dc.contributor.author | Sarıoğlan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:06Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:06Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1305-7766 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3548 | |
dc.description.abstract | Eğitim kurumlarının temel işlevlerinden birisi olarak nitelikli işgücü yetiştirme olduğu kabul edilmektedir. Bu çerçevede nitelikli işgören yetiştirme olgusunun, örgün eğitim kurumlarının etkinliği ile doğru orantılı olduğu varsayılmaktadır. Ancak günümüzde bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve küreselleşmenin getirdiği hızlı değişim örgün eğitimin ortaya çıkardığı nitelikli işgören kavramının süreliliğini tehlikeye atmıştır. Bu çerçevede her ne kadar nitelikli bir işgören olsa bile hayat boyu öğrenme felsefesi çerçevesinde belirli periyodlarda yaygın eğitim faaliyetlerini gerçekleştirmemesi durumunda hedeflenen işgören etkinliği gerçekleştirileme olasılığında azalmalar ortaya çıkabilecektir. Özellikle örgün gastronomi eğitiminin yaygın eğitimle desteklenmesiyle birlikte, hedeflenen işgören etkinlik ve devamlılık sağlanabilecektir. Çalışmada, Türkiye’de yaygın gastronomi eğitimi alanında faaliyet özel nitelikli kursların arz yapısı ve bu kursların faaliyetlerine katılan bireylerin taleplerinin etkileşim düzeyleri ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada yaygın gastronomi eğitimindeki mevcut arz ve talep arasındaki etkileşimin ölçülmesi amacıyla, yaygın eğitim kurumlarında eğitim alan bireyler araştırma evreni olarak seçilmiştir. Çalışmada evreni temsil etme yeteneğine sahip 462 bireyle anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda bireylerin talepleri ile yaygın gastronomi eğitim kurumlarının verdikleri eğitimlerin büyük ölçüde etkileşim içinde olduğu belirlenmiştir | en_US |
dc.description.abstract | Training skilled labors is regarded as one of the basic functions of educational institutions. In this context, it’s assumed that the phenomenon of training skilled labors is in direct proportion to effectiveness of formal institutions. Besides, the development of information and communication system, also the rapid change that emerged from globalization, endangers the sustainability of the “skilled labor” concept. In this context, even a very skilled labor cannot perform the targeted labor’s activity in case they do not perform the informal educational activities periods during their philosophy of life. Especially, effectiveness and continuity of targeted labor could be provided if both formal and informal gastronomy educations support each other.The purpose of this study is to measure the supply interaction levels of special quality operating in the field of gastronomy education and measuring the demand interaction levels of individuals who attended these types of courses. The individuals who attended modern gastronomical education courses were chosen as research population to measure the current interactions between supply and demand within the informal gastronomy education. Questionnaire method has been implemented on 462 individuals. As result of the research it has been determined that individual demands and modern gastronomy courses are in quite a positive interaction. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Matematiksel Metotlar | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.subject | Gastronomi | en_US |
dc.subject | Gastronomi Eğitimi | en_US |
dc.subject | Yaygın Eğitim | en_US |
dc.subject | Gastronomy | en_US |
dc.subject | Gastronomy Education | en_US |
dc.subject | Informal (Common) Education | en_US |
dc.title | Yaygın gastronomi eğitiminde arz ve talep etkileşiminin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A study related to evaluate the interaction between supply and demand within informal gastronomy education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 267 | en_US |
dc.identifier.endpage | 283 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |