Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 221, listelenen: 121-140
-
Turistlerin sağlıklı beslenme ve diyet danışmanlığı hizmeti alma motivasyonuyla gerçekleştirdikleri turizm hareketlerinde çekici ve itici faktörler: Sosyal medya destekli bir araştırma
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Turizm faaliyetlerinin çeşitlenmesiyle birlikte günümüzde turistlerin destinasyonlara farklı motivasyonlarla seyahat ettikleri bilinmektedir. Bu araştırmada sağlıklı beslenme ve diyet danışmanlığı hizmeti almak için ... -
Turist rehberliği mesleğinde yaşanan güncel sorunlar üzerine bir inceleme
(ORSA Medya, 2020)Çalışmanın amacı; turist rehberliği mesleğinin güncel sorunlarını ve turist rehberlerinin turizm sektörünün mevcut durumuna yönelik bakış açılarını belirlemektir. Veriler, 2018 yılı Kasım ve Aralık aylarında 28 turist ... -
Turist rehberlerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik algılarının belirlenmesi
(Yaşar University, 2020)Artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımı, müzelerdeki sergileme yöntemlerinin zenginleştirilmesi ve kültürel miras alanlarında yer alan kültürel öğelerin korunması ve turistlerin bu öğeleri daha iyi bir biçimde ... -
Turist rehberlerine yönelik elektronik yorumların içerik analizi: TripAdvisor örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada ziyaretçilerin elde edecekleri tatil deneyimlerinde önemli bir faktör olan turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin mevcut durumunun ortaya çıkarılması ve ziyaretçilerin rehberli turlardan memnuniyet ... -
Turist rehberi adaylarının kültür varlıklarına yönelik bilgi düzeyleri ve tutumları
(Celal Bayar Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı turist rehberi adayı olarak Balıkesir Üniversitesi Turizm Rehberliği bölümünde eğitim almakta olan öğrencilerin kültür varlıklarına yönelik bilgi düzeylerini ve tutumlarını belirlemektir. Nicel araştırma ... -
Toplu yemek firmalarında uygulanan personel güçlendirmenin, personel memnuniyeti, kurum aidiyeti ve kurum içi imaja olan etkisinin belirlenmesi
(ORSA Medya, 2020)Amaç – Edremit Körfezi’nde faaliyet gösteren toplu yemek firmalarında çalışan personele uygulanan personel güçlendirme faaliyetlerinin, personel memnuniyetine, kurum aidiyetine ve kurum içi imaja olan etkilerinin tespit ... -
Otel işletmelerinde çalışanların atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Otel işletmelerinde çalışanlar, misafirlerin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmek, onların problemlerini çözebilmek ve işletmeden memnun ayrılmalarını sağlamakla görevlidir. Bu nedenle çalışanların, duygu ve ... -
Medikal turizmde rekreasyon planlaması ve müşteri tatmini ilişkisi
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Araştırmanın amacı İstanbul’a medikal tedavi amaçlı gelen turistlerin tedavileri boyunca katıldıkları rekreasyon faaliyetlerinin tespit edilmesi ve bu faaliyetlerin müşterilerin tatmini ile ilişkisinin ortaya konulmasıdır. ... -
Medikal turizm girişimciliği: İstanbul örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Medikal turizm, ülke ekonomisine yaptığı katkı ile sağlık turizm çeşitleri arasında önemli bir paya sahiptir. İstanbul’un da bu payda ciddi bir etkisi olmaktadır. İstanbul’un medikal turizmde özellikle özel hastanelerde ... -
Marka aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Havayolu ulaşım sektörü turizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye’de 2003 yılından bugüne yapılan yasal düzenlemeler ile birlikte havacılık sektörü hızlı bir şekilde büyümüştür. Bu durum havalimanı sayılarının, kapasitelerinin ... -
İşveren markası ve işveren markasının duygusal bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
(Melih Topaloğlu, 2020)Amaç – İnsan kaynağının büyük öneme sahip olduğu konaklama işletmelerinde, çalışanların işveren markası algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının, hangi demografik özelliklere göre değişiklik gösterdiği ve işveren ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: Mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesizliği (İG)algıları ile iş üretkenliği (İÜ) düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ya da mevsimlik çalışma ... -
Gastronomi eğitiminde kavram yanılgıları
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Felsefi akımlarda herhangi bir olgunun bilim olarak kabul edilebilmesi için kendine özgü kavramların varlığına gereksinim duyulmaktadır. Gastronomi olgusu da her bilim dalı gibi kendine özgü kavramlardan oluşmakla birlikte ... -
Gastronomi ve mutfak sanatları bölümü akademik personelinin eğitim profili: Devlet üniversiteleri üzerine bir araştırma
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu çalışmanın amacı, gastronomi ve mutfak sanatları bölümündeki akademik personelin eğitim durumunun ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda akademik personellerin lisans, yüksek lisans, doktora eğitimleri ve unvanları ... -
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Şirince örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2020)Küreselleşmeyle birlikte rekabet şartlarının zorlaşması ve tüketicilerin yeni arayışlar içine girmesi destinasyonların rakiplerinden farklılaşmasını zorunlu kılmaktadır. Bu noktada destinasyonlar da işletmeler gibi ... -
Antandros Antik Kenti’nin kültür turizmine kazandırılması: Nitel bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Kültür turistleri geçmiş dönem uygarlıklarına ait eserleri görmek için arkeolojik alanları ziyaret etmektedir. Dolayısıyla kültür turizmi, bir bölgenin turizme kazandırılmasında oldukça büyük bir öneme sahiptir. Balıkesir ... -
Destinasyon pazarlamasında yerel mutfaklar: Balıkesir ili örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Türk mutfağının yerel mutfaklar sayesinde oldukça geniş bir gastronomik zenginliği içerisinde barındırdığı bilinmektedir. Yerel mutfakların pazarlanmasının ise ülke ve bölge turizmi açısından oldukça avantaj sağladığı ... -
An investigation of the publication of books about tourism education in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2014)Tourism education has been developing in recent years along with the expanding tourism industry in Turkey. Tourism literature and published tourism lesson books have also been expanding for over twenty years. The aim of ... -
Measuring food and beverage service quality in spa hotels A case study in Balikesir, Turkey
(Emerald Group Publishing Limited, 2014)Purpose - The aim of this study was three-fold: first, to develop an instrument to evaluate food and beverage service quality in spa hotels; second, to identify aspects of food and beverage service quality of which customers ...