Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 99, listelenen: 1-20
-
Aile işletmelerinde nepotizm ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Kütahya’da faaliyet gösteren otel işletmelerinde bir araştırma
(2013)Bu araştırmada, aile işletmelerinde nepotizm ve örgütsel bağlılık ilişkisi incelenmektedir. Örneklem olarak, Kütahya’da faaliyet gösteren aile işletmesi şeklindeki otel işletmelerinde çalışan işgörenler seçilmiştir. Araştırma ... -
Ailelerin turistik ürün satın alma karar sürecinde çocukların rolü (yerli turistler üzerinde bir araştırma)
(2013)Bu çalışmanın amacı, ailelerin tatil satın alma karar sürecinde çocukların ne ölçüde etkili olduklarını tespit etmektir. Ailelerin tatilleri ile ilgili değerlendirme ve satın alma kararlarında çocukların karar sürecine ... -
Algılanan örgüt içi politik davranışların işe yabancılaşmaya etkisi: Konaklama işletmelerinde çalışanlar üzerine bir araştırma
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Çalışmanın amacı; konaklama işletmelerinde, politik davranışların olup olmadığını çalışanlar gözüyle değerlendirmek ve işe yabancılaşmayla ilişkisini belirlemektir. Veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Anketler, Bodrum, ... -
Arap ülkelerinden gelen turistlerin etkilerine yönelik yerel halkın algısı: Sapanca örneği
(2018)Türkiye’ye yönelik uluslararası turizm hareketleri incelendiğinde, Arap ülkelerinden gelen turist sayısının giderek arttığı görülmektedir. Türkiye, sahip olduğu eşsiz doğal güzellikler ile birlikte tarihi, coğrafi ve ... -
Balıkesir ilinin kırsal turizm potansiyelinin değerlendirilmesi
(2012)Toplumların sosyo- ekonomik gelişmelerine bağlı olarak seyahat tercihlerinde de birtakım değişiklikler meydana gelmeye başlamıştır. Bu nedenle, değişen turizm talebine cevap verebilmek, turizmden daha fazla fayda sağlayabilmek ... -
Bursa’nın somut kültürel varlıklarına yönelik öğrencilerin algıları: Harmancık myo örneği
(2015)Turizm; kültürün bir parçasıdır ve hem kültür hem de kültürel varlıklar üzerindeki etkilerin belirleyicilerindendir. Kültürel varlıklar; tarihi bina ve yapılar, anıtlar ve mimari kalıntılar gibi somut unsurlar ile gelenekler, ... -
A conceptual model for Muslim-friendly hotel entrepreneurship
(Yusuf Karakuş, 2024)Muslim-friendly tourism is one of the prominent topics in academic studies due to its potential returns and estimated market volume in recent years. Within this tourism type, customizing tourism products and services ... -
A conceptual research in terms of personality characteristics, mood and other variables within the framework the ethical decision making process
(2022)Ethical decision-making is one of the most important elements for organizations to continue their lives. Personality traits and moods of individuals play a very active role in ethical decision making. There are many ... -
Çalışma yeri tercihinde işletmelerin iş etiği uygulamalarının önem derecesi: Ortaöğretim düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(2016)Turistik hizmetlerin emek-yoğun karakteri turizm işletmelerinin çalışanlara karşı yerine getirmesi gereken etik ilkeleri önemli hale getirmektedir. Kimi zaman bu etik ilkeler çalışanların, çalışma yerlerini seçerken de ... -
Çevreye duyarlı otel işletmelerinde çevre etiği farkındalığı, çevre dostu davranış ve birey-örgüt uyumu ilişkisi
(2023)Bu çalışmada, otel işletmelerinde çalışan personelin çevre etiği farkındalığı, çevre dostu davranışı ve birey-örgüt uyumu arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda çevre etiği farkındalığının çevre ... -
Destinasyon kişiliği araştırması: Türkiye - Yunanistan örneği
(2017)Küresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon ... -
Destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Şirince örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2020)Küreselleşmeyle birlikte rekabet şartlarının zorlaşması ve tüketicilerin yeni arayışlar içine girmesi destinasyonların rakiplerinden farklılaşmasını zorunlu kılmaktadır. Bu noktada destinasyonlar da işletmeler gibi ... -
Döner ve kebapçıların yiyecek-içecek hijyenine yönelik bilgi düzeyi: Ankara ilinde bir araştırma
(2017)Bu araştırmada, Türkiye'nin başkenti Ankara'da faaliyet gösteren döner kebap ve kebap yiyecek içecek işletmelerinde çalışmakta olan işgörenler ve işletme sahiplerinin yiyecek içecek hijyenine yönelik bilgi düzeyi ve ... -
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Düzensiz göçün tatil destinasyonu üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik nitel bir araştırma
(Pamukkale Üniversitesi, 2022)Düzensiz göçmen problemi Türkiye başta olmak üzere tüm dünya üzerinde önemli bir konu haline gelmiştir. Ülke ekonomisi, sosyo-kültürel yapı ve diğer birçok faktör üzerinde etkili olan düzensiz göçmenlerin turizm hareketi ... -
Dış politika ve turizm ilişkisi bağlamında Türkiye'nin asya ülkeleri ile yaptığı turizm anlaşmalarının değerlendirilmesi
(2016)Çalışmanın amacı, dış politika ve turizm ilişkisini ortaya koyarken, Türkiye'nin Avrasya, bazı Güney ve Orta Asya ve Uzak Doğu Ülkeleri ile yapmış olduğu turizm işbirliği anlaşmalarını değerlendirmektir. Araştırmada, dış ... -
The effect of destination satisfaction and place attachment on behavioral intention: The case of Seferihisar
(İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü, 2022)This study aims to determine the effect of destination satisfaction and place attachment on behavioral intention. The research population consists of tourists visiting the cittaslow of Seferihisar. Convenience sampling ... -
The Effect of Social Value Perception on Travel Motivation
(2022)It is well known that Turkish citizens living abroad usually spend their holidays in the places where they were born and raised or where their families used to live. If we examine the trips these people make to Turkey and ... -
Evaluation of local dishes as an intangible cultural heritage value in terms of gastronomy tourism: The case of Ayvalik
(2023)As an intangible cultural heritage value, local dishes are accepted as one of the important elements that contribute to the formation of the identity of a region and reflect the culture of that region. Evaluation of local ... -
Fiyatlandırma davranışları ekseninde konaklama piyasası üzerine bir inceleme
(2015)Son yıllarda, Türkiye'nin turizm gelirlerindeki artış, turist sayısındaki artışın gerisinde yer almaktadır. Bu durumda ilk akla gelen olasılıklardan birisi konaklama piyasasındaki ortalama fiyat düzeyinin düşük olmasıdır. ...