Güncel Gönderiler: Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 131, listelenen: 61-80
-
Vanilya baharatı ve kullanım alanları üzerine bir araştırma
(2016)Birçok ülke, coğrafi şartların uygunluğu sayesinde nadir olarak yetişen bitkilere sahiptir. Az bulunan ve kıymetli olan baharatlar; öncelikle yiyeceklere ve içeceklere farklı tat ve koku sağlamakta, diğer bir yandan ... -
Yabancı turistlerin destinasyon tercihlerinde helal gastronomi konseptinin önemine yönelik bir araştırma
(İrfan Yazıcıoğlu, 2020)Günümüzde klasik turizm alanları; teknoloji, konfor, sağlık ve en önemlisi üründe çeşitlilik olgusunu etkin şekilde karşılayamaması, destinasyonların fiziksel kapasitesinin aşılması sorununu ortaya çıkarmıştır. Son ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO'da uygulama)
(Sakarya Üniversitesi, 2013)Turizm eğitiminin başarısında rol oynayan önemli faktörlerden biri staj uygulamalarıdır. Okullarda uygulama imkânının sınırlı olmasından dolayı staj uygulamaları, öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgileri ... -
A study on the applicability of in-service hybrid education in food and beverage businesses (The example of culinary trends)
(Gürhan Durak, 2021)Gastronomy shows a continuous development as a branch of science that aims to meet the socialization needs of individuals as well as their physical needs. Considerable importance is attached to the level of technological ... -
A research on the use of local gastronomic products in special cafes
(Rahman Temizkan, 2023)In this study, local gastronomic products in businesses producing special cafe service here is a study to determine the level of use. In the research, it will be examined whether local products are used or preferred in ... -
Yerel yönetimler tarafından gerçekleştirilen gastronomi odaklı halkla ilişkiler faaliyetleri: Gaziantep örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2024)Gastronomi alanındaki halkla ilişkiler faaliyetleri, bir bölgenin gastronomi potansiyelini, turizm olanaklarını, yerel lezzetlerini ve kültürünü tanıtma amacıyla kullanılan kampanyaları kapsar. Bu kampanyalar, bölgenin ... -
Ülkelerin turizmde tanıtma amaçlı kullandıkları sloganların değerlendirilmesi
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, 2019)Ülkelerin turistik tanıtma faaliyetlerinde,pazarlanan turistik ürün ile ilgili verilmek istenen mesajın hedef kitleye kısa ve öz bir şekilde aktarılmasında ve akılda kalıcılığın arttırılmasında sloganlar önemli rol ... -
Vejetaryen/vegan beslenme felsefesinin gastronomide sürdürülebilirliğe etkisi
(Yüksel Öztürk, 2022)Yeryüzünde kaynakların kıt, insan ihtiyaçlarının sonsuz olması; insanoğlunu her zaman daha verimli olmaya ve kıt kaynakları gelecek nesillere sağlıklı ve yeterli bir şekilde aktarmak için düşünmeye zorlamıştır. Gelecek ... -
Çocuklu ailelerin masalların konaklama işletmelerinde kullanılmasına dair görüşleri
(Balıkesir Üniversitesi, 2023)Somut olmayan kültürel miras unsurları (SOKÜM), toplumların kendilerine özgü yönlerini yansıtmaktadır. Toplumların farklı yönleri ile kimliklerinin benzersizliklerini ortaya koymalarında SOKÜM unsurlarının varlığı önem ... -
Türkiye’de Michelin rehberine giren uzak doğu restoranlarında semiyotik bir analiz
(Rahman Temizkan, 2024)Gıda, günümüzde sadece hayatta kalmak için zorunlu bir değer olarak algılanmakla kalmayıp aynı zamanda kültürler arası iletişimin vazgeçilmez bir unsuru olarak kabul edilmektedir. Yeme-içme alışkanlıkları, pişirme teknikleri ... -
Füzyon mutfak akımı ve semiyotik analiz: Akademisyenler üzerine bir inceleme
(THDSoft Tayfun Taşbilek, 2024)Füzyon mutfak akımı 1980’lerde ortaya çıkan ve son yıllarda oldukça gündemde olan bir olgudur. Özellikle gastronomi alanında yeni arayışlar ve yaklaşımların popülerleşmesi ile sıklıkla gündeme geldiği de bilinen bir ... -
Gender inequality in the culinary profession in tourism from the perspective of university students with working experiences in culinary
(Frontiers Media SA, 2024)Gender inequality is a phenomenon that is particularly prevalent in the culinary profession and professional culinary within the tourism sector, especially affecting female employees. The current study is approached in the ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde dijital değişim: Tüketicilerin QR kod menü deneyimini anlamak
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)COVID-19 pandemisiyle birlikte basılı menülerin yerini QR kod menüler almaya başlamıştır. Akıllı telefonlar, dijital tabletler ve diğer elektronik cihazlar aracılığıyla okunabilen QR kod menüler tüketicilere hijyenik/sağlıklı, ... -
Özel gün yemeklerinin somut olmayan kültürel miras kapsamında değerlendirilmesi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Günümüzde yemek kavramı karın doyurma eyleminin ötesine geçmiştir. Kültür ve sosyoloji ile özellikle bağdaştırılan bu kavram, insan hayatında önemli bir yere sahiptir. Yeme içme davranışları bir toplumun kültürü ve toplum ... -
Food and beverage rituals at the period of birth, marriage, and death in Shamanist Turks and its modern reflections
(Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü, 2024)It is known that the Turks have adopted many religions in history. Shamanism is also among the ancient beliefs of the Turks. Shamanism; Tengrism is also known by names such as the religion of the Sky God. This study examines ... -
Türkiye’de Michelin Rehberine giren uzak doğu restoranlarında semiyotik bir analiz
(Rahman Temizkan, 2024)Gıda, günümüzde sadece hayatta kalmak için zorunlu bir değer olarak algılanmakla kalmayıp aynı zamanda kültürler arası iletişimin vazgeçilmez bir unsuru olarak kabul edilmektedir. Yeme-içme alışkanlıkları, pişirme teknikleri ... -
Balıkesirde beslenme alışkanlıklarını etkileyen faktörlerin ve algıların incelenmesi
(Marmara Üniversitesi, 2022)Beslenme alışkanlıkları, bir ülkenin komşularına göre ve hatta aynı ülkenin bölgelerine göre de değişmekte ve önemli farklılıklar göstermektedir. Balıkesir, farklı iki denize kıyısı olan, deniz seviyesinden 1700 metreye ... -
Lezzetin nostaljisi: Yiyecek ve bellek ilişkisi üzerine
(İrfan Yazıcıoğlu, 2022)Lezzet-yiyecek-bellek arasındaki mevcut ilişki salt kişisel değil toplumsal yönden de araştırmaya değer bir konudur. Bu çalışmada; lezzet algısı, bu algının kaydedildiği bellek çeşitleri ve gastronostalji kavramı farklı ... -
Gıda tiksinmesi ve yeni yiyecekleri deneme korkusu kavramlarının arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(2022)İnsanoğlunun besin tercihi, besin seçimi ve beslenme alışkanlıkları üzerindeki etkili unsurların anlaşılması, beslenme kavramının daha derinlemesine kavranmasını sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı gıda tiksinmesi ve yeni ... -
Marinalardaki yiyecek-içecek işletmelerinin tüketici tercihlerine yönelik görgül bir araştırma
(2022)Çalışmanın araştırma konusu olan marinalarda faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmelerinin ülke ve bölgenin sosyo-ekonomik açıdan kalkındırılmasında önemli kriterlerden birisi olması sebebiyle günümüzde üzerinde detaylı ...