Turizm Fakültesi: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 530
-
Gıda hijyeni ve önemi
(T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2016)Yiyecek-içecek üretilen yerlerde gıda hijyeni ve güvenliği, diğer bir deyişle yiyecek ve içeceklerin, belirlenmiş sağlık standartlarına göre hazırlanması, tüketicilerin sağlığı ve memnuniyeti açısından oldukça önemlidir. ... -
Attitudes of university students towards mobile marketing of food and beverage goods and services
(St. Kliment Ohridski University Press, 2016)Mobile communication systems are devices that allow delivering messages fast, share information among users (Barutçu, 2011, 7) and, allow people to communicate with others without being tied to a physical location. These ... -
Türk mutfak kültüründe ekmek
(Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, 2020)Ekmek, tarih öncesi çağlardan günümüze, farklı coğrafya, iklim ve mutfak kültürlerinde adları, yapılış biçimleri, pişirme teknikleri değişkenlik gösterse bile insanlık için en temel besin kaynaklarından biridir. Ayrıca ... -
Geleneksel yemekler
(Ali Duymaz, 2023)Anadolu'nun kuzey batısında yer alan Balıkesir; Marmara ve Ege denizlerine kıyısı olan, doğal ve kültürel bakımdan zenginlikleri ile önemli bir turizm şehridir. Ayvalık, Edremit, Erdek gibi yerleşim bölgeleri deniz ile ... -
Türk mutfak kültüründe ekmek
(Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, 2020)Ekmek, tarih öncesi çağlardan günümüze, farklı coğrafya, iklim ve mutfak kültürlerinde adları, yapılış biçimleri, pişirme teknikleri değişkenlik gösterse bile insanlık için en temel besin kaynaklarından biridir. Ayrıca ... -
Evaluation of restaurant menus in the marketing of Turkish cuisine: The world’s 50 best restaurants discovery Turkey example
(LLC The Registered Company Address is: University of South Florida, 2022)Bu çalışmanın amacı “The World’s 50 Best Restaurants Discovery Turkey” listesine giren Türkiye’deki restoranların web sitelerinin Türk mutfağının pazarlanması bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaçla nitel araştırma ... -
Culinary tourism and the role of tourist guides in presenting kitchen and food culture
(ST. Kliment Ohridski, 2011)Food culture is a culture which shows both the materials used in the preparation of food and beverages and the ropes of cooking art. In terms of tourism, food culture is an important factor for tourists while visiting ... -
İklim değişikliğinin turizme muhtemel etkilerinin analizi
(Detay Yayıncılık, 2009)Küresel ısınma ve dolayısıyla iklim değişiklikleri, dünyanın dengesini değiştiren önemli bir coğrafi olaydır ve bu olaydan tüm flora ve fauna etkilenmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkaracağı iklim değişikliğinin en ... -
Türk mutfağının tanıtımı ve UNESCO yaratıcı şehirleri
(Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022)Toplumlarda gıdanın önemi her geçen gün artarken, ülkeler ellerindeki turistik destinasyonların sağladığı potansiyel fırsatları ve buralardaki gastronomi unsurlarını ne düzeyde kullandığı tartışma konusu olmaktadır. ... -
Tanıtım materyallerinin yerel mutfak unsurları bakımından incelenmesi: UNESCO gastronomi kentleri Hatay ve Gaziantep özelinde bir değerlendirme
(Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022)Son dönemlerde yaşanan sosyo-politik gelişmeler, gelişen iletişim araçları vb. nedenlerle gastronomiye olan ilgi artarak odak noktası haline gelmiştir. Bir destinasyonun pazarlanması sürecinde önemli bir bileşen olan ... -
İklim değişikliği ile yiyecek ve içecek endüstrisi ilişkisi
(IASOS, 2018)Dünya nüfusunun hızlı artışına bağlı olarak, iklim değişikliğinin etkileri de hızlı bir şekilde artmaktadır. Her geçen gün etkileri gözle görülür ve hissedilir bir şekilde artan iklim değişikliği, günden güne insanların ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ali Yaylı, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Changing consumer tendency and effects of local kitchens on tourism movements
(St. Kliment Ohridski, 2011)– Individuals, who have enough time, purchasing power and holiday tendency, have been attending tourism activities with different purposes like visiting relatives, having fun and adventure, shopping or visiting different ... -
Türk mutfak kültüründe beslenme alışkanlığı ve sofra adabında meydana gelen değişimlerin belirlenmesi
(Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi, 2019)Türk mutfağı; tarihi, coğrafi, siyasi ve ekonomik bir süreç içerisinde günümüze kadar süregelmiştir. Türk mutfağında yaşanan bu süreç içerisinde hem beslenme alışkanlığı hem de sofra adabında değişiklik yaşanmıştır. Çalışmada ... -
The role of internet and information systems in tourism and travel market as a commerce tool and future predictions
(Ivan Dimitrov, 2009)Tourism industry has reported critical changes in its structure over the last few years. Nowadays especially Internet becomes one of the major distribution channels. All the tourists who want to travel all around the world ... -
Kırsal turizmin yöre kalkınmasindaki rolü: Sandikli yöresi kırsal turizm potansiyeli
(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2015)Günümüzde ekonomik, siyasal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak ülkeler arasında rekabet artmış ve turizm sektörünün sağladığı imkânların ileriye dönük olumlu sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir. Buna ek olarak uluslararası ... -
Organik tarım ve kırsal kalkınmaya etkisi Kırtık Köyü örneği
(2016)Günümüzde gıda kaynaklı hastalıklarda meydana gelen artışlar ve elde edilen tarım ürünlerinin kalitelerindeki düşüşler, insanları organik gıdalara yöneltmiştir. Organik gıdaların üretimi kişilere sadece sağlık açısından ... -
Gastronomi ve aşçılık öğrencilerinin gıda hijyeni ve gıda güvenliği konusunda bilgi, tutum ve uygulama düzeylerinin ölçülmesi
(Ercan Yavuz, 2017)Gıda hijyeni ve güvenliğinin sağlanabilmesi için gıda üretim yerlerinde çalışan iş görenlerin, bu konudaki bilgi düzeylerinin yeterli seviyede olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ileriki dönemlerde sektörde istihdam ... -
Tüketicilerin ramazan ayında televizyonlardaki yiyecek-içecek reklamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2018)Televizyon günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri durumdadır. Dolayısıyla da birçok işletme, ulaşabileceği kişi sayısı düşünüldüğünde ürün ve hizmetlerini televizyon üzerinde tanıtmakta ve pazarlama ... -
Turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2018)Gıda tüketimi, günümüzde turizmin vazgeçilmez bir parçası ve turizm hareketlerinde de önemli bir motivasyon kaynağıdır. Diğer bir açıdan ise gıda kavramı destinasyonların pazarlanması ve tanıtılmasında son derece önemli ...