur. Dış kaynaklardan ... -
Yetişkin bağlanma türleri ile yiyecek neofobisi (yenilikten korkma) ve yiyecek neofilisi (yenilik arama) arasındaki ilişki
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021)Yeme içme insanların temel ihtiyaçları arasında yer almakta ve insanların hayatları boyunca yeme içme eğilimleri çeşitli nedenler ile farklılaşabilmektedir. İnsanların yeme eğilimlerini sosyal çevre, kültür ve kişilik ... -
Aşçıların beş faktör kişilik özellikleri, bireysel inovasyon algıları ve bireysel inovasyon davranışları arasındaki ilişkiler
(2019)Amaç – Araştırmanın amacı otel mutfaklarında çalışan aşçıların kişilik özellikleri ile bireysel inovasyon davranışı arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu iki değişken arasında bireysel inovasyon algısı boyutlarının ... -
Sosyal kimlik algısının sorumlu turist davranışına yönelik tutuma etkisi: Kamp-karavan turistleri üzerine bir araştırma
(Cahit Aydemir, 2024)Algılanan sosyal kimlik özelliklerinin davranış üzerindeki etkilerinin incelenmesi, turist davranışının açıklanması için önemlidir. Turist davranışlarından biri olan sorumlu turist davranışını etkileyen faktörlerin ... -
Turistik bilgi kaynağı olarak sosyal medya ve Balıkesir'e ilişkin değerlendirmeler üzerine bir GZFT (SWOT) analizi
(Bartın Üniversitesi, 2017)Turistlerin seyahat kararlarında iki temel değişken çok önemli rol oynamaktadır. Bu değişkenlerin ilki destinasyona ilişkin bilgiye duyulan ihtiyaç, ikincisi ise yine destinasyona yönelik tavsiyelerdir. Seyahat ... -
The attitudes and behaviours of undergraduate tourism students towards the environmentally friendly products
(Sakarya Üniversitesi, 2016)The purpose of this study is to determine the undergraduate tourism students' attitudes and behaviours towards the environmentally friendly products. For this purpose, a questionnaire was conducted to undergraduate students ...