dc.contributor.author | Polat, Eray | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:15Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2148-029x | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3725 | |
dc.description | Polat, Eray (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Akademik başarının, bireylerin öğrencilik yaşamlarına başlamaları ile birlikte her aşamada elde edebilmek için çaba gösterdikleri en öncelikli hedeflerden biri olduğu söylenebilir. Akademik başarıyı olumlu ya da olumsuz birçok faktör etkilemektedir. Bu araştırmada kaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu kapsamda lisans düzeyinde turizm eğitimi verilen bir yükseköğretim kurumunda yüz yüze görüşme yöntemine göre anket tekniği ile 256 öğrenciden veri toplanmıştır. Elde edilen verilere açıklayıcı faktör analizi uygulanmış ve doğrulayıcı faktör analizi ile de modelin uygunluğu test edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyebilmek amacı ile korelasyon analizi ve aşamalı regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçlara göre akademik başarının, akademik özyeterlik inancı ve kaygı düzeyinin alt boyutlarından olan başarısızlık hissi ile anlamlı ilişkisi vardır. Regresyon analizi sonuçları ise akademik başarı üzerinde, akademik özyeterlik inancının daha büyük yordama gücüne sahip olduğunu göstermektedir | en_US |
dc.description.abstract | It could be said that academic achievement is one of the highest priorities that individuals strive to achieve in every stage of their student life as from the beginning. Academic achievement is influenced by many factors, both positive and negative. In this study, the level of the anxiety and effect of academic self-efficacy on academic achievement were investigated. In this context, survey data were gathered from 256 students according to the face-to-face interview method in a higher education institution that has undergraduate tourism education. The factor analysis has been applied and confirmatory factor analysis has been used to test the suitability of the model. Correlation analysis and stepwise regression analysis were conducted to investigate the relationships between variables. According to the results, the academic achievement has a significant relationship with the academic self-confidence and feeling of failure which is the sub-dimensions of anxiety level. Regression analysis results show that academic self-confidence has greater predictive power on academic achievement | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.subject | Akademik Başarı | en_US |
dc.subject | Kaygı Düzeyi | en_US |
dc.subject | Akademik Özyeterlik İnancı | en_US |
dc.subject | Turizm Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Academic Success | en_US |
dc.subject | Anxiety Level | en_US |
dc.subject | Academic Self-Efficacy | en_US |
dc.subject | Tourism Students | en_US |
dc.title | Kaygı düzeyi ve akademik özyeterlik inancının akademik başarı ile ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | Academic achievement and its relationship with anxiety level and academic self-efficacy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 22 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |