Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPolat, Eray
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:15Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-029x
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3725
dc.descriptionPolat, Eray (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAkademik başarının, bireylerin öğrencilik yaşamlarına başlamaları ile birlikte her aşamada elde edebilmek için çaba gösterdikleri en öncelikli hedeflerden biri olduğu söylenebilir. Akademik başarıyı olumlu ya da olumsuz birçok faktör etkilemektedir. Bu araştırmada kaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu kapsamda lisans düzeyinde turizm eğitimi verilen bir yükseköğretim kurumunda yüz yüze görüşme yöntemine göre anket tekniği ile 256 öğrenciden veri toplanmıştır. Elde edilen verilere açıklayıcı faktör analizi uygulanmış ve doğrulayıcı faktör analizi ile de modelin uygunluğu test edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyebilmek amacı ile korelasyon analizi ve aşamalı regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçlara göre akademik başarının, akademik özyeterlik inancı ve kaygı düzeyinin alt boyutlarından olan başarısızlık hissi ile anlamlı ilişkisi vardır. Regresyon analizi sonuçları ise akademik başarı üzerinde, akademik özyeterlik inancının daha büyük yordama gücüne sahip olduğunu göstermektediren_US
dc.description.abstractIt could be said that academic achievement is one of the highest priorities that individuals strive to achieve in every stage of their student life as from the beginning. Academic achievement is influenced by many factors, both positive and negative. In this study, the level of the anxiety and effect of academic self-efficacy on academic achievement were investigated. In this context, survey data were gathered from 256 students according to the face-to-face interview method in a higher education institution that has undergraduate tourism education. The factor analysis has been applied and confirmatory factor analysis has been used to test the suitability of the model. Correlation analysis and stepwise regression analysis were conducted to investigate the relationships between variables. According to the results, the academic achievement has a significant relationship with the academic self-confidence and feeling of failure which is the sub-dimensions of anxiety level. Regression analysis results show that academic self-confidence has greater predictive power on academic achievementen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectKaygı Düzeyien_US
dc.subjectAkademik Özyeterlik İnancıen_US
dc.subjectTurizm Öğrencilerien_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectAnxiety Levelen_US
dc.subjectAcademic Self-Efficacyen_US
dc.subjectTourism Studentsen_US
dc.titleKaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeAcademic achievement and its relationship with anxiety level and academic self-efficacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster