Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği Bölümü
Toplam kayıt 98, listelenen: 81-98
-
Turizm sektöründe kültürel zekânın önemi: konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2015)Bu çalışmada, farklı kültürlere ait insanları iş ya da tatil amaçlı bir araya getiren turizm sektöründe kültürel zekânın önemini ortaya koymak ve konaklama işletmelerinde çalışanların kültürel zekâ düzeylerini tespit etmek ... -
Bursa’nın somut kültürel varlıklarına yönelik öğrencilerin algıları: Harmancık myo örneği
(2015)Turizm; kültürün bir parçasıdır ve hem kültür hem de kültürel varlıklar üzerindeki etkilerin belirleyicilerindendir. Kültürel varlıklar; tarihi bina ve yapılar, anıtlar ve mimari kalıntılar gibi somut unsurlar ile gelenekler, ... -
Midilli’den Ayvalık’a gelen turistlerin alişveriş tercihlerinin ve alişverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2015)Bu çalışmanın temel amacı, Midilli Adası’nda ikamet eden Yunanistan vatandaşlarının Ayvalık’ı ziyaret edişlerinde satın aldıkları ürünlerin neler olduğunu ve demografik değişkenlerin ürün tercihleri üzerinde bir farklılığa ... -
Dış politika ve turizm ilişkisi bağlamında Türkiye'nin asya ülkeleri ile yaptığı turizm anlaşmalarının değerlendirilmesi
(2016)Çalışmanın amacı, dış politika ve turizm ilişkisini ortaya koyarken, Türkiye'nin Avrasya, bazı Güney ve Orta Asya ve Uzak Doğu Ülkeleri ile yapmış olduğu turizm işbirliği anlaşmalarını değerlendirmektir. Araştırmada, dış ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren okulların mezun derneklerinin web sitelerinin incelenmesi
(2016)Mezun dernekleri, mezunların hem üniversiteyle, hem de birbirleriyle temas noktasını oluşturması, mezunların üniversite ile bağlarının güçlenmesi ve öğrenciler ile mezunları bir araya getirmesi açısından önem taşımaktadır. ... -
Toplum temelli turizm: Yerel halk algılarını ölçmeye yönelik bir çalışma (Halfeti örneği)
(2016)Gerek üretici gerekse tüketici beklentilerinde meydana gelen değişimlere cevap vermek adına "alternatif turizm" başlığı altında farklı tüketici kitlelerine uygun turizm yaklaşımları ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de ... -
Çalışma yeri tercihinde işletmelerin iş etiği uygulamalarının önem derecesi: Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(2016)Turistik hizmetlerin emek-yoğun karakteri turizm işletmelerinin çalışanlara karşı yerine getirmesi gereken etik ilkeleri önemli hale getirmektedir. Kimi zaman bu etik ilkeler çalışanların, çalışma yerlerini seçerken de ... -
Konaklama işletmelerinin fiyatlandırma davranışlarında maliyet yapısı ve mevsimselliğin etkisi
(2016)Türkiye'de turizm sektörü, tüm dünyada olduğu gibi hızlı bir gelişim içerisindedir. Ancak bu hızlı gelişim, turist sayısı ve turizm gelirleri özelinde incelendiğinde görülmektedir ki, turizm gelirlerindeki büyüme, turist ... -
Otel işletmeleri yöneticilerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları stratejiler üzerine bir araştırma
(2016)Kriz, bir işletmenin hayatını tehdit eden faktörlerle karşılaşmasını ifade etmektedir. Çoğu zaman beklenmeyen veya önceden birtakım belirtileri olan bu olaylar işletme içi veya işletme dışı birçok sebepten kaynaklanabilir. ... -
Otel işletmelerinde yöneticilerin çalışanlara karşı etik tutumları
(2016)İşletmelerin paydaşları arasında etik değerlerin oluşturulması, işletmelerin iç ve dış çevresinde güven ilişkisine dayalı bir iletişim ortamının kurulmasını sağlar. Son yıllarda işletme yönetimi konuları içerisinde çalışma ... -
Şehirlerarası otobüs yolcularının hakları ile ilgili bilgi düzeyinin belirlenmesi ve yaşadıkları problemlerin tespitine yönelik bir araştırma
(2016)Ülkemizde şehirlerarası yolcu taşımacılığında en çok rağbet gören ulaşım aracı otobüslerdir. Bu bakımdan otobüs yolcularının hakları ile ilgili bilgi düzeyinin belirlenmesi ve görülen sorunların tespit edilerek çözüme ... -
Kaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı ile ilişkisi
(2017)Akademik başarının, bireylerin öğrencilik yaşamlarına başlamaları ile birlikte her aşamada elde edebilmek için çaba gösterdikleri en öncelikli hedeflerden biri olduğu söylenebilir. Akademik başarıyı olumlu ya da olumsuz ... -
Döner ve kebapçıların yiyecek-içecek hijyenine yönelik bilgi düzeyi: Ankara ilinde bir araştırma
(2017)Bu araştırmada, Türkiye'nin başkenti Ankara'da faaliyet gösteren döner kebap ve kebap yiyecek içecek işletmelerinde çalışmakta olan işgörenler ve işletme sahiplerinin yiyecek içecek hijyenine yönelik bilgi düzeyi ve ... -
Destinasyon kişiliği araştırması: Türkiye - Yunanistan örneği
(2017)Küresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon ... -
Yeme davranışı: Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencileri üzerine bir araştırma
(2017)Bu çalışmada gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin yeme davranışlarının belirlenmesi için Türk kültürüne uyarlanan üç faktörlü yeme davranışı ölçeği kullanılmıştır. Bilişsel kısıtlama, duygusal yeme ve ... -
Otel işletmelerinde gastronomi etkinlikleri: bir örnek olay analizi
(2017)Günümüzde giderek popüler hale gelen gastronomi, otel işletmelerinde de uygulanan önemli bir faaliyettir. Gastronomi, otel işletmeleri arasında bir rekabet unsuru olup iyi bir uygulaması olan otellere bir üstünlük sağladığı ... -
Konaklama işletmelerine yönelik seyahat sitelerinde yer alan şikayetler üzerine bir inceleme: Bişkek örneği
(2017)Günümüzde internet kullanımı oldukça yaygın hale gelmiştir. Özellikle turizm açısından bakıldığında, seyahat siteleri potansiyel müşterilere planladıkları tatiller açısından ön bilgi alma kolaylığı sağlamaktadır. Ayrıca ... -
Arap ülkelerinden gelen turistlerin etkilerine yönelik yerel halkın algısı: Sapanca örneği
(2018)Türkiye’ye yönelik uluslararası turizm hareketleri incelendiğinde, Arap ülkelerinden gelen turist sayısının giderek arttığı görülmektedir. Türkiye, sahip olduğu eşsiz doğal güzellikler ile birlikte tarihi, coğrafi ve ...