Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Özkan
dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.date.accessioned2025-04-14T12:53:08Z
dc.date.available2025-04-14T12:53:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2619-9548
dc.identifier.urihttp://doi.org/ 10.33083/joghat.2023.356
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16812
dc.descriptionGirgin, Göksel Kemal (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ve sektörde çalışmaya devam eden bölüm mezunu sayısını da etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de bulunan gastronomi ve mutfak sanatları bölüm mezunlarının mezun oldukları bölüme ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda olgu bilim (fenomenolojik) desenden faydalanılmıştır. Amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak sektörde en az bir yıldır çalışmaya devam eden 10 gastronomi ve mutfak sanatları bölüm mezunu ile görüşülmüştür. Görüşmeler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığı ile elde edilmiş olup yazıya dökülmüştür. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin içerik analizi sürecinde MAXQDA 2022 analiz programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi, sektör, bölüm mezunlarının istihdamı ve öneriler olmak üzere 4 ana tema ortaya çıkmıştır. Her bir temayı meydana getiren kodlar şekillerde gösterilmiş olup, ayrıca kelime bulutuna da yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe number of gastronomy and culinary arts departments is increasing every day, and the occupancy rates are also quite high. Students who choose the department with high motivation experience a decrease in their motivation over the years, which also affects the number of department graduates who continue to work in the sector. The aim of this research is to determine the opinions of gastronomy and culinary arts department graduates in Turkey regarding the department they graduated from. For this purpose, phenomenological pattern has been used. 10 gastronomy and culinary arts department graduates who have been working in the sector for at least one year were interviewed using maximum diversity sampling from purposeful sampling methods. The interviews were obtained through semi-structured interview forms and written down. The obtained data were analyzed by the content analysis method. The MAXQDA 2022 analysis program was used in the content analysis process of the data. As a result of the analysis, 4 main themes emerged, namely gastronomy and culinary arts education, the sector, employment of department graduates and recommendations. The codes that make up each theme are shown in the figures, and there is also a place for the word cloud.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRahman Temizkanen_US
dc.relation.isversionof10.33083/joghat.2023.356en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGastronomi ve Mutfak Sanatlarıen_US
dc.subjectGastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimien_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectGastronomy and Culinary Artsen_US
dc.subjectGastronomy and Culinary Arts Educationen_US
dc.titleBölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of department graduates about gastronomy and culinary arts educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Gastronomy, Hospitality and Travelen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7994-2564en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1597en_US
dc.identifier.endpage1607en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster