Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Gastronomi ve Mutfak Sanatları - Kitap Bölümü Koleksiyonu [1]
Gastronomy and Culinary Arts - Book Chapter Collection -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu [2]
Gastronomy and Culinary Arts-Proceeding Collection -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Diğer Yayınlar Koleksiyonu [1]
Gastronomy and Culinary Arts - Other Publication Collection -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu [59]
Gastronomy and Culinary Arts-Article Collection
Güncel Gönderiler
-
Gender inequality in the culinary profession in tourism from the perspective of university students with working experiences in culinary
(Frontiers Media SA, 2024)Gender inequality is a phenomenon that is particularly prevalent in the culinary profession and professional culinary within the tourism sector, especially affecting female employees. The current study is approached in the ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde dijital değişim: Tüketicilerin QR kod menü deneyimini anlamak
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)COVID-19 pandemisiyle birlikte basılı menülerin yerini QR kod menüler almaya başlamıştır. Akıllı telefonlar, dijital tabletler ve diğer elektronik cihazlar aracılığıyla okunabilen QR kod menüler tüketicilere hijyenik/sağlıklı, ... -
Özel gün yemeklerinin somut olmayan kültürel miras kapsamında değerlendirilmesi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Günümüzde yemek kavramı karın doyurma eyleminin ötesine geçmiştir. Kültür ve sosyoloji ile özellikle bağdaştırılan bu kavram, insan hayatında önemli bir yere sahiptir. Yeme içme davranışları bir toplumun kültürü ve toplum ... -
Food and beverage rituals at the period of birth, marriage, and death in Shamanist Turks and its modern reflections
(Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü, 2024)It is known that the Turks have adopted many religions in history. Shamanism is also among the ancient beliefs of the Turks. Shamanism; Tengrism is also known by names such as the religion of the Sky God. This study examines ... -
Türkiye’de Michelin Rehberine giren uzak doğu restoranlarında semiyotik bir analiz
(Rahman Temizkan, 2024)Gıda, günümüzde sadece hayatta kalmak için zorunlu bir değer olarak algılanmakla kalmayıp aynı zamanda kültürler arası iletişimin vazgeçilmez bir unsuru olarak kabul edilmektedir. Yeme-içme alışkanlıkları, pişirme teknikleri ... -
The use of artificial intelligence in recipe development: How technology is changing the way we create and innovate in the kitchen
(IGI Global, 2023)Artificial intelligence (AI) is rapidly reshaping recipe development by creating new recipes, enhancing existing ones, and providing personalized recommendations based on individual tastes. The key advantage of AI is its ... -
Balıkesirde beslenme alışkanlıklarını etkileyen faktörlerin ve algıların incelenmesi
(Marmara Üniversitesi, 2022)Beslenme alışkanlıkları, bir ülkenin komşularına göre ve hatta aynı ülkenin bölgelerine göre de değişmekte ve önemli farklılıklar göstermektedir. Balıkesir, farklı iki denize kıyısı olan, deniz seviyesinden 1700 metreye ... -
Lezzetin nostaljisi: Yiyecek ve bellek ilişkisi üzerine
(İrfan Yazıcıoğlu, 2022)Lezzet-yiyecek-bellek arasındaki mevcut ilişki salt kişisel değil toplumsal yönden de araştırmaya değer bir konudur. Bu çalışmada; lezzet algısı, bu algının kaydedildiği bellek çeşitleri ve gastronostalji kavramı farklı ... -
Gıda tiksinmesi ve yeni yiyecekleri deneme korkusu kavramlarının arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(2022)İnsanoğlunun besin tercihi, besin seçimi ve beslenme alışkanlıkları üzerindeki etkili unsurların anlaşılması, beslenme kavramının daha derinlemesine kavranmasını sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı gıda tiksinmesi ve yeni ... -
Marinalardaki yiyecek-içecek işletmelerinin tüketici tercihlerine yönelik görgül bir araştırma
(2022)Çalışmanın araştırma konusu olan marinalarda faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmelerinin ülke ve bölgenin sosyo-ekonomik açıdan kalkındırılmasında önemli kriterlerden birisi olması sebebiyle günümüzde üzerinde detaylı ... -
Uluslararası turlarda gastronomik ürünler ve gastronomi deneyimi: TUI ve Thomas Cook örneklerinde ortak deneyim yaratımı
(2022)Gastronomi deneyimi, yemek tüketimini kapsayan ancak bununla sınırlı olmayan duyusal, duygusal, zihinsel ve sosyal boyutlarıyla kapsamlı bir olgudur. Buna rağmen mevcut çalışmaların büyük bir çoğunluğu, yemek deneyimini ... -
Tüketicilerin alış-veriş merkezi (AVM) tercihlerinde yiyecek içecek işletmelerinin etkisine yönelik bir araştırma
(2022)Tüketiciler günümüzde alışveriş merkezleri için değerlendirme yaparken birçok kriteri düşünüp AVM tercihinde bulunmaktadırlar. Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi alışveriş merkezlerinin kişilerin boş zamanlarında ... -
Chef and sommelier’s share in Michelin star success: The case of Denmark
(2023)Enjoying a meal at a Michelin restaurant is quite a satisfying experience for consumers; working at one of these prestigious restaurants is similarly satisfying for a chef and sommelier. Chefs have long been the dominant ... -
Küresel bir restoranda servis edilen bitki bazlı ve et bazlı burgerlerin tercih edilebilirliklerinin karşılaştırılması
(2023)Çalışma, küresel bir restoranda servis edilen et bazlı burgerlerin ve bu burgerlere alternatif olarak sunulan bitki bazlı burgerlerin karakteristik özelliklerinin belirlenerek tercih edilebilirliklerinin kıyaslanması ... -
Türkiye’deki gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine genel bir bakış
(2023)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de lisans düzeyinde verilen gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminin mevcut durumunu niceliksel olarak belirlemek ve yapılan çalışmalar ışığında tespit edilen problemleri ortaya koymaktır. Bu ... -
Toplu yiyecek üretimi gerçekleştiren işletmelerde fiziki mutfak planlaması
(2023)Bu araştırmanın amacı toplu yiyecek üretimi gerçekleştiren işletmelerin fiziki mutfak planlamasının incelenerek yeterliliklerinin saptanması ile bu işletmelerde üst düzey pozisyonda görev alan kişilerin konu hakkındaki ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde talep tahmin yöntemlerinin uygulanabilirliği (butik işletmelerde bir uygulama)
(2023)Bu çalışmanın temel amacı, İstanbul ilindeki butik üretim gerçekleştiren yiyecek içecek işletme yöneticilerinin, talep tahmin yöntemlerine karşı bilgi düzeylerini belirleyerek, günümüzde giderek önemi artan bu konunun ... -
Yöresel yiyecek-içeceklerin çevrim içi pazarlanması: Trendyol, Hepsiburada ve N11 örneği
(2023)Yöresel yiyecek-içecekler geçmişten bugüne kullanılan, mutfak kültürünü yansıtan ürünlerdir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bu ürünler günümüzde çevrim içi olarak satılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’nin ... -
Industrial use of food waste
(2023)Food waste is one of the issues whose significance is increasing day by day in the global arena and has become a problem in many environmental, economic, and social areas. Wastes, such as fertilizer and water spent, during ... -
Orta Asya’dan Cumhuriyet dönemi Türkiye’sine: Tarihsel süreç içerisinde Türk mutfak kültürünün gelişimi
(2023)Türk mutfağı, tarihsel süreç içerisinde birçok etnik grup, bölgesel farklılıklar ve tarihî olayların etkisiyle şekillenmiştir. Bu mutfağın hikayesi Orta Asya'da başlamış ve zaman içinde farklı coğrafyalara yayılmış, yerel ...