Güncel Gönderiler: Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 131, listelenen: 41-60
-
Tüketicilerin yiyecekte yenilik korkusu düzeyleri üzerine bir araştırma
(Çanakkale Onsekiz Mart University, 2020)Yeniliklere bağlı olarak yiyecek ve içecek sektörü; tüketicilerin istek ve arzularında meydana gelen değişimlere ayak uydurabilmek amacıyla, yeni ve farklı hizmet arayışı içine girebilmektedir. Son yıllarda özellikle ... -
The impact of tourist lifestyles on local food consumption: A case study of foreign visitors in Turkey
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Since the sector of tourism grows in prominence, more individuals are choosing vacations to get away from their regular lives and find pleasure. Local food is a vital part of it, acting as an essential part of tourist ... -
Otel mutfaklarında sistematik işyeri düzenleme planı (SİDP) modelinin uygulanması
(İstanbul Aydın Üniversitesi, 2017)Ülkemizde her yıl çok sayıda otel işletmesi kurulmaktadır. Bu otel işletmelerine ait bölümlerin planlanması ve yerleşimi, önemli bir problemi oluştururken, planlanması en karmaşık olan alanlardan biri ise mutfaklardır. ... -
Müslüman dostu turizm kapsamında MICE turizm organizasyonlarının değerlendirilmesi
(Ercan Yavuz, 2017)Global ekonomi içerisinde helal seyahat, helal konaklama ve helal yeme-içmenin payının gittikçe yükselen bir çizgide olduğu gözlenmektedir. Bu durum turizm faaliyetlerinin ve seyahat organizasyonlarının İslami şartlar ... -
Measuring the consumption trends of values and considerations of producing consumer (prosumer) in food and beverage sector by values, attitudes, and lifestyles system scale (vals-2) the sample of Balikesir province
(Suceava, Romania, 2017)Purpose: With the impact of globalization, the world is rapidly changing, and this change is also changing the lifestyles, perceptions, consumption habits, and, of course, the needs and desires of individuals. The concept ... -
Küresel ısınma ve ekolojik ayak izinin yiyecek ve içecek sektörüne muhtemel etkileri
(Quarterly in Year and Online, 2018)1970’li yıllardan sonra teknoloji ve sanayi alanındaki ilerlemeler doğayı yok etmeye başlamıştır. Bunun sonucunda ortaya çıkan doğal kaynakların azalması, küresel ısınma, iklimlerin değişmesi gibi problemler son yıllarda ... -
Far eastern restaurant customers’ willingness to pay a price premium (WTPP): Gastronomic involvement as a mediator
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024)The study aims to determine the factors influencing customers’willingness to pay a price premium at Far Eastern restaurantsand examines whether gastronomic involvement mediates thisrelationship. Data were collected from ... -
Ekolojik ayak izinin kültürel mirasa etkisi
(Prof. Dr. Kutluk Kagan SÜMER, 2017)Özet bilgisi yok. -
Destinasyon pazarlama sürecinde presidia ürünlerin etkisi
(Doç.Dr. Ercan YAVUZ, 2017)Günümüz tüketicileri artık tercihlerini yöresel ürünlere doğru çevirmektedir. Bu bağlamda, destinasyonlar farklılaşma çabaları kapsamında bu yöresel ürünleri ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı 1999 yılında Slow ... -
Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyimi boyutlarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Canakkale Onsekiz Mart University, 2017)Bu çalışmada, pazarlama disiplini kapsamında tüketicilerin yemek yeme deneyimleri ele alınmıştır. Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyiminin bileşenlerini tanımlamak çalışmanın temel problem alanını oluşturmaktadır. Bu ... -
Balıkesir’in gastronomik marka kimliğine yeni bir unsurun kazandırılması; tüm yönleriyle “Balıkesir Kahvaltısı” konsepti
(Canakkale Onsekiz Mart University, 2023)Ülkelerin gelişmesinde ve sosyo-ekonomik kalkınmasında önemli rol oynayan turizm sektöründen daha fazla pay alabilmek için şehirler arasında doğan rekabet ortamı, destinasyonların markalaşması gerekliliğini ortaya koymuştur. ... -
Yaşlılara özel web siteleri turizm boyutuyla bir değerlendirme
(Türk Standartlar Enstitüsü, 2010)Özet Bilgisi Yoktur. -
A research related to the sociological effects of food and beverage phenomenon example of Turkey
(2016)Food&Beverage phenomenon is a continuously required life tool since the humanity exists to now lifetime. Food&Beverage phenomenon which is the main phase of Maslow’s hierarchy of needs has become a massive industry ... -
A study on the applicability of in-service hybrid education in food and beverage business (The exemple of culinary trends)
(Gürhan Durak, 2021)Gastronomy shows a continuous development as a branch of science that aims to meet the socialization needs of individuals as well as their physical needs. Considerable importance is attached to the level of technological ... -
Assessment of the touristic activities conducted by couchsurfing participants in terms of their relevance to slow tourism criteria
(2017)Especially lately, it is quite apparent that tourists are adopting a slow life style. The couchsurfing (CS) social network creates an environment that is socially, culturally and environmentally interactive and enables ... -
Gastronomi turizminin geliştirilebilirliğine yönelik bir araştırma: Edremit Körfezi örneği
(İrfan Yazıcıoğlu, 2020)Turizm olgusunun çekicilik unsuru olarak destinasyonların tarihi değerleri, ören yerleri, denizi, güneşi, kumsalı gibi maddi ve somut olmayan unsurların oluşmaktadır. Günümüzdeki küreselleşme olgusunun ve teknolojik ... -
İkinci konut sahipliğinde itme ve çekme faktörleri: Edremit örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)İtme Çekme Kuramı, birçok alanda araştırma konusu olmuş ve zaman içerisinde geliştirilmiştir. Kurama göre, hiçbir bağlam ve düzlemde mutlak itme ve mutlak çekme faktörü yoktur. İtme çekme faktörlerinin içeriğinin belirlenmesi ... -
Kırsal turizme katılan bireylerin mental iyi oluş halinin sosyo demografik veriler açısından incelenmesi
(Muharrem Tuna, 2019)Çoğunluğu mega kentlerde yaşamını sürdüren bireylerin, gündelik hayatın beraberinde getirdiği psikolojik, sosyal ve ekonomik birtakım baskılara maruz kaldığı, bu baskılar sonucu ortaya çıkan stres temelli birçok rahatsızlığın ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili (2000-2013)
(Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fak. Dergisi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Tüketicilerin kahve kafeleri ziyaret eğilimlerinin ve değişen kahve tüketim alışkanlıklarının belirlenmesi: Geleneksel türk kahvesi üzerine bir araştırma
(Yüksel Öztürk, 2019)Son yıllarda küreselleşmenin etkisi tüketicilerin kahve tüketimi alışkanlıklarında da görülmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin etkisiyle yerli ve yabancı zincir kahve kafelerin sektörün pazar payına dahil olması ...