Konaklama işletmeleri yöneticilerinin mesleki turizm eğitimi almış çalışanlara yönelik değerlendirmeleri
Abstract
Günümüzde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının hızlı bir şekilde değişmesiyle birlikte konak-lama işletmeleri, müşteri isteklerini tam anla-mıyla karşılayabilecek donanıma sahip işgö-ren istihdam etmeyi amaçlamaktadırlar. Yapılan bu çalışma ile konaklama işletmesi yöneticilerinin, mesleki turizm eğitimi almış çalışanlardan beklentilerini ve turizm eğitimi hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak ve konu hakkında çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. İlk olarak, konuyla ilgili bir yazın taraması gerçekleştirilip ikinci aşamada "Travel Turkey İzmir 2014" fuarında, araştırmaya katılmayı kabul eden 69 yönetici ile yüz yüze görüşme gerçekleştirilerek veri toplanmıştır. Toplanan veriler doğrultusunda; konaklama işletmeleri yöneticilerinin büyük çoğunluğu mesleki konulardaki sorunları çözmek için okullarla elemanların hizmet içi eğitiminde işbirliği yapması gerektiği ve ideal bir turizm eğitimi ve öğretiminde uygulamaya dönük mesleki derslerin daha fazla olması konusunda fikir birliği sağladıkları ortaya çıkmıştır. Yöneticiler, konaklama işletmesi elemanlarında bulunması gereken en önemli özelliğin yabancı dil bilmek olduğunu belirtmişlerdir. Verimli personel seçmenin en önemli kanalı olarak da; turizm eğitimi alan lisans ve önlisans mezunlarını görmektedirler Today, hospitality managements aim to employ staff, who have the ability to meet the demands of customers literally, with the changing needs and expectations of customers quickly. In this study, it is aimed to reveal the hotel managers' expectations of employees who have received professional tourism training, their thought on tourism education and to develop solutions on the subject. Firstly, a review of literature on the subject has been made. And than, data were collected by performing interviews with 69 managers, who agreed to participate in the study, in "Travel Turkey İzmir 2014". In accordance with the collected data; the majority of hotel managers believe that in-service training of staff should collaborate with schools to solve problems in professional matters. And they think that practical vocational subjects need to be more for an ideal tourism education. Hotel managers stated that foreign language is the most important feature of the elements to be included in the accommodation establishments. Also, hotel managers think that tourism education is the most important channel to select efficient staff