A descriptive study on EFL learners’ perceptions of facebook
Özet
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip oldukları algıları, dil gelişimi ve başarısı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Diğer yandan bir öğrenme ortamı olarak Facebook'un nasıl algılandığına dair çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle, mevcut çalışma, yabancı dil öğrenenlerin Facebook'u bir öğrenme ortamı nasıl algıladıklarını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklem grubu, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 174 yabancı dil öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılara, demografik bilgilerini ve algılarını ölçmeyi amaçlayan bir anket uygulanmış; elde edilen bulgular, yüzdelik dağılım, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri dikkate anılarak tablolar halinde sunulmuştur. Sonuçlar, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin Facebook'u bir iletişim, etkileşim, sosyalleşme, dil öğrenme ve kültürel etkileşim aracı olarak algıladıklarını göstermektedir. Sonraki araştırmaların algıları etkilemesi olası değişkenler ve kültürel farklıklılar dikkate alınarak algıların kuramsal ve uygulamaya dönük açıları üzerinde odaklanması önerilmektedir There is a strong need to investigate English as a foreign language (EFL) learners’ perceptions of Facebook as a language-learning environment, as their perceptions that directly influence their language development and achievement have not been examined within the EFL learning context. Thus, this study aims to investigate EFL learners’ perceptions of Facebook as a language learning environment. The sample group of the study consisted of 174 EFL learners at a state university in Turkey. After administering a background questionnaire and a survey that assessed their perceptions, the frequencies, mean scores, standard deviations were computed. The results showed that Turkish EFL students perceive Facebook as an environment for communication, interaction, socialization, language learning and cultural interaction. It was recommended that further research should focus on the variables and determinants that may affect their perceptions to understand the theoretical and practical aspects regarding cultural differences