Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 221, listelenen: 201-220
-
Yerel halkın Eskişehir’de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algıları
(2016)Bu çalışmanın amacı yerel halkın Eskişehir'de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algılarını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış ve 390 adet ... -
Otel işletmelerinde yöneticilerin çalışanlara karşı etik tutumları
(2016)İşletmelerin paydaşları arasında etik değerlerin oluşturulması, işletmelerin iç ve dış çevresinde güven ilişkisine dayalı bir iletişim ortamının kurulmasını sağlar. Son yıllarda işletme yönetimi konuları içerisinde çalışma ... -
Şehirlerarası otobüs yolcularının hakları ile ilgili bilgi düzeyinin belirlenmesi ve yaşadıkları problemlerin tespitine yönelik bir araştırma
(2016)Ülkemizde şehirlerarası yolcu taşımacılığında en çok rağbet gören ulaşım aracı otobüslerdir. Bu bakımdan otobüs yolcularının hakları ile ilgili bilgi düzeyinin belirlenmesi ve görülen sorunların tespit edilerek çözüme ... -
Kaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı ile ilişkisi
(2017)Akademik başarının, bireylerin öğrencilik yaşamlarına başlamaları ile birlikte her aşamada elde edebilmek için çaba gösterdikleri en öncelikli hedeflerden biri olduğu söylenebilir. Akademik başarıyı olumlu ya da olumsuz ... -
Supplier selection with fuzzy vikor method in food and beverage enterprises (Turkey)
(2017)Endüstriyel işletmelerde uzun bir süredir uygulanan bulanık vikor yönteminin yiyecek-içecek işletmelerinde yeni bir tedarikçi seçim tekniği olarak uygulanabilirliği araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı olarak sayısal ... -
Döner ve kebapçıların yiyecek-içecek hijyenine yönelik bilgi düzeyi: Ankara ilinde bir araştırma
(2017)Bu araştırmada, Türkiye'nin başkenti Ankara'da faaliyet gösteren döner kebap ve kebap yiyecek içecek işletmelerinde çalışmakta olan işgörenler ve işletme sahiplerinin yiyecek içecek hijyenine yönelik bilgi düzeyi ve ... -
Destinasyon kişiliği araştırması: Türkiye - Yunanistan örneği
(2017)Küresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon ... -
Yeni bir mutfak akımı: Yaşayan Mutfaklar
(2017)İşletme dünyasında yaşanan rekabet örgütleri her geçen yıl yenilik arayışına itmektedir. Bu bağlamda günümüzde örgütlerin rekabetçi kalabilmelerinin rakiplerden farklı ürün/hizmet sunabilme yeteneklerine bağlı olduğu öne ... -
Yeme davranışı: Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencileri üzerine bir araştırma
(2017)Bu çalışmada gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin yeme davranışlarının belirlenmesi için Türk kültürüne uyarlanan üç faktörlü yeme davranışı ölçeği kullanılmıştır. Bilişsel kısıtlama, duygusal yeme ve ... -
Otel işletmelerinde gastronomi etkinlikleri: bir örnek olay analizi
(2017)Günümüzde giderek popüler hale gelen gastronomi, otel işletmelerinde de uygulanan önemli bir faaliyettir. Gastronomi, otel işletmeleri arasında bir rekabet unsuru olup iyi bir uygulaması olan otellere bir üstünlük sağladığı ... -
Sürdürülebilir turizm konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili
(2017)Bu çalışmada, 1987-2015 yılları arasında turizm yazınında sürdürülebilir turizm ile ilgili lisansüstü tezlerin çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Sürdürülebilir turizm ... -
Dünyanın en iyi mutfakları ve Türk mutfağı
(2017)Tarih boyunca diğer birçok kültürlerle yaşanan etkileşim, geniş bir coğrafyada hüküm sürmesi ve bu hüküm sürdüğü coğrafyada farklı kültürlerin bir arada yaşaması gibi nedenler Türk mutfağının zenginleşesi ve çeşitlenmesine ... -
Türklerin gıda tercihlerinde etkili olan motivasyonların belirlenmesi
(2017)Tüketicilerin gıda tercihlerinde etkili olan motivasyonların belirlenmesi, yiyecek-içecek üretimi ve hizmeti sunan işletmeler için oldukça önemlidir. İşletmeler, bu motivasyonların neler olduğunu tespit ettiği taktirde ... -
Gastronomi eğitimi alan öğrencilerde yiyecekte yenilik korkusu (food neophobia): Balıkesir Üniversitesi örneği
(2017)Beslenme olgusu insanlar için vazgeçemeyecekleri derecede önemli olan bir konudur. Hayatın devam edebilmesi için insanların beslenmesi gerekmektedir. İnsanların beslenme tarzlarını tercih ettikleri yiyecekler oluşturmaktadır. ... -
Konaklama işletmelerine yönelik seyahat sitelerinde yer alan şikayetler üzerine bir inceleme: Bişkek örneği
(2017)Günümüzde internet kullanımı oldukça yaygın hale gelmiştir. Özellikle turizm açısından bakıldığında, seyahat siteleri potansiyel müşterilere planladıkları tatiller açısından ön bilgi alma kolaylığı sağlamaktadır. Ayrıca ... -
Turizm ve yiyecek ve içecek endüstrisinde sahnelenen otantiklik (eleştirel bakış)
(2017)Turistik ürün bazında değerlendirildiğinde kimi ritüeller, yemekler, yapılar yahut giysiler yani kısacası turizm içerisinde turistik ürüne dahil olan birçok şey, halkın özgün yerel kültürüne uygun sergilenip sergilenmemesine ... -
Türk Cumhuriyetlerinden gelen öğrencilerin Türk mutfağı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(2017)Türk kültürü içerisinde, yemek kültürü de çok önemli bir yere sahiptir. Türklerin yıllar boyunca yaşadıkları ve hükümdarlık sürdürdükleri coğrafyalar ve bu coğrafyalarda yaşayan diğer kültürlerle olan etkileşim "Türk ... -
In the fusion cuisine approach availability of quinoa (application suggestions)
(2017)Due to rapid population growth in the world and our country in recent years, rapid depletion and pollution of natural resources, global warming and climate change, individuals are looking for new and alternative nutrients ... -
Yaygın gastronomi eğitiminde arz ve talep etkileşiminin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(2018)Eğitim kurumlarının temel işlevlerinden birisi olarak nitelikli işgücü yetiştirme olduğu kabul edilmektedir. Bu çerçevede nitelikli işgören yetiştirme olgusunun, örgün eğitim kurumlarının etkinliği ile doğru orantılı olduğu ...