Başlık için Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu listeleme
Toplam kayıt 96, listelenen: 1-20
-
2000'li Yıllarda Yöneticiler Açısından "Küresel Kariyer" Olgusu ve Koşulları Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme
(2003)Bu çalışmanın amacı, 2000’li yıllarda, işletmecilik, yönetim ve örgüt yazınında ve uygulamalarında ağırlıklı bir yer kazanacağı düşünülen “küresel kariyer” kavramının incelenmesidir. Bu incelemede, 1990’lı yıllarla birlikte ... -
AB ile bütünleşme sürecinde türk otomotiv sektörünün rekabet gücü ve pazarlama stratejileri
(Türkiye Makine Mühendisleri Odası Birliği, 1997)Özet Bilgisi Yok. -
ANALİTİK YAKLAŞIMIN TEORİ ÜRETME KAPASİTESİ: GİRİŞİMCİLİK VE REFAH TEORİSİ ÖRNEĞİ
(2009)Bu çalışmanın amacı genel olarak refah teorisi ile girişimcilik arasındaki ilişkileri, ilave olarak ise Pareto refah yaklaşımı ile girişimcilik kavramı arasındaki ilişkileri analitik yöntemle ele almaktır. Esas olarak şu ... -
An application on view of tour guiding undergraduate students about Turkish kitchen education
(2010)The people, who spend time most with tourists that are participating to international tourism movements, and company them during their travel, are tour guides. Tour guides have a great impact on developing the county image ... -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
(Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu mezunlarının turizm sektöründeki istihdam profili
(Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, 2012)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu (BTÍOYO) mezunlarının turizm sektöründeki istihdam profilini ortaya çıkarmak ve okula olan bağlılık düzeylerini tespit etmektir. Bu doğrultuda ... -
Balıkesir yöresinin yerli turist profili
(Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 2005)Özet Bilgisi Yok. -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin yiyecek içecek ünitelerinde üretim dengesini bozan üretim kayıplarının rapor edilmesi
(Türk Bilim Araştırma Vakfı (TÜBAV), 2010)Büyük ölçekli otel işletmeleri bünyesinde faaliyet gösteren yiyecek-içecek departmanı işletmenin karlılığına direkt etki eden bir departman olması sebebiyle üretim dengesini bozan üretim kayıplarının raporlanması büyük ... -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin yiyecek-içecek ünitelerinde maliyet azaltılması ve maliyet azaltılmasında kontrol sistemlerinin uygulanabilirliği
(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2010)Günümüzde büyük ölçekli otel işletmeleri, başta sektörün yapısı ve rekabet durumu gibi nedenlerden dolayı maliyet kavramına daha özenli yaklaşmak durumunda kalmışlardır. Her şey dahil sistem başta olmak üzere kullanılan ... -
Büyük ölçekli otellerdeki yiyecek içecek departmanlarının üretim kayıplarını önlemeye yönelik olarak üretim planlaması ve kontrol sistemlerinin uygulanabilirliği
(Balıkesir Üniversitesi, 2005)Büyük ölçekli otel işletmeleri için tedarik edilen ilk madde ve malzemelerden, niteliksiz ve kalifiye olmayan işgücünden ve son olarak da satıcı ve alıcılardan kaynaklanan yetersizlikler, yiyecek-içecek ünitesi açısından ... -
Critical success factors for small hotel businesses in Turkey: An exploratory study
(Sage Publications Inc, 2011)Small-scale businesses play a crucial role in the economies of many developing countries like Turkey. For this reason, it is important to identify critical success factors (CSFs) for successful operation of small-scale ... -
The cultural diversity phenomenon in organisations and different approaches for effective cultural diversity management: A literary review
(2006)Purpose – To make a literary review related to effective management of cultural diversity in organisations and to systematically bring up different views put forward regarding this issue. Design/methodology/approach – ... -
Customer loyalty in the specialty restaurants: An example from Istanbul
(2009)In today’s changing world, every business is trying to achieve competitive advantage, increase customer loyalty and improve efficiency. With more choices for the ever more demanding customers, restaurant businesses face ... -
Çalişma yaşami kalitesini etkileyen faktörlerin işgörenler tarafindan algilanmasi: Otel çalişanlari üzerinde bir araştirma
(2013)Bu araştırmada, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin çalışma yaşamı kalitesi algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, 266 işgörenden anket yöntemiyle toplanan verilerle gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre, ... -
Çalışma yaşamında psikososyal risklere proaktif bir yaklaşım: Örgütsel ombudsmanlık modeli
(2016)Günümüz iş yaşamında, psikososyal riskler, çalışanların sağlık, güvenlik ve refah durumu üzerinde önemli tehdit-ler oluşturmaktadır. AB İş sağlığı ve Güvenliği ajansının araştırmasına göre, iş ortamlarında bu tür riskler, ... -
Çokuluslu otel zincirlerinin büyüme ve uluslararasılaşma stratejileri
(2005)Bu çalışmada, uluslararası otel grupları ve zincirlerinin büyüme olgusu ve stratejileri incelenmeye çalışılmıştır. Uluslararası otel zincirleri bir ülkeye giriş yaptıklarında yerel ortakları ile işbirliğine gitmektedirler. ... -
The determination of the strategies which can be effective for marketing of the traditional Turkish baths (hamams): An investigation with Russian tourists
(Prof. Dr. Assen Zlatarov University, 2009)The changes that have occured in the technology, economic, social and cultural area have caused to change the desires, needs and expectations and to seek different products and services of the customers. The changes which ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
(Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ...