Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 220, listelenen: 1-20
-
Aile işletmelerinde nepotizm ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Kütahya’da faaliyet gösteren otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Bu araştırmada, aile işletmelerinde nepotizm ve örgütsel bağlılık ilişkisi incelenmektedir. Örneklem olarak, Kütahya’da faaliyet gösteren aile işletmesi şeklindeki otel işletmelerinde çalışan işgörenler seçilmiştir. Araştırma ... -
Ailelerin turistik ürün satın alma karar sürecinde çocukların rolü (yerli turistler üzerinde bir araştırma)
(2013)Bu çalışmanın amacı, ailelerin tatil satın alma karar sürecinde çocukların ne ölçüde etkili olduklarını tespit etmektir. Ailelerin tatilleri ile ilgili değerlendirme ve satın alma kararlarında çocukların karar sürecine ... -
Akdeniz ülkelerine yönelik uluslararası turizm hareketleri
(2007)Dünya Turizm Örgütü’nün 2005 yılı verilerine göre, dünya turizm hareketlerinin yüzde 32’ sine ve dünya turizm gelirlerinin de yüzde 23’ üne sahip olan Akdeniz Havzası, uluslararası turizm hareketlerinin önemli çekim ... -
Akredite olan ve olmayan turizm işletmeciliği programlarının karşılaştırmalı incelenmesi
(2023)Bu araştırmada Türkiye'de 2022 yılında Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) tarafından akrediteliği devam eden Turizm işletmeciliği bölümü ile akredite olmamış ancak Yükseköğretim Kurumları Sınavında ... -
Algılanan örgüt içi politik davranışların işe yabancılaşmaya etkisi: Konaklama işletmelerinde çalışanlar üzerine bir araştırma
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Çalışmanın amacı; konaklama işletmelerinde, politik davranışların olup olmadığını çalışanlar gözüyle değerlendirmek ve işe yabancılaşmayla ilişkisini belirlemektir. Veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Anketler, Bodrum, ... -
Antandros Antik Kenti’nin kültür turizmine kazandırılması: Nitel bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Kültür turistleri geçmiş dönem uygarlıklarına ait eserleri görmek için arkeolojik alanları ziyaret etmektedir. Dolayısıyla kültür turizmi, bir bölgenin turizme kazandırılmasında oldukça büyük bir öneme sahiptir. Balıkesir ... -
Arap baharı’nın turizme yansımaları: Arap ülkeleri ve Türkiye
(2014)Araştırmanın Temelleri: Turizm sektörü, birçok yönüyle ülkelerin geliş- mesinde önemli rol oynamasına rağmen; savaş, terör, siyasi ve ekonomik kriz gibi çevresel olaylardan etkilenmektedir. Son yıllarda Arap ülkelerinde ... -
Arap ülkelerinden gelen turistlerin etkilerine yönelik yerel halkın algısı: Sapanca örneği
(2018)Türkiye’ye yönelik uluslararası turizm hareketleri incelendiğinde, Arap ülkelerinden gelen turist sayısının giderek arttığı görülmektedir. Türkiye, sahip olduğu eşsiz doğal güzellikler ile birlikte tarihi, coğrafi ve ... -
Are you a modern or post-modern tourist? Predicting touristic preferences from personality and values
(Africa Journals, 2018)Today's consumers have a postmodern perception and demonstrate a profile that is freer than their predecessors, more densely living their individuality, and trying more to put their own presence on the streets and in ... -
Bağcılık ve turizm ilişkisi: Bozcaada örneği
(Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti., 2024)Araştırmanın amacı, bağcılık ile turizm ilişkisini irdeleyerek Bozcaada bağcılığının güçlü ve zayıf yönlerini, fırsat ve tehditlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Veriler ... -
Balıkesir ilinin kırsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi
(2012)Toplumların sosyo- ekonomik gelişmelerine bağlı olarak seyahat tercihlerinde de birtakım değişiklikler meydana gelmeye başlamıştır. Bu nedenle, değişen turizm talebine cevap verebilmek, turizmden daha fazla fayda sağlayabilmek ... -
Balıkesirde beslenme alışkanlıklarını etkileyen faktörlerin ve algıların incelenmesi
(Marmara Üniversitesi, 2022)Beslenme alışkanlıkları, bir ülkenin komşularına göre ve hatta aynı ülkenin bölgelerine göre de değişmekte ve önemli farklılıklar göstermektedir. Balıkesir, farklı iki denize kıyısı olan, deniz seviyesinden 1700 metreye ... -
Bursa’nın somut kültürel varlıklarına yönelik öğrencilerin algıları: Harmancık myo örneği
(2015)Turizm; kültürün bir parçasıdır ve hem kültür hem de kültürel varlıklar üzerindeki etkilerin belirleyicilerindendir. Kültürel varlıklar; tarihi bina ve yapılar, anıtlar ve mimari kalıntılar gibi somut unsurlar ile gelenekler, ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi etkisiyle dastinasyon marka imajı üzerine bir araştırma
(2008)Destinasyonun etkin bir biçimde pazarlanabilmesi için, destinasyon yönetiminin belirlediği hedef kitleleri etkileyecek mesajları, sadece tutundurma karması metotlarıyla değil, tüm pazarlama karması elemanlarının da içinde ... -
Chef and sommelier’s share in Michelin star success: The case of Denmark
(2023)Enjoying a meal at a Michelin restaurant is quite a satisfying experience for consumers; working at one of these prestigious restaurants is similarly satisfying for a chef and sommelier. Chefs have long been the dominant ... -
A conceptual model for Muslim-friendly hotel entrepreneurship
(Yusuf Karakuş, 2024)Muslim-friendly tourism is one of the prominent topics in academic studies due to its potential returns and estimated market volume in recent years. Within this tourism type, customizing tourism products and services ... -
A conceptual research in terms of personality characteristics, mood and other variables within the framework the ethical decision making process
(2022)Ethical decision-making is one of the most important elements for organizations to continue their lives. Personality traits and moods of individuals play a very active role in ethical decision making. There are many ... -
Creating gastronomic product inventory a research: Example of Edremit region
(Rahman Temizkan, 2022)The main purpose of this study is to determine the gastronomic products of Edremit region and to create an inventory. It is aimed to determine the sustainability of these products, to transfer them to future generations ... -
Çalışma yeri tercihinde işletmelerin iş etiği uygulamalarının önem derecesi: Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(2016)Turistik hizmetlerin emek-yoğun karakteri turizm işletmelerinin çalışanlara karşı yerine getirmesi gereken etik ilkeleri önemli hale getirmektedir. Kimi zaman bu etik ilkeler çalışanların, çalışma yerlerini seçerken de ...