Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Mehmet
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorKöroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.date.accessioned2025-02-17T06:11:40Z
dc.date.available2025-02-17T06:11:40Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2020.713
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16061
dc.description.abstractTurizm olgusunun çekicilik unsuru olarak destinasyonların tarihi değerleri, ören yerleri, denizi, güneşi, kumsalı gibi maddi ve somut olmayan unsurların oluşmaktadır. Günümüzdeki küreselleşme olgusunun ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle, etkinlikler ve yerel kültürel öğeler dikkate değer çekicilik unsurları olarak ön plana çıkmaktadır. Bu unsurlardan birisi olarak da yerel mutfak kültürleri kapsamında gastronomik öğeler olduğu ifade edilebilir. Bu çerçevede temel motivasyon faktörü, özel bir yemek türünü tatmak veya bir yemeğin üretilmesini görmek amacıyla, yiyecek üreticilerini, yemek festivallerini, restoranları ve özel alanları ziyaret etmek amacıyla seyahat gerçekleştiren bireylerin gastronomi turisti olarak tanımlanmaktadır. Bu tanım kapsamında çalışmada, Edremit körfezi gastronomik potansiyele sahip bir destinasyon olarak mevcut gastronomik öğelerin kullanılmasıyla gastronomi amaçlı turizmin geliştirilebilirliği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs the attraction factor of the tourism phenomenon, the historical values of the destinations, the ruins, the sea, the sun, and the beach are made up of material and intangible elements. With the effect of today's globalization phenomenon and technological developments, activities and local cultural elements come to the fore as remarkable attractions. As one of these elements, it can be stated that they are gastronomic items within the context of local cuisine cultures. In this context, the main motivation factor is defined as the gastronomic tourist of individuals who travel to visit food producers, food festivals, restaurants and private areas in order to taste a special type of food or to see the production of a food. In this context, the development of tourism for gastronomic purposes was determined by using existing gastronomic items as a destination with gastronomic potential in Edremit bay.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİrfan Yazıcıoğluen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2020.713en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGastronomi Turizmien_US
dc.subjectEdremit Körfezien_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectGastronomy Tourismen_US
dc.subjectEdremit Bayen_US
dc.titleGastronomi turizminin geliştirilebilirliğine yönelik bir araştırma: Edremit Körfezi örneğien_US
dc.title.alternativeA research related to ımprovableness of gastronomy tourism: An example of Eremit gulfen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4343-1225en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6694-4667en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.identifier.volumeSpecial Issueen_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage677en_US
dc.identifier.endpage694en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster