Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Sultan Nazmiye
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2025-02-14T09:31:24Z
dc.date.available2025-02-14T09:31:24Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1303-0094 / 2149-5459
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21547/jss.678579
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16047
dc.description.abstractOtelcilik sektörü, oluşturduğu istihdam fırsatları ile birçok ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. İnsan emeğinin ön planda olduğu otelcilik sektörü, misafirler ve çalışanlar arasındaki yakın iletişimi temel aldığı için çalışma koşullarında sağlanabilecek iyileştirmeler hizmet kalitesini etkileyebilmektedir. İşletme verimliliğinin ve çalışma yaşamı kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla çözümlerin hazırlanabilmesi için koşulların doğru analiz edilmesi önemlidir. Günümüzde, çalışma hayatında karşılaşılan koşulların anlaşılması için farklı çalışmalar yapıldığı ve kavramların oluşturulduğu görülmektedir. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) tarafından sunulan düzgün iş kavramı bunlardan biridir. Bu çalışmada, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) tarafından sunulan düzgün iş kavramı turizm sektörü açısından değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, turizm sektöründe çalışanların düzgün iş algısının işten ayrılma niyetine etkisinin anlaşılması amaçlanmıştır. Düzgün iş algısının ölçülebilmesi amacıyla düzgün iş kavramının temelinde yer alan 4 temel unsurdan faydalanılmıştır. Bu unsurlar; istihdam, sosyal güvenlik, sosyal diyalog ve çalışanların temel haklarıdır. Çalışmada gerçekleştirilen açıklayıcı faktör analizinin sonuçları düzgün iş algısının 4 boyuttan oluştuğunu göstermiştir. Bu boyutlar; çalışanların katılımı, beklentileri, sağlanan fırsatlar ile ulusal düzeyde katılım ve ek haklardır. Korelasyon analizi sonucunda düzgün iş algısı ile işten ayrılma niyeti arasında negatif yönlü ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe hospitality sector contributes to the economies of many countries with the employment opportunities it creates. Since the hotel sector, where human labor is at the forefront, is based on close communication between guests and employees, improvements in working conditions may affect service quality. Accurate analysis of the conditions is essential for the preparation of solutions to improve operational efficiency and quality of work life. Today, it is seen that different studies have been conducted and concepts have been formed in order to understand the conditions encountered in working life. One of them is the concept of decent work presented by the International Labor Organization (ILO). In this study, the concept of decent work presented by the International Labor Organization (ILO) was evaluated in terms of tourism sector. In this context, it is aimed to understand the effect of decent work perception of the employees in tourism sector on turnover intention. In order to measure the perception of decent work, 4 basic elements which are at the basis of the concept of decent work were used. These elements; employment, social security, social dialogue, and fundamental rights of employees. The results of the explanatory factor analysis conducted in the study showed that decent work perception consists of 4 dimensions. These dimensions are employee participation, expectations, opportunities provided, national participation and additional rights. Correlation analysis showed that there was a negative relationship between decent work perception and intention to quit.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniv. Sosyal Bilimler Enst. Gaziantep Üniv. Sosyal Bilimler Enst.en_US
dc.relation.isversionof10.21547/jss.678579en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDüzgün İşen_US
dc.subjectİşten Ayrılma Niyetien_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectÇalışma Koşullarıen_US
dc.subjectAyvalıken_US
dc.subjectDecent Worken_US
dc.subjectTurnover Intentionen_US
dc.subjectHotelen_US
dc.subjectWorking Conditionsen_US
dc.titleOtel çalışanlarının “düzgün iş” koşullarına yönelik algıları ve işten ayrılma niyetine etkisien_US
dc.title.alternativePerceptions of hotel employees towards “decent work” conditions and its effect on turnover intentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGaziantep University Journal of Social Sciencesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0560-0622en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1402en_US
dc.identifier.endpage1424en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster