Başlık için Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü listeleme
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-20
-
Altınoluk'ta turizmin gelişmesini etkileyen sorunlar: Hizmet işletmelerinde bir araştırma
(2011)Altınoluk, potansiyel turistleri herhangi bir destinasyona yönlendiren en önemli unsurlardan biri olan, özellikle iç pazarda "bilinirlik düzeyi" yüksek bir destinasyon olarak ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle bu ... -
Balıkesir organize sanayi bölgesi KOBİ yöneticilerinin "organizasyon" algıları üzerine bir araştırma
(2007)Bu çalışmada, faktör analizi kullanılarak Balıkesir İli Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli işletme yöneticilerinin “Organizasyon”a bakış açıları tanımlanmaya çalışılmıştır. Ülkelerin ihracat ... -
Belediyelerde hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Burhaniye belediyesi örneği
(2017)Bu çalışma Balıkesir'in Burhaniye ilçesinde bulunan seçmenlerin yerel yönetim hizmetlerinin kalitesine ilişkin memnuniyet düzeylerini saptamak için gerçekleştirilmiştir. Seçmenlerin memnuniyet düzeyleri üzerinde ki ... -
Destinasyona yönelik müşteri sadakati oluşturmada yöresel mutfak memnuniyeti ve tüketici güveninin rolü: Sakarya/Adapazarı (Türkmen mutfağı) örneği
(Murat Bayram, 2020)Bu çalışmanın amacı, ziyaretçilerin yöresel mutfak memnuniyetinin, destinasyona yönelik duyulan güven ve müşteri sadakati oluşumuna olan etkisinin belirlenmesidir. Günübirlik ya da normal tatil süreci boyunca Sakarya’yı ... -
Determination of tourism activities of the world's best tourism destinations using the multi-criteria decision-making method
(Taylor & Francis As, 2017)In this study, the tourism performance of the 15 countries that are the most popular global tourist destinations are analyzed using the TOPSIS method. Four factors are employed to measure the tourism activities in these ... -
Dış politikada yumuşak güç unsuru olarak turizm: Özbekistan örneği
(Ege Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü, 2020)Uluslararası ilişkiler; ülkelerin, sivil toplum kuruluşlarının, çok uluslu şirketlerin ve birçok aktörün birbirleriyle olan etkileşimini inceleyen bir disiplindir. Dış politika ise söz konusu bu disiplinin bir alt dalıdır. ... -
Effects of destination image and total perceived value on tourists' behavioral intentions: an investigation of domestic festival tourists
(Cognizant Communication Corp, 2015)The aim of this study is to identify the relationship between the destination image perceived by domestic festival tourists visiting Burhaniye and their perceived values (PV) and behavioral intentions (BI). A research model ... -
Engelli müşterilerin konaklama işletmelerine ilişkin etik tutum ve beklentilerinin belirlenmesi
(2016)Bu araştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birincisi, konaklama işletmelerinin ürünlerini yanlış, eksik ya da nötr (olması gereken) bilgi kullanarak sunmalarının engelli müşterilerin etik problem algılama düzeyini değiştirip ... -
Havayolu ulaştırma hizmetlerinin turizm talebi üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Edremit ve Güllük körfezi örneği
(Murat Bayram, 2020)Zamanla gelişen havayolu ulaşımı, dünya genelinde en çok talep gören ulaştırma sistemi olarak öne çıkmaktadır. Türkiye’nin de önemli söz sahibi olduğu bu sektör turizm sektörü içinde son derece mühimdir. Bu çalışmada, ... -
The influence of problems faced during internships on interns' views of their profession and their intention to work in the tourism industry
(2013)Problem Durumu Üniversite düzeyindeki turizm eğitiminin teorik ve uygulama gibi iki önemli ayağı bulunmaktadır. Bu araştırmanın problemi, turizm eğitiminin uygulama ayağının önemli bir bölümünü oluşturan stajlarda yaşanan ... -
The influence of problems faced during internships on interns' views of their profession and their intention to work in the tourism industry
(Ani Yayincilik, 2013)Problem Statement: The problem of this research is identifying the difficulties that undergraduate students experience during their internships and assessing their future intention to work in the tourism industry. Purpose ... -
Investigation of tourism employees' intercultural sensitivity levels in terms of various demographic variables
(Pressacademia, 2016)The aim of this study was to determine the level of intercultural sensitivity among the staff working in the tourism business and the employees of intercultural sensitivity levels according to age is to determine whether ... -
Konaklama arz yapısı bakımından turistik destinasyonlarda dış çevre analizi: Ayvalık örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, bölgede faaliyet gösteren konaklama işletmeleri açısından Ayvalık destinasyonunun dış çevre analizinin yapılmasıdır. Ayvalık turizm sektörü verilerinin incelenmesiyle birlikte turizm pazarının ... -
Konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Kırıkkale örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Krizler tüm kurumlar üzerinde önemli etkiler oluşturmaktadır. Bu araştırmada kamu sosyal tesisleri ve özel sektör konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımları ele alınarak, bu kurum yöneticilerinin kriz ... -
Minimum turnover analysis in Turkish tourism sector
(Elsevier Science Bv, 2015)The main purpose of this study is to detect and analyze the minimum turnover in Turkish tourism sector regarding sociodemographic, professional, business and geography specialties of the workers. The ratio of the sum of ... -
Musculoskeletal disorders among first class restaurant workers in Turkey
(2013)In this study the author investigates musculoskeletal disorders among first class restaurant workers in the Istanbul area. A self-administered questionnaire was used to obtain information regarding body-site specific ... -
Nerede o eski mutfaklar
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı geçmişten bugüne kırsal alanlarda mutfak kültürü öğelerinin değişimini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Balıkesir ili Burhaniye kırsal alanlarında ... -
OECD ülkelerinde turizm tanıtım harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin tespitine yönelik bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı ekonomik büyüme ve turizm tanıtım harcamaları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaç kapsamında belirlenen OECD ülkelerine ait 1998-2018dönemi gayri safi yurt içi hasıla ve uluslararası tanıtım ... -
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2009)Rekabet ortamında, kalite, ürün fiyatlarının birbirine çok yakın olması, isletmeleri bu ürünlerin satısında farklı pazarlama stratejilerin uygulamaya yöneltmistir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama ... -
Sürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneği
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Destinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan ...