Özellikli restoranlarda yiyecek içecek pazarlamasının dönemsel farklılığının ölçülmesi Ankara ili örneği
Özet
Günümüzde pazarlama çalışmaları, turizm işletmeleri açısından artan rekabet ortamında hayati öneme sahip olmakla beraber, bu çalışmalar işletmelerin sürekliliğini
ve karlılığını etkileyen önemli unsurların başında gelmektedir. Pazarlama, yalnızca
konaklama ve seyahat işletmeleri için değil aynı şekilde yiyecek içecek işletmeleri
açısından da oldukça önemlidir. Söz konusu işletmeler, satışları arttırmak ve tüketici
taleplerini kendi yönlerine çekerek devamlılığını sağlamak amacıyla yiyecekiçeceklerin yer aldığı menü, yiyecek-içeceklerin servis şekli, sunulduğu atmosfer ve
kişinin hissettiği konfor gibi etkenler üzerinde değiştirme ve geliştirme çalışmaları
yapmaktadır. Ayrıca yiyecek-içecek işletmeleri diğer hizmet işletmelerinin genel yapıları uyarınca özellikle dönemsellik özelliği gibi etmenlerden dolayı pazarlama faaliyetlerinde daha dikkatli davranmak durumundadır. Yapılan bu çalışmada özellikli
restoranlarda pazarlama faaliyetlerini etkileyen etmenlerden biri olan dönemsellik
özelliği incelenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda; çok sayıda özellikli restoranın bulunduğu ve müşteri portföyünün geniş olduğu bilinen ayrıca yapılmış olan akademik
çalışmalarla desteklenen Ankara ilinde uygulama çalışması yapılmıştır.