Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği Bölümü
Toplam kayıt 300, listelenen: 41-60
-
Turizmin bölgesel kalkınmaya etkileri ve Rize örneği
(Arkadaş Basım, 2017)Turizm, az gelişmiş yöre veya bölgelerin gelişmesinde etkili olan sektörlerden biridir. Bir yörede endüstriyel ya da tarımsal kaynakların yetersiz olmasına karşılık turizm potansiyelinin varlığı, o yörenin gelişmesinde ... -
Kadın tüketicilerin turistik ürün satın alma davranışlarını etkileyen faktörler
(Ercan Yavuz, 2014)Bu çalışmanın amacı kadın tüketicilerin turistik ürün satın alma davranışlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada kadın tüketicilerin turistik ürün satın alma davranışlarını etkileyen ... -
Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesine yönelik yapılan e-yorumlar üzerine içerik çözümlemesi
(Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu, 2017)Amacı: Bu çalışmanın amacı Tripadvisor seyahat sitesi kullanıcıları tarafından 2016 yılında en iyi üçüncü müze seçilen Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi'ne yönelik sanal ortamda yapılan yorumların içerik analizi yöntemiyle ... -
Examination of studies on organizational behavior: The case of food and beverage busineses
(Detay Yayıncılık, 2024)As a scientific research topic, how organizational employees are affected by which factors was started to be studied in the 1930s (Brieff and Weiss, 2002). In food and beverage businesses, providing service by smiling ... -
Balıkesir Üniversitesi öğrencilerinin meyve, sebze ve fast-food tüketim alışkanlıklarının incelenmesi
(Kocaeli Üniversitesi, 2018)Her canlının hayatını sürdürebilmesi için beslenmesi gerekmektedir. Beslenme: insanın büyümesi, gelişmesi, sağlıklı ve üretken bir şekilde uzun yıllar boyunca yaşayabilmesi için gerekli olan tüm besin öğelerinden yeteri ... -
"Gezsen Anadoluyu" tanıtım filminin kültürel imgeleri
(Zekeriya Bingöl, 2023)Turizm destinasyonlarının etkili bir şekilde tanıtılabilmesinde tanıtım filmleri kritik bir rol oynamaktadır. “GoTurkiye.com” platformu, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından oluşturulan resmi bir turizm tanıtım p ... -
Balıkesir ili Sındırgı ilçesinin yavaş şehir (cittaslow) açısından değerlendirilmesi
(2017)Yerel kimliklerini ve mimari dokularını yitirmekte olan kentler, yöresel değerlerini, tarihi dokularını ve çevrenin korunmasını ikinci plana atabilmektedirler. İtalya’dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Sakin/Yavaş ... -
Karbon ayak izi kavramının turizm hareketliliğine muhtemel etkileri kavramsal bir analiz
(Detay Yayıncılık, 2016)İnsan kaynaklı atıkların ve dolayısıyla kirliliğin artışıyla birlikte, meydana gelen etki ve zarar da doğrusal olarak artmakta, çevresel etkilerin gözle görülür bir ciddiyete ulaşması sonucunda hem değişen tüketici ... -
Yavaş şehir kriterlerinde engellilik betimsel bir araştırma
(Ankara Kalkınma Ajansı, 2014)Sosyal yaşamın doğal ortamlardan şehir hayatına kayması ve küreselleşmenin hızına ayak uydurma endişesi hem bireyler açısından farklılıkların hem de kültürel, yöreye özgü değerlerin bu hızlı sirkülasyon içerisinde erimesine ... -
Mutfaklarda işgören sesliliği
(Emrah Özkul, 2018)İşgören sesliliği davranışı günden güne yaygınlaşan bir araştırma alanıdır. Seslilik destekleyici davranış olarak, sadece eleştiri yapmaktan ziyade işletmeyi geliştirmek amacıyla yapıcı ifadelerde bulunmaktır. Çalışanlar ... -
A conceptual assessment on the importance of employee happiness in tourism enterprises
(İdeal Kent Yayınları, 2019)Employees must do their work voluntarily with love and in happiness to ensure working with the same extent of excitement each day within the premises of their workplaces where they spend the most efficient and longest ... -
Sokak lezzetlerinin gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: Şanlıurfa örneği
(Aydın Ünal, 2023)Şanlıurfa mutfağı dünyada ve Türkiye’de önemli bir yere sahiptir. Şanlıurfa mutfağını önemli kılan nokta ise, sahip olunan tarihi ve kültürel birikimidir. Şanlıurfa mutfağına bakıldığında; Müslüman, Hristiyan, Yahudi, ... -
Yerel halkın kültürel duyarlılık düzeyini ölçmeye yönelik bir araştırma: Halfeti örneği
(Aydın Ünal, 2023)Küreselleşmenin etkisiyle, hızla gelişen ve değişen iletişim olanakları ve aktif kullanımı, insanların istek ve beklentilerinde meydana gelen farklılaşma, artan yaşam stresi ve serbest zaman gibi faktörler insanları sürekli ... -
Akademisyen gözüyle turist sağlığı ve turist güvenliği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Turistler, tatil planlarını yaparken ekonomik, sosyolojik, psikolojik ve demografik birçok faktörün etkisi altında kalmaktadırlar. Bu faktörlerden önce bireyler, tüm kararlarında öncelikle sağlıklarını ve güvenliklerini ... -
Kadın turist ve risk konulu çalışmaların bibliyometrik analizi
(Aydın Ünal, 2024)Turizm pazarının cinsiyete göre bölümlenmesi nispeten yenidir ve kadın turistler turizm endüstrisi içinde çok önemli bir tüketici segmenti haline gelmiştir. Kadınların seyahate katılım ve tüketiminde giderek daha aktif ... -
Endüstri 4.0’ın yiyecek içecek sektöründe kullanılabilirliği (swot analizi ile bir değerlendirme)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2016)İşletmeler için hızlı, kaliteli, güvenli, ekonomik mal ve hizmet üretmek/sunmak rekabet sahasında kalabilmek ve devamlılığı sağlayabilmek açısından önem taşımaktadır. Bu durum; lojistik ve teknolojinin beraber ivme ... -
Gastrodiplomasi ve foodie kavramlarının yiyecek ve içecek sektöründeki yeri (kavramsal bir tartışma)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2018)Ürün ve hizmet çeşitliliğinin ve ulaşım kolaylığının artmasıyla birlikte, tüketiciler çağın gereklerine göre beklenti ve ihtiyaçlarını yeniden biçimlendirmektedir. Talepteki bu değişimin doğru analizi de rekabet sahasında ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde etkinlik pazarlamasının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İznik örneği
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandıran ve ek çekicilikler sağlayan süreç olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Fast-casual restoranlarda VR (virtual reality) gözlüklerinin kullanımı
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Amacı: Çalışma turizm sektöründe önemli bir yer tutan yiyecek ve içecek işletme türü olan fast-casual restoranlarda ürünün, hizmetin ve değerin sanal gerçeklik uygulamaları ve sanal gerçeklik gözlükleri ile birlikte nasıl ... -
Müslüman dostu turizm kapsamında MICE turizm organizasyonlarının değerlendirilmesi
(Ercan Yavuz, 2017)Global ekonomi içerisinde helal seyahat, helal konaklama ve helal yeme-içmenin payının gittikçe yükselen bir çizgide olduğu gözlenmektedir. Bu durum turizm faaliyetlerinin ve seyahat organizasyonlarının İslami şartlar ...