Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 221, listelenen: 181-200
-
Turist rehberlerinin motivasyonu ile performansı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(2014)Turist rehberlerinin performans düzeylerinin ölçülmesi, rehberlerin motivasyonu ile performansı arasında herhangi bir ilişkinin bulunup bulunmadığının tespit edilmesi ve turist rehberlerinin demografik değişkenleri ile ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinde psikonörobiyokimya yaklaşımı
(2015)Yiyecek ve içecek işletmelerinin, tüketicilerin işletmeden tatmin olmalarını sağlamak için tüketicilerin psikolojik ve fizyolojik durumlarını bilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın problem durumu, yiyecek ve ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde etik uygulamaların SWOT analizi ile değerlendirilmesi
(2015)Dünyada değişen tüketici eğilimleri karşısında, klasik yiyecek-içecek işletmeciliği anlayışından farklı olarak etik olgusu ön plana çıkmaktadır. Bu doğrultuda, yiyecekiçecek işletmesi sahiplerinin etik konusuna önem vermeleri ... -
Öğrencilerin yerel halka bakış açıları ile yöre hakkındaki tutumlarının değerlendirilmesi: Harmancık meslek yüksekokulu örneği
(2015)Çalışmanın birincil amacı, Uludağ Üniversitesi Harmancık Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin, yaşadıkları yöredeki, ulaşım, beslenme, giyim, sosyal yaşantı imkânlarını analiz ederek, yerel halka, ev sahiplerine ... -
Konaklama işletmeleri yöneticilerinin mesleki turizm eğitimi almış çalışanlara yönelik değerlendirmeleri
(2015)Günümüzde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının hızlı bir şekilde değişmesiyle birlikte konak-lama işletmeleri, müşteri isteklerini tam anla-mıyla karşılayabilecek donanıma sahip işgö-ren istihdam etmeyi amaçlamaktadırlar. ... -
Turist rehberlerinin mesleklerine yönelik pozitif ve negatif yönlü algıların içerik yöntemi analizi ile belirlenmesi
(2015)Bu araştırmanın amacı tatil deneyimini zenginleştirme hususunda turizm sektörünün en önemli çalışanlarından birisi olarak kabul edilen turist rehberlerinin mesleklerine yönelik pozitif ve negatif yönlü algılamalarına dair ... -
Turist rehberlerinin davranışsal personel güçlendirme algıları
(2015)Çalışmanın amacı turist rehberlerinin davranışsal personel güçlendirmeye (DPG) yönelik algılarını ortaya koymaktır. Bu amaçla seyahat acentası operasyon departmanı müdürlerinin turist rehberlerine yönelik personel güçlendirme ... -
Fiyatlandırma davranışları ekseninde konaklama piyasası üzerine bir inceleme
(2015)Son yıllarda, Türkiye'nin turizm gelirlerindeki artış, turist sayısındaki artışın gerisinde yer almaktadır. Bu durumda ilk akla gelen olasılıklardan birisi konaklama piyasasındaki ortalama fiyat düzeyinin düşük olmasıdır. ... -
Turizm sektöründe kültürel zekânın önemi: konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2015)Bu çalışmada, farklı kültürlere ait insanları iş ya da tatil amaçlı bir araya getiren turizm sektöründe kültürel zekânın önemini ortaya koymak ve konaklama işletmelerinde çalışanların kültürel zekâ düzeylerini tespit etmek ... -
Bursa’nın somut kültürel varlıklarına yönelik öğrencilerin algıları: Harmancık myo örneği
(2015)Turizm; kültürün bir parçasıdır ve hem kültür hem de kültürel varlıklar üzerindeki etkilerin belirleyicilerindendir. Kültürel varlıklar; tarihi bina ve yapılar, anıtlar ve mimari kalıntılar gibi somut unsurlar ile gelenekler, ... -
Midilli’den Ayvalık’a gelen turistlerin alişveriş tercihlerinin ve alişverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2015)Bu çalışmanın temel amacı, Midilli Adası’nda ikamet eden Yunanistan vatandaşlarının Ayvalık’ı ziyaret edişlerinde satın aldıkları ürünlerin neler olduğunu ve demografik değişkenlerin ürün tercihleri üzerinde bir farklılığa ... -
Turist rehberliği alanının bibliyometrik profili (ulusal turizm kongreleri bildirileri)
(2015)Bu çalışmada 1990-2015 yılları arasında gerçekleştirilen Ulusal Turizm Kongresi Kitaplarında yer alan turist rehberliği alanında yapılan çalışmalar çeşitli parametreler çerçevesinde değerlendirilmiştir. Bu kapsamda çalışmanın ... -
Dış politika ve turizm ilişkisi bağlamında Türkiye'nin asya ülkeleri ile yaptığı turizm anlaşmalarının değerlendirilmesi
(2016)Çalışmanın amacı, dış politika ve turizm ilişkisini ortaya koyarken, Türkiye'nin Avrasya, bazı Güney ve Orta Asya ve Uzak Doğu Ülkeleri ile yapmış olduğu turizm işbirliği anlaşmalarını değerlendirmektir. Araştırmada, dış ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren okulların mezun derneklerinin web sitelerinin incelenmesi
(2016)Mezun dernekleri, mezunların hem üniversiteyle, hem de birbirleriyle temas noktasını oluşturması, mezunların üniversite ile bağlarının güçlenmesi ve öğrenciler ile mezunları bir araya getirmesi açısından önem taşımaktadır. ... -
Toplum temelli turizm: Yerel halk algılarını ölçmeye yönelik bir çalışma (Halfeti örneği)
(2016)Gerek üretici gerekse tüketici beklentilerinde meydana gelen değişimlere cevap vermek adına "alternatif turizm" başlığı altında farklı tüketici kitlelerine uygun turizm yaklaşımları ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de ... -
The importance of indigenous edible plant species to rural tourism development (sample of Seferihisar)
(2016)Rural tourism phenomenon can be expressed as a tourism type which is progressing within tourism sector quickestly and also has a potential to be progressed more and more in the near future. Its one of main reason can be ... -
Çalışma yeri tercihinde işletmelerin iş etiği uygulamalarının önem derecesi: Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(2016)Turistik hizmetlerin emek-yoğun karakteri turizm işletmelerinin çalışanlara karşı yerine getirmesi gereken etik ilkeleri önemli hale getirmektedir. Kimi zaman bu etik ilkeler çalışanların, çalışma yerlerini seçerken de ... -
Konaklama işletmelerinin fiyatlandırma davranışlarında maliyet yapısı ve mevsimselliğin etkisi
(2016)Türkiye'de turizm sektörü, tüm dünyada olduğu gibi hızlı bir gelişim içerisindedir. Ancak bu hızlı gelişim, turist sayısı ve turizm gelirleri özelinde incelendiğinde görülmektedir ki, turizm gelirlerindeki büyüme, turist ... -
Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları
(2016)Bu çalışmanın amacı turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu doğrultuda ilgili yazın taraması yapıldıktan sonra öğrencilerin mesleğe yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Balıkesir ... -
Otel işletmeleri yöneticilerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları stratejiler üzerine bir araştırma
(2016)Kriz, bir işletmenin hayatını tehdit eden faktörlerle karşılaşmasını ifade etmektedir. Çoğu zaman beklenmeyen veya önceden birtakım belirtileri olan bu olaylar işletme içi veya işletme dışı birçok sebepten kaynaklanabilir. ...