Bölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşleri
Abstract
Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek
motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ve sektörde çalışmaya
devam eden bölüm mezunu sayısını da etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de bulunan gastronomi ve mutfak sanatları
bölüm mezunlarının mezun oldukları bölüme ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda olgu bilim
(fenomenolojik) desenden faydalanılmıştır. Amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak
sektörde en az bir yıldır çalışmaya devam eden 10 gastronomi ve mutfak sanatları bölüm mezunu ile görüşülmüştür. Görüşmeler
yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığı ile elde edilmiş olup yazıya dökülmüştür. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi
ile analiz edilmiştir. Verilerin içerik analizi sürecinde MAXQDA 2022 analiz programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda gastronomi
ve mutfak sanatları eğitimi, sektör, bölüm mezunlarının istihdamı ve öneriler olmak üzere 4 ana tema ortaya çıkmıştır. Her bir
temayı meydana getiren kodlar şekillerde gösterilmiş olup, ayrıca kelime bulutuna da yer verilmiştir. The number of gastronomy and culinary arts departments is increasing every day, and the occupancy rates are also quite high.
Students who choose the department with high motivation experience a decrease in their motivation over the years, which also
affects the number of department graduates who continue to work in the sector. The aim of this research is to determine the opinions
of gastronomy and culinary arts department graduates in Turkey regarding the department they graduated from. For this purpose,
phenomenological pattern has been used. 10 gastronomy and culinary arts department graduates who have been working in the
sector for at least one year were interviewed using maximum diversity sampling from purposeful sampling methods. The interviews
were obtained through semi-structured interview forms and written down. The obtained data were analyzed by the content analysis
method. The MAXQDA 2022 analysis program was used in the content analysis process of the data. As a result of the analysis, 4
main themes emerged, namely gastronomy and culinary arts education, the sector, employment of department graduates and
recommendations. The codes that make up each theme are shown in the figures, and there is also a place for the word cloud.
Source
Journal of Gastronomy, Hospitality and TravelVolume
6Issue
4Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Gastronomi eğitimin mevcut durumunun analizine yönelik bir araştırma
Sezen, Talha Serdar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Günümüzde yeme-içme eylemi sadece fizyolojik bir ihtiyaç olmanın ötesine geçerek, insanların sosyalleşmek, seyahat etmek, deneyim ve statü kazanmak gibi birçok amaç ile birleştirdiği bir olgu haline gelmiştir. Bu sayede ... -
Gastronomi eğitimi ve yiyecek içecek endüstrisi arasındaki bağlantı(sızlık)lar: paydaşlar üzerine araştırma ve model önerisi
Demir, Özkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Türkiye’de her geçen gün gastronomi ve mutfak sanatları bölümlerinin popülerliği artmakta olup bölüm sayısında ve tercih edenlerin sayısında bir artış yaşanmaktadır. Bu araştırmanın amacı gastronomi ve mutfak sanatları ... -
Türkiye’de gastronomi eğitiminin tarihi ve gelişimi
Şat, Rana; Sezen, Talha Serdar; Doğdubay, Murat (2023)Günümüzde gastronomi kavramı yeme içme eyleminin ötesinde, fizyolojik bir ihtiyaç olarak algılanmasının yanı sıra; insanların sosyalleşebilmesi, seyahat deneyimi elde edebilmesi ve statü kazanması gibi birçok unsuru ...