Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Selami
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:11Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3651
dc.description.abstractİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip oldukları algıları, dil gelişimi ve başarısı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Diğer yandan bir öğrenme ortamı olarak Facebook'un nasıl algılandığına dair çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle, mevcut çalışma, yabancı dil öğrenenlerin Facebook'u bir öğrenme ortamı nasıl algıladıklarını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklem grubu, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 174 yabancı dil öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılara, demografik bilgilerini ve algılarını ölçmeyi amaçlayan bir anket uygulanmış; elde edilen bulgular, yüzdelik dağılım, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri dikkate anılarak tablolar halinde sunulmuştur. Sonuçlar, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin Facebook'u bir iletişim, etkileşim, sosyalleşme, dil öğrenme ve kültürel etkileşim aracı olarak algıladıklarını göstermektedir. Sonraki araştırmaların algıları etkilemesi olası değişkenler ve kültürel farklıklılar dikkate alınarak algıların kuramsal ve uygulamaya dönük açıları üzerinde odaklanması önerilmektediren_US
dc.description.abstractThere is a strong need to investigate English as a foreign language (EFL) learners’ perceptions of Facebook as a language-learning environment, as their perceptions that directly influence their language development and achievement have not been examined within the EFL learning context. Thus, this study aims to investigate EFL learners’ perceptions of Facebook as a language learning environment. The sample group of the study consisted of 174 EFL learners at a state university in Turkey. After administering a background questionnaire and a survey that assessed their perceptions, the frequencies, mean scores, standard deviations were computed. The results showed that Turkish EFL students perceive Facebook as an environment for communication, interaction, socialization, language learning and cultural interaction. It was recommended that further research should focus on the variables and determinants that may affect their perceptions to understand the theoretical and practical aspects regarding cultural differencesen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectEnglish as a Foreign Languageen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizceen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.titleA descriptive study on EFL learners’ perceptions of facebooken_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin facebook algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage381en_US
dc.identifier.endpage400en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster