Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 221, listelenen: 41-60
-
A conceptual research in terms of personality characteristics, mood and other variables within the framework the ethical decision making process
(2022)Ethical decision-making is one of the most important elements for organizations to continue their lives. Personality traits and moods of individuals play a very active role in ethical decision making. There are many ... -
Psikolojik personel güçlendirme ile psikososyal riskler arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2022)Araştırmanın örneklemini İstanbul Tarihi Yarımada’da faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerindeki 507 çalışan oluşturmaktadır. Bu araştırma, psikolojik personel güçlendirme ile psikososyal riskler arasındaki ... -
The Effect of Social Value Perception on Travel Motivation
(2022)It is well known that Turkish citizens living abroad usually spend their holidays in the places where they were born and raised or where their families used to live. If we examine the trips these people make to Turkey and ... -
Uluslararası turlarda gastronomik ürünler ve gastronomi deneyimi: TUI ve Thomas Cook örneklerinde ortak deneyim yaratımı
(2022)Gastronomi deneyimi, yemek tüketimini kapsayan ancak bununla sınırlı olmayan duyusal, duygusal, zihinsel ve sosyal boyutlarıyla kapsamlı bir olgudur. Buna rağmen mevcut çalışmaların büyük bir çoğunluğu, yemek deneyimini ... -
Tüketicilerin alış-veriş merkezi (AVM) tercihlerinde yiyecek içecek işletmelerinin etkisine yönelik bir araştırma
(2022)Tüketiciler günümüzde alışveriş merkezleri için değerlendirme yaparken birçok kriteri düşünüp AVM tercihinde bulunmaktadırlar. Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi alışveriş merkezlerinin kişilerin boş zamanlarında ... -
Chef and sommelier’s share in Michelin star success: The case of Denmark
(2023)Enjoying a meal at a Michelin restaurant is quite a satisfying experience for consumers; working at one of these prestigious restaurants is similarly satisfying for a chef and sommelier. Chefs have long been the dominant ... -
Küresel bir restoranda servis edilen bitki bazlı ve et bazlı burgerlerin tercih edilebilirliklerinin karşılaştırılması
(2023)Çalışma, küresel bir restoranda servis edilen et bazlı burgerlerin ve bu burgerlere alternatif olarak sunulan bitki bazlı burgerlerin karakteristik özelliklerinin belirlenerek tercih edilebilirliklerinin kıyaslanması ... -
İşyeri zorbalığı ve iş tatmininin iş stresi üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma
(2023)Günümüz iş yerleri, iş stresine ve iş yerinde zorba davranışlara sıklıkla konu olmaktadır. Nitekim insani ilişkilerin yoğun olduğu otel işletmelerinde de bu tür sorunlar görülmektedir. Dolayısıyla bu sorunların giderilmesi ... -
Turistlerin risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etkisi
(2023)Bir destinasyonun benzer özelliklere sahip diğer destinasyonlarla rekabet edebilmesi için destinasyonun sahip olduğu kaynaklarla beraber turistik tüketicilere sunduğu mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı ... -
Akredite olan ve olmayan turizm işletmeciliği programlarının karşılaştırmalı incelenmesi
(2023)Bu araştırmada Türkiye'de 2022 yılında Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) tarafından akrediteliği devam eden Turizm işletmeciliği bölümü ile akredite olmamış ancak Yükseköğretim Kurumları Sınavında ... -
Termal turizm kaynaklarının sürdürülebilirliği çerçevesinde yerel paydaşların görüşleri
(2023)Tatil ve tedavi faktörlerinin birleşiminden oluşan sağlık turizmi her geçen gün gelişmektedir. Özellikle yeni korona virüs (Covid- 19) hastalığının etkisinin azalmasıyla sağlık, zindelik ve yaşam kalitesini artırmak isteyen ... -
Türkiye’deki gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine genel bir bakış
(2023)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de lisans düzeyinde verilen gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminin mevcut durumunu niceliksel olarak belirlemek ve yapılan çalışmalar ışığında tespit edilen problemleri ortaya koymaktır. Bu ... -
Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri bölümüne yönelik internet üzerinden verilen iş ilanlarının içerik analizi
(2023)Günümüzde otel işletmelerinin rekabetçi kalabilmesinde müşteri memnuniyeti ve sadakati- nin sağlanması kritik konulardan biri olarak kabul görmektedir. Otel işletmelerinde müşterilerle temasın yoğun olduğu müşteri ilişkileri ... -
Toplu yiyecek üretimi gerçekleştiren işletmelerde fiziki mutfak planlaması
(2023)Bu araştırmanın amacı toplu yiyecek üretimi gerçekleştiren işletmelerin fiziki mutfak planlamasının incelenerek yeterliliklerinin saptanması ile bu işletmelerde üst düzey pozisyonda görev alan kişilerin konu hakkındaki ... -
A study into the relationship between whistleblowing, personal ethical values and organizational commitment: Hirschman’s Exit, Voice and Loyalty in Tourism*
(2023)Presently, unethical practices are a major concern in almost every sector. Among these industries is tourism. Requiring large expenditure of labor in particular is one of the causes underlying frequently observed unethical ... -
Turist rehberlerinin kaynak yönetimi rollerine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması
(2023)Bu çalışmanın amacı, turist rehberlerinin kaynak yönetimi rollerine yönelik özgün bir tutum ölçeği geliştirmektir. Çalışmada karma yöntem tercih edilmiştir. Ölçek geliştirme aşamalarının sırasıyla uygulandığı çalışmanın ... -
Medikal turizm kapsamında hizmet veren hekimlerin sağlık turistleri ile yaşadıkları sorunlar
(2023)Bu çalışmada, medikal turizm kapsamında hizmet veren hekimlerin turistler ile yaşadıkları sorunları tespit etmek amaçlanmıştır. Yaşanılan sorunları tespit etmek amacıyla nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma, ... -
Evaluation of local dishes as an intangible cultural heritage value in terms of gastronomy tourism: The case of Ayvalik
(2023)As an intangible cultural heritage value, local dishes are accepted as one of the important elements that contribute to the formation of the identity of a region and reflect the culture of that region. Evaluation of local ... -
Investigation of gastronomy values in terms of authenticity of Afyonkarahisar province in the unesco creative cities network
(2023)With the effect of globalization, on the one hand, values tend to disappear, on the other hand, it is seen that the interest in the authentic and local is increasing day by day. The concept of authenticity is defined as ... -
Gastronomide girişimcilik araştırmaları üzerine sistematik inceleme ve tematik sentez
(2023)Gastronomi ve girişimcilik alanlarında hazırlanan akademik araştırmalar, son dönemde gelişen eğilimler doğrultusunda artış göstermiştir. Bu artış göz önünde bulundurularak mevcut çalışma konularının ve yöntemlerinin ...