Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 221, listelenen: 161-180
-
Doğaya dayalı gerçekleştirilen turizm faaliyetleri içerisinde turist rehberlerinin rolleri üzerine bir inceleme
(2012)Sorumluluk taşıyan-çevreye zarar vermeyen, doğa ile iç içe olmayı hedefleyen doğaya yönelik faaliyetlere katılmak için yapılan, yöre halkını ekonomik ve sosyal olarak destekleyen turizm faaliyetlerinin gerçekleşmesinde, ... -
Kalite yönetim sistemleri ve tüketicinin korunması duyarlılığı: İstanbul’daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(2013)Problem Durumu: Bu araştırmanın temel problemi, kalite yönetim sistemi uygulamalarının, tüketici hakları ve dolayısıyla tüketicinin korunması ile arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi ... -
Sürdürülebilir gastronomi turizmi hareketliliğinde coğrafi işaretlemenin rolü
(2013)Kültürel değerler küreselleşme süreci ile birlikte tükenmeye yüz tutmuş olup, kültürel değerlerin sürdürülebilirliği günümüzde tartışılmaya başlanmış, korunma gerekliliği gün yüzüne çıkmıştır. Soyut kültürel mirasın somut ... -
Aile işletmelerinde nepotizm ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Kütahya’da faaliyet gösteren otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Bu araştırmada, aile işletmelerinde nepotizm ve örgütsel bağlılık ilişkisi incelenmektedir. Örneklem olarak, Kütahya’da faaliyet gösteren aile işletmesi şeklindeki otel işletmelerinde çalışan işgörenler seçilmiştir. Araştırma ... -
Turistlerin marka algılarının konaklama tercihleri üzerindeki etkisi: Antalya’daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Problem Durumu: Kalite garantisi, güvence simgesi olarak görülen marka- nın, ürünlerin ve hizmetlerin ayırt edilmesinde ve tüketicilerin satın alma tercihleri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu etki yoğun rekabet ... -
Turist rehberlerinin iş yaşamındaki rolleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(2013)Turist rehberleri; turistlere seçtikleri dilde liderlik yapan, bulunduğu bölgenin kültürel ve doğal miraslarını onlara tercüme eden ve bulunduğu bölgenin uygun bir yönetimi tarafından kabul edilmiş donanımına sahip kişilerdir. ... -
Ailelerin turistik ürün satın alma karar sürecinde çocukların rolü (yerli turistler üzerinde bir araştırma)
(2013)Bu çalışmanın amacı, ailelerin tatil satın alma karar sürecinde çocukların ne ölçüde etkili olduklarını tespit etmektir. Ailelerin tatilleri ile ilgili değerlendirme ve satın alma kararlarında çocukların karar sürecine ... -
Liderlik tarzları ve örgütsel sessizlik ilişkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Liderlik üzerine eski tarihlerden beri birçok çalışma yapılmakla birlikte; liderlik günümüzde de önemini korumaya devam eden bir konu olmayı sürdürmektedir. Öyle ki işletmeler artan rekabet ve değişen şartlar karşısında ... -
Konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkileri: Antalya'daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulama
(2013)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan araştırmada anket tekniği kullanılmış ve 398 adet anket ... -
Kültürel değerlerin destinasyon imajına etkisi: Eskişehir 2013 Türk dünyası kültür başkentine yönelik bir araştırma
(2013)Destinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel ... -
Turist rehberlerinin iletişim yeterlilikleri: Turistlerin görüşlerinin chaid analizi ile değerlendirilmesi
(2013)Problem Durumu: Turist rehberi, turistin tatil amacıyla gittiği ülkede genellikle ilk karşılaştığı kişi olmakta ve onlara tatilleri süresince eşlik etmektedir. Bu nedenle turist rehberinin yeterli bilgi birikimine ve ... -
Pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı ilişkisi: Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Bu araştırmada; pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Örneklem olarak, Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri seçilmiştir. Araştırma verileri, ... -
Seyahat acentası çalışanlarında örgütsel stresin örgütsel bağlılıkla ilişkisi üzerine bir araştırma: İstanbul örneği
(2014)Problem Durumu: Turizm sektörü, hizmetler sektörü içerisinde yer alan bir sektör olarak emek-yoğun üretimin çok baskın olduğu bir endüstri olarak bilinmektedir. İnsanlarla etkileşimin üst düzeyde olması, hizmetlerin sübjektif ... -
Arap baharı’nın turizme yansımaları: Arap ülkeleri ve Türkiye
(2014)Araştırmanın Temelleri: Turizm sektörü, birçok yönüyle ülkelerin geliş- mesinde önemli rol oynamasına rağmen; savaş, terör, siyasi ve ekonomik kriz gibi çevresel olaylardan etkilenmektedir. Son yıllarda Arap ülkelerinde ... -
Turizm işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi
(2014)Bu araştırmada, Türkiye’deki turizm işletmelerine yönelik iş ilanları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Veriler; iki adet Türkçe gazetede yayımlanan 24 ve dört adet Türkçe internet sitesindeki 1397 iş ilanından ... -
Turist rehberlerinin liderlik ve aracılık rollerinin tur deneyimine etkisi: Doğa turları üzerine bir araştırma
(2014)Turist rehberliği, sadece tarihi eserlerin anlatılmasının ötesine uzanan ve bütünsel tatil deneyimi üzerinde de etkisi olan bir meslek olarak farklı rolleri gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı Kültür ve Turizm Bakanlığından ... -
Termal konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi (crm) üzerine bir araştırma: Frigya Bölgesi örneği
(2014)Müşteri İlişkileri Yönetimi ya da “CRM” iş dünyası açısından dünya genelinde önemli konulardan birisidir. Doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi olmaksızın, işletmeye yeni müşteriler çekmek ya da elde tutmak mümkün değildir ... -
İklim değişikliği ve Türkiye turizmine etkileri: Delfi anket yöntemiyle yapılan bir uygulama çalışması
(2014)Problem Durumu: İklim değişikliği birçok sektörü etkilemektedir. Çevreyi kaynak olarak kullanan turizmin bu süreçten etkilenmesi kaçınılmazdır. Oluşan bu süreçte turizmin olumlu ve olumsuz olarak etkilenmekte ya da ... -
Devre tatil sisteminde algılanan hizmet kalitesi: Kütahya ilinde konaklayan müşteriler örneği
(2014)Devre tatil sistemi dünyada ve Türkiye’de son yıllarda oldukça önem kazanmaya başlayan bir yapıdır. Konaklama işletmelerinin oda satışlarını tüm sezonlara yaymak ve sürekli gelecek müşteriler edinmek için son yıllarda büyük ... -
Turizm yazınında "deniz turizmi"nin olgusal gelişimi
(2014)Turizm disiplini birçok disiplin ile ilişkili olduğundan multidisipliner bir alan olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda özellikle denizcilik konusunda meydana gelen gelişmeler ile birlikte son dönemde popülerliği artan ...