Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
Toplam kayıt 96, listelenen: 21-40
-
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
(Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ... -
The relationship between product inovation and fusion cuisine in food and beverage establishments a discussion on Turkish cuisine
(CRC Press, 2012)The competition nowadays in globalization process deeply influences the tourism industry as well as the other industries. The increasing differentiation in demands and expectations of tourists forces tourism establishments ... -
Customer loyalty in the specialty restaurants: An example from Istanbul
(2009)In today’s changing world, every business is trying to achieve competitive advantage, increase customer loyalty and improve efficiency. With more choices for the ever more demanding customers, restaurant businesses face ... -
Yiyecek içecek endüstrisinde bir pazarlama stratejisi olarak ürün geliştirme çalışması füzyon mutfak uygulaması
(2007)Turizmde pazarlama politikalarından biri olan turistik ürün politikası bütün işletmelerde önemli bir yer tuttuğu gibi yiyecek içecek endüstrisinde de çok önemli bir yer tutmaktadır. Yiyecek içecek endüstrileri de bu kapsamda ... -
Turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliği
(Kutlu Avcı, 2012)Butik üretimin ele alındığı bu kuramsal çalışma, turizm sektöründe butik üretimin uygulanabilirliğinin sağlanabilmesi için bir model önerisi geliştirmeyi hedefl emektedir. Üretim sürecinin her bir müşteri istek ve ... -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Gastronomik kimliğin korunmasında coğrafi işaretlemenin rolü: İnegöl Köftesi örneği
(Detay Yayıncılık, 2015)Bu çalışmayla gastronomik kimliğin korunmasında coğrafi işaretlemenin rolünü ortaya çıkartmak hedeflenmektedir. Bu kapsamda İnegöl Mutfağı’nın en önemli değerlerinden biri olan İnegöl Köftesi’nin coğrafi işaretleme ... -
Türkiye de turizm bilim dalında tamamlanan doktora tezlerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
(Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2012)Yapılan bu çalışmanın amacını, Türkiye’de turizm bilim dalında gerçekleşen doktora tezlerinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nde, Turizm ... -
Fast food yiyecek içecek işletmeleri ile slow food yiyecek içecek işletmeleri arasındaki tedarikçi seçim kriterleri kullanım eğilimleri açısından benzerliklerinin ve farklılıklarının araştırılması İzmir yöresinde bir araştırma
(Detay Yayıncılık, 2010)Bu çalışma, yiyecek-içecek işletmelerinin tedarikçi seçimi kriterleri kullanım eğilimlerinin düzeylerini belirlenmesi ve bu eğilimlerde fast-food yiyecek-içecek işletmeleri ile slow-food yiyecek-içecek işletmeleri arasındaki ... -
Balıkesir yöresinin yerli turist profili
(Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 2005)Özet Bilgisi Yok. -
Turizm pazarlamasında bir araç olarak film turizmi
(Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğirdir Meslek Yüksek Okulu, 2009)İnsanlar gündelik hayatta satın almaya ilişkin farklı motiflerle karşı karşıya kalmaktadırlar. Satın alma davranışı etkileyen faktörler arasında reklam ve tanıtma önemli bir yer tutmaktadır. Popüler kültür araçlarından ... -
Turistlere yönelik suçlar Antalya ya gelen turistler üzerinde bir araştırma
(Detay Yayıncılık, 2010)Turistler için tatil yeri seçiminde en önemli faktörlerin başında güvenlik gelmektedir. Hiçbir turist güvenli olmayan, suçların yoğun olarak işlendiği bir destinasyonu tatil yapmak için tercih etmemektedir. Hatta bazı ... -
Özellikli restoranlarda yiyecek içecek pazarlamasının dönemsel farklılığının ölçülmesi Ankara ili örneği
(Gazi Üniversitesi Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2012)Günümüzde pazarlama çalışmaları, turizm işletmeleri açısından artan rekabet ortamında hayati öneme sahip olmakla beraber, bu çalışmalar işletmelerin sürekliliğini ve karlılığını etkileyen önemli unsurların başında ... -
Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu mezunlarının turizm sektöründeki istihdam profili
(Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, 2012)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu (BTÍOYO) mezunlarının turizm sektöründeki istihdam profilini ortaya çıkarmak ve okula olan bağlılık düzeylerini tespit etmektir. Bu doğrultuda ... -
Kültür şoku erasmus öğrencileri üzerine bir araştırma
(Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültes, 2012)Çalışmanın amacı Erasmus faaliyetine katılan öğrencilerin kültür şoku yaşama düzeylerinin ölçülmesidir. Kültür şoku ve bireyler üzerindeki etkisi ile ilgili yazın taraması yapıldıktan sonra Balıkesir Üniversitesi Turizm ... -
Turizmde bölgesel tanıtma faaliyetlerinin iç turizmi geliştirmedeki rolü Eğirdir yöresine ilişkin bir model önerisi
(S.D.Ü Eğirdir Meslek Yüksekokulu, 2006)Özet Bilgisi Yok. -
Türkiye deki turizm işletmelerinin tanıtma ve pazarlama faaliyetlerinde interneti kullanma eğilimleri
(Akdeniz Üniversitesi, Turizm Araştırma Geliştirme Ve Uygulama Merkezi, 2000)Internet which is known as an computer network which provides information flow is now used by millions of people and establishments. Internet is also widespread in every field in Turkey. The changing preferences of ...