Turizm İşletmeciliği Bölümü: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 98
-
Unveiling the impact of digital transformation: a study on key disciplines, technological unemployment, and neo-Luddism in the textile industry
(Emerald Publishing, 2024)Purpose – The primary aim of this study is to identify and analyze the key digital transformation areas and determine their impact on technological unemployment in the textile sector. In addition, this study explores whether ... -
Make it real, make it useful! The impact of AR social experience on brand positivity and information sharing
(Emerald, 2024)Purpose: This study investigated the impact of the perceived Augmented Reality (AR) social experience of restaurant menus on two types of prosocial behaviors: brand positivity and brand information sharing. Design/method ... -
How effective is the use of religious appeals in advertising? A meta-analytic investigation
(Routledge, 2024)Advertising scholars have studied the persuasiveness of religious symbols in ads for more than two decades. However, the extent to which religious appeals influence attitudes and behavioral intentions remains a contentious ... -
In AI, we do not trust! The nexus between awareness of falsity in AI-generated CSR ads and online brand engagement
(Emerald Publishing, 2024)PurposeSynthetic advertising, which involves creating or modifying ads through artificial intelligence (AI) technology, has recently transformed the field of media and advertising. Despite its emerging importance, our ... -
Research on corporate social responsibility in public relations: A hybrid review through topic modeling analysis and way forward
(Wiley, 2024)Despite the growing significance of corporate social responsibility (CSR) in corporate public relations (PR) strategies, there has been a paucity of comprehensive reviews of the extant CSR literature within the PR discipline. ... -
Gastro-kültürel turlara katılan yerli ziyaretçilerin otantiklik algısı ve tur deneyim kalitesi: Turist rehberlerinin yorumlayıcı rolünün etkisi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Bu araştırma, turist rehberlerinin yorumlayıcı rolünün gastro-kültürel turlara katılan yerli ziyaretçilerin otantiklik algısı ve tur deneyim kalitesi üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Turizm alanyazınında ... -
Türkiye’de üçüncü yaş turizmine yönelik girişimcilik firsatları ve zorluklar
(Kenan Çelik, 2024)Dünya çapında değişmekte olan demografik yapı, üçüncü yaş grubuna yönelik ürün ve hizmetlere olan gereksinimi artırmıştır. Bu gereksinimler turizm de dâhil olmak üzere faklı sektörler için önemli iş fırsatlarını beraberinde ... -
Miras turizmi kapsamında turist motivasyonunun ve unutulmaz turizm deneyiminin değerlendirilmesi
(Taki Can Metin, 2024)Öz: Küreselleşmeyle birlikte yaşanan gelişmeler turistlerin beklenti ve seyahat tercihlerinde de değişime sebep olmuştur. Bu değişimle birlikte turistler alternatif turizm faaliyetlerine yönelmiştir. Alternatif turizm ... -
Integrated micro-destination: A conceptual framework
(İrfan YAZICIOĞLU, 2024)The purpose of this research is to develop a different perspective on the classification of the concept of destination, which is one of the important components of the tourism sector, by introducing ... -
Turizm sektöründe emekli girişimciliğinin tematik biyografik anlatı analizi ile değerlendirilmesi
(Melih Topaloğlu, 2024)Amaç – Günümüzde değişmekte olan yaşam koşulları ve grileşen sosyo-demografik yapıyla birlikte orta yaş üstü grubun farklı boyutlardan araştırılması gerekli hale gelmiştir. Bireyin yaşamında önemli dönüm noktalarından ... -
Somut olmayan kültürel miras değeri olarak yöresel yiyeceklerin duyulma, tüketilme ve beğenilme düzeylerinin belirlenmesi: Edremit
(Rahman Temizkan, 2024)Son yıllarda turizm hareketlerinde değişim yaşanmaktadır. Klasik turizm hareketi olan deniz-güneş-kum üçlüsü ile beraber kültürel mirasa dayalı turizm hareketine doğru bir eğilim gerçekleşmektedir. Kültürel mirasa dayalı ... -
Girişimcilikte iş modeli: Fine dining restoran girişimcilerinin iş modellerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
(Rahman Temizkan, 2024)Günümüzde girişimcilik, ekonomik ve sosyal değişimin en önemli belirleyicilerinden biri haline gelmiştir. Girişimci, girişiminin nasıl değer yaratacağını iş modeli yardımıyla ortaya koyabilmektedir. Girişimcilerin çoğu, ... -
Rebuilding senior tourism destinations in the post-COVID era
(Emerald Group Publishing Ltd., 2023)The environment of uncertainty that emerged due to COVID-19 brought the need for the creation of new policies and strategies. In this aspect, it has been observed that various recovery strategies have been adopted by ... -
A conceptual model for Muslim-friendly hotel entrepreneurship
(Yusuf Karakuş, 2024)Muslim-friendly tourism is one of the prominent topics in academic studies due to its potential returns and estimated market volume in recent years. Within this tourism type, customizing tourism products and services ... -
Konaklama işletmelerinin sosyal medya üzerinden gerçekleştirdikleri içerik paylaşımlarında Covid-19 salgınının etkisi: Ayvalık otelleri örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İşletmeler, Web 4.0 teknolojisiyle beraber gelişim sağlayan sosyal medya mecralarını kullanarak büyük kitlelere kolay bir şekilde hitap edebilmektedirler. Bilhassa konaklama işletmeleri, ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirirken ... -
Düzensiz göçün tatil destinasyonu üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik nitel bir araştırma
(Pamukkale Üniversitesi, 2022)Düzensiz göçmen problemi Türkiye başta olmak üzere tüm dünya üzerinde önemli bir konu haline gelmiştir. Ülke ekonomisi, sosyo-kültürel yapı ve diğer birçok faktör üzerinde etkili olan düzensiz göçmenlerin turizm hareketi ... -
Termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin sürdürülebilir turizm algıları ve gönüllü sade yaşam tarzları arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Pamukkale örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2022)Sürdürülebilir bir turizmden bahsetmek ancak çevrenin korunmasıyla mümkün olacağından, sürdürülebilirlik ve çevre kavramları turizm açısından önemli mefhumların başında gelmektedir. Çevresel anlamda sürdürülebilirlik ... -
İkincil konut sahiplerinin yiyecek tercihleri*
(2021)Turizmde yiyecek tercihi konusundaki araştırmaların azlığı göz önüne alındığında, bu çalışma, gözlem ve bireysel görüşmeler yoluyla katılımcıların ikincil konut yaşantılarında yemek tercihlerini derinlemesine anlamaya ... -
Hizmet verme yatkınlığının işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinde iş tatmininin aracılık rolü*
(2021)Turizm endüstrisinde özellikle de konaklama işletmelerinde işgören devir oranlarının yüksekliği bilinen bir sorundur. Bu konu ile ilgili olarak, yazındaki çalışmalarda daha çok ekonomik özendiriciler üzerinde durulduğu, ... -
Sağlık inanç modeli, turizm fobisi ve salgın hastalıklar
(2022)Covid-19 salgını, toplumsal düzeyde korkuyla bağlantılı fobik davranışları ortaya çıkarabilmekte, bu davranışların görülme sıklığını artırabilmekte, sağlıkla bağlantılı davranış değişiklilerine sebebiyet verebilmektedir. ...