Bursa’nın somut kültürel varlıklarına yönelik öğrencilerin algıları: Harmancık myo örneği
Özet
Turizm; kültürün bir parçasıdır ve hem kültür hem de kültürel varlıklar üzerindeki etkilerin belirleyicilerindendir. Kültürel varlıklar; tarihi bina ve yapılar, anıtlar ve mimari kalıntılar gibi somut unsurlar ile gelenekler, değerler, sanat gibi soyut unsurlardır ve turizmin dayanak noktası konumundadırlar. Birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, köklü bir geçmişe sahip olan Bursa ili kültürel varlıklar kapsamında değerlendirildiğinde; tarihi ve arkeolojik eserler, müzeler, tarihi ve dini merkezler olarak zengin bir mirasa sahiptir. İlin sahip olduğu bu potansiyel zenginliklerini harekete geçirerek, pazarlama ve tanıtım çalışmalarını yeterli seviyeye getirmesiyle turizmdeki hedeflerine çok daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşılabilmesi söz konusudur. İnsanların seyahat etmelerinin en önemli sebeplerinden biri olarak karşımıza çıkan kültürel varlıklara yönelik bireylerin tutumları, bu değerlerin varlığının korunup sürdürülebilmesi ve gelecek nesillere aktarılması açısından önem taşımaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin kültürel varlıklara ilişkin görüşleri ve algıları önemli görülmektedir. Araştırma, Uludağ Üniversitesi Harmancık Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Bursa ilinde yer alan somut kültürel varlıklara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla 244 öğrenci ile yürütülmüştür Tourism is a part of culture and is determinant of effects on both culture and cultural heritage. Cultural assets are in a position mainstay of tourism with concrete elements, such as historic buildings and structures, monuments and architectural remains, and abstract elements, such as traditions, values and art. Bursa, hosted many civilizations and has a long history, has a rich heritage as historical and archaeological monuments, museums, historic, religious centers, when evaluated in the context of cultural assets. It is possible to reach goals about tourism much more easily and quickly with marketing and promotional activities bringing a satisfactory level by mobilizing this potential wealth, which city owned. Individuals’ attitudes towards cultural assets is encountered as one of the most important reasons for people to travel and it is important to protect the presence of this value in order to maintenance and transferring to future generations. In this context, students’ opinions and perceptions regarding cultural property is regarded as important. This research was conducted with 244 students, Uludag University Harmancık Vocational School, in order to detemine the studens’ opinion about tangible cultural assets of Bursa