Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMet, Önder
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:55Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1301-4838
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5153
dc.description.abstractBu çalısmada, konaklama tesislerini degerleme yaklasımları teorik ve pratik yönleri ile gözden geçirilmekte ve sektöre uygunlugu açısından degerlendirilmektedir. Bunun yanı sıra konaklama tesisleri alım-satım pazarının genel özellikleri ile tesislerin degerini belirleyen etkenler irdelenmektedir. isleyen, gelir getiren, hizmete yönelik ve yönetimin karlılıkta önemli rol oynadıgı otel vb isletmelerin degerlemesinde daha sofistike olan gelire dayalı yaklasım daha etkin bir temel saglamaktadır. Nihai otel degerinin belirlenmesinde tüm yöntemler ile bulunan sonuçların göz önünde bulundurulmasında yarar görülmektedir. Fiziksel, yersel ve ekonomik faktörleri en iyi yansıtan, dolayısıyla bir otelin degeri ile iliskili olan temel degiskenler; doluluk oranı, ortalama oda fiyatı, oda sayısı ve sektörde oda arz-talep iliskisi olarak sıralanabilir. Bunlar arasında ortalama oda fiyatı, degeri temsil eden en önemli belirleyicidir. Konaklama yatırımcıları, yalnızca otelin bugünkü degerine degil, otel deger endeksleri yardımıyla degerin gelecekte gösterecegi egilimlere bakarak en uygun zamanlamaları bulmalıdırlar.en_US
dc.description.abstractIn the study, the approaches to the valuation of lodging properties have been examined for theoretical and practical aspects and evaluated their appropriateness for industry. In addition, it has been disscussed the general features of lodging properties buying and selling market and the factors that determine the value of properties. More sophisticated income based approach provides more effıcient basis in valuing of a hotel and similar businesses ongoing, income-generated, serviceoriented and in which the management plays a significant role on the profıtibility. It would be benefıcial to consider the results reached through all methods in the determination of final hotel's value. As these reflect the physical, locational and economic factors very well, the basic elements relating the value of a hotel can be listed in this way: occupancy percentage, avarage daily room rate, room numbers and the balance of supply and demand in sector. Among them, avarege daily rate is a major determinant standing for the value. Lodging investors not only should focus on the current value of hotel but also find out the best convenience time monitoring future trends through hotel value indexes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinin değerini etkileyen faktörlerin analizi ve değerleme yaklaşımlarıen_US
dc.title.alternativeThe valuation approaches of lodging properties and the analysis of factors that affect valueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster