Niş pazarlamanın turizm sektöründe uygulanma süreci ve Balıkesir ili örneği
Özet
Günümüz rekabet ortamında rakip işletmelerin sayısının giderek artması nedeniyle
pazardan elde edilen kar oranı azalmakta ve işletmeler müşterileri bağımlılığı yaratmakta zorlanmaktadır. Bunun gibi nedenler dolayısı ile kitlesel pazarlama önemini giderek yitirmekte işletmeler parçalanmış pazarlara diğer bir ifadeyle niş pazarlara yönelme eğilimindedirler. Diğer yandan tüketici zevk ve tercihlerinde yaşanan
hızlı değişim ve tüketici gelirlerindeki artışı, her sektörde ortaya çıkmayı bekleyen
birçok niş pazar yaratmıştır. Turizm sektöründe de niş pazarlar ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu bakımdan niş pazarlamanın sektörel uygulanmasında turizmin de ayrı
bir yeri olmaktadır. Bununla birlikte çalışmamızda öncelikle niş pazarlama teorik olarak açıklanmaya çalışılacak daha sonra da Balıkesir ilinde turizme yönelik uygulanabilecek niş pazarların belirlenmesi amacı ile geliştirilebilecek turizm çeşitleri önerilecektir.