Turizm İşletmeciliği Bölümü: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 300
-
Aşçıların beş faktör kişilik özellikleri ile bireysel inovasyon algısı ilişkisi
(The Publication Manual of the American Psychological Association, 2018)Bu çalışmada otel mutfaklarında çalışan aşçıların kişilik özellikleri ile inovasyon algısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak beş faktör kişilik özellikleri ve bireysel inovasyon anket formları ... -
Kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisi
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, 2016)Bu çalışma kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmada anket ... -
Festival kalitesi, algılanan değer, festival tatmini ve festival sadakati arasındaki ilişkilerin tespiti üzerine bir araştırma: Uluslararası Manisa Mesir Macunu Festivali örneği
(Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)aas -
Dünyada ve Türkiye’de üçüncü yaş turizmi
(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, 2017)Üçüncü yaş turizmi, dünya çapında yaşlanan nüfus nedeniyle önem kazanmaya devam etmektedir. Bu önemi nedeniyle dünyada ve Türkiye’de hükümet politikaları içerisinde yer almaktadır. Bu doğrultuda uzun vadeli hedefler ... -
Balıkesir kent halkının yaşadıkları kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
(Ercan Yavuz, 2016)Çalışmada Balıkesir kent halkının yine aynı kentteki rekreasyon faaliyetlerine katılımları ve yerel rekreasyon imkanlarının yeterlilik düzeyleri hakkındaki değerlendirmelerinin anket yardımıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Antalya havalimanında Alman turistlere anket ... -
An empirical study about the relation reputation management and customer loyalty
(2010)The concept of reputation has proven to be one of the major innovative trends in corporate management, in recent years. The management of corporate reputation becomes a popular issue that academics are interested in. ... -
A study on business ethics and perceptions of wage earners in tourism
(2015)In business world of today, the rivalry fact in tourism has reached the summit level. Rivalry that we face in every sector causes both establishments and wage earners to act away from moral values. In consideration of ... -
Otel web sitelerinin içerik analizi ile değerlendirilmesi: Marmaris örneği
(İskenderun Teknik Üniversitesi, 2018)Today, the importance of the internet in the service marketing of hotel businesses has been gradually increasing. Thanks to the web sites, the hotel management facilitates access to local and foreign customers. Additionally, ... -
Krizlerin konaklama işletmelerine etkileri: Antalya’da bir araştırma
(Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi Yayınları, 2013)Bu çalışmada, ilgili yazına dayanarak krizlerin konaklama işletmeleri üzerindeki etkileri incelenmiş ve krizler karşısında konaklama işletmelerinin durumunu ve etkilenme biçimini belirlemeye yönelik bir alan araştırması ... -
Somut olmayan kültürel miras algısı ile ziyaretçi motivasyonu ilişkisinde alt boyutlar arası bir araştırma: Deve güreşleri örneği
(2023)Tüketim kalıplarındaki değişiklerle birlikte kültür turizmi kapsamında yer alan yaşam tarzları, gelenek ve görenekler, kültürel etkinlikler ve el sanatları giderek önem kazanmaya başlamıştır. Kültür, bireylerin seyahat ... -
Financial problems of hotel businesses: The case of Turkey
(University of Seville, 2017)The purpose of this study is to determine and evaluate the financial problems that hotel managers experience. Financial problems are the most crucial of all problems relating to business management since finance-related ... -
Kırsal turizmin yöre kalkınmasındaki rolü: Buldan yöresi kırsal turizm potansiyeli
(2006)Son yıllarda gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde turizm faaliyetini kıyı turizmin egemenliğinden kurtararak, ülkelerin tüm bölgelerine yayma çalışmaları ve dört mevsim turizmden faydalanma düşüncesi turizmin çeşitlenmesi ... -
Sındırgı kırsal yerleşiminin logosunun akademisyenler tarafından değerlendirilmesi
(Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 2018)Kırsal alanlar, ekonomisi tarım odaklı, nüfus yoğunluğu az, yerel halk üzerinde doğal ve geleneksel koşulların egemen olduğu ve belirli imkânlar açsından fazla gelişmemiş alanlar olarak kabul edilmektedir. Kırsal alanların ... -
Analyzing technology readiness level of tourism academicians based on certain demographic variables
(TROAS Uluslararası Turizm Araştırmaları Derneği, 2023)Recent crises and technological advancements have prompted the integration of technology in education. Nonetheless, for technology to be effectively implemented in the education system, it must be accepted by all ... -
Kazdağı Türkmen köylerinde geleneksel tören ve ritüeller: Sürdürülebilir kültürel miras turizmi üzerine bir araştırma
(Hacettepe Üniversitesi, 2024)Turizm, sadece ekonomik bir faaliyet olmanın ötesine geçerek kültürel mirasın korunması ve tanıtılması açısından önemli bir rol üstlenmektedir. Turizm faaliyetlerinin bölgeye daha fazla değer katabilmesi ve toplumun ... -
Muhasebe meslek mensuplarının meslek etiğine yaklaşımları ve Balıkesir il merkezinde bir uygulama
(Balıkesir Üniversitesi, 2005)Muhasebe meslek mensuplarının gerçekleştirdikleri muhasebe kayıtları sonucunda hazırlanan mali tablolar, günümüzde işletme dışında yer alan taraflar için de büyük önem ifade etmektedir. Öyle ki işletmeye kredi verecek ... -
Sosyal medya kullanımının turistlerin tatil kararlarına etkisi: Akademik personel üzerinde bir uygulama
(2013)Günümüzde internet teknolojisindeki gelişmeler doğrultusunda bilgi küresel anlamda oldukça hızlı bir şekilde ve çok fazla kişiye ulaşabilmektedir. Bilginin hızlı ve aktif bir şekilde paylaşılmasında önemli paya sahip ... -
Oyuna dayalı reklamın (advergame) turizm sektöründe uygulanabilirliği üzerine bir değerlendirme
(2016)İnternetin günümüzde yaşamımızın hemen her alanında kullanılma sıklığı artarken, internet ortamındaki çeşitli uygulamalar, artık sadece iletişimi sağlamakla kalmayıp, oluşturulan içeriklerin, seçilmiş bir grup ya da kamuoyu ... -
Mutfak departmanına yönelik tutum: Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencileri üzerine bir araştırma
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2017)Turizm endüstrisi için çok önemli bir gelir kaynağı ve turistik varış noktaları için çekicilik unsuru olan mutfak, ülke kültürünün tanıtılmasında önemli bir yere sahiptir. Günümüzde mutfak çalışanları turizm endüstrisin ...