Güncel Gönderiler: Turizm Rehberliği Bölümü
Toplam kayıt 45, listelenen: 21-40
-
Turist rehberi adaylarının kültür varlıklarına yönelik bilgi düzeyleri ve tutumları
(Celal Bayar Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı turist rehberi adayı olarak Balıkesir Üniversitesi Turizm Rehberliği bölümünde eğitim almakta olan öğrencilerin kültür varlıklarına yönelik bilgi düzeylerini ve tutumlarını belirlemektir. Nicel araştırma ... -
Marka aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Havayolu ulaşım sektörü turizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye’de 2003 yılından bugüne yapılan yasal düzenlemeler ile birlikte havacılık sektörü hızlı bir şekilde büyümüştür. Bu durum havalimanı sayılarının, kapasitelerinin ... -
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Antandros Antik Kenti’nin kültür turizmine kazandırılması: Nitel bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Kültür turistleri geçmiş dönem uygarlıklarına ait eserleri görmek için arkeolojik alanları ziyaret etmektedir. Dolayısıyla kültür turizmi, bir bölgenin turizme kazandırılmasında oldukça büyük bir öneme sahiptir. Balıkesir ... -
An investigation to determine the work values of tourism students
(Elsevier Science Bv, 2014)In this study, it is aimed to determine the work values of tourism students. In addition it has been tried to determine whether there is a significant differences between students' demographic characteristics and work ... -
HACCP sisteminin otellerin mutfak çalışanları tarafından değerlendirilmesi: 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2008)Yiyecek-içecek üreten isletmelerde gıda hijyeni ve güvenligi, diger bir deyisle yiyecek ve içeceklerin, belirlenmis saglık standartlarına göre hazırlanması, müsteri saglıgı ve memnuniyeti açısından oldukça önemlidir. Gıda ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi etkisiyle dastinasyon marka imajı üzerine bir araştırma
(2008)Destinasyonun etkin bir biçimde pazarlanabilmesi için, destinasyon yönetiminin belirlediği hedef kitleleri etkileyecek mesajları, sadece tutundurma karması metotlarıyla değil, tüm pazarlama karması elemanlarının da içinde ... -
İşgören doyumu ve turizm işletmelerinde yapılan araştırmalara ilişkin bir değerlendirme
(2011)Bu çalışmanın amacı, iş doyumunun bireysel ve örgütsel açıdan öneminin ortaya konulması ve turizm işletmelerinde çalışan işgörenlerin iş doyumunu etkileyen faktörlerin kavramsal olarak değerlendirilmesidir. Bu amaçla yerli ... -
Turist rehberlerinin iletişim yeterlilikleri: Kültürlerarası bir karşılaştırma
(2012)Çalışmanın amacı; turistlerin, rehberin iletişim yeterliliklerine verdikleri öneme ve rehberin iletişim performansına yönelik görüşlerinin faklı kültürlere sahip turistler açısından nasıl algılandığını ve kültürlere göre ... -
Turist rehberlerinin ekoturizm alanındaki yeterliliklerinin önemperformans analizi
(2012)Turist rehberleri turistlerin deneyimlerini arttırarak memnuniyetlerinin sağlanması noktasında öncü kişilerden biridir. Bu nedenle onların performansı ne kadar yüksek olursa turist memnuniyeti de o derece yüksek olacaktır. ... -
İçsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Turist rehberleri üzerinde bir araştırma
(2012)Turist rehberlerinin içsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanan bu çalışmada anket tekniği kullanılarak turist rehberleri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. ... -
Doğaya dayalı gerçekleştirilen turizm faaliyetleri içerisinde turist rehberlerinin rolleri üzerine bir inceleme
(2012)Sorumluluk taşıyan-çevreye zarar vermeyen, doğa ile iç içe olmayı hedefleyen doğaya yönelik faaliyetlere katılmak için yapılan, yöre halkını ekonomik ve sosyal olarak destekleyen turizm faaliyetlerinin gerçekleşmesinde, ... -
Turist rehberlerinin iş yaşamındaki rolleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(2013)Turist rehberleri; turistlere seçtikleri dilde liderlik yapan, bulunduğu bölgenin kültürel ve doğal miraslarını onlara tercüme eden ve bulunduğu bölgenin uygun bir yönetimi tarafından kabul edilmiş donanımına sahip kişilerdir. ... -
Kültürel değerlerin destinasyon imajına etkisi: Eskişehir 2013 Türk dünyası kültür başkentine yönelik bir araştırma
(2013)Destinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel ... -
Turist rehberlerinin iletişim yeterlilikleri: Turistlerin görüşlerinin chaid analizi ile değerlendirilmesi
(2013)Problem Durumu: Turist rehberi, turistin tatil amacıyla gittiği ülkede genellikle ilk karşılaştığı kişi olmakta ve onlara tatilleri süresince eşlik etmektedir. Bu nedenle turist rehberinin yeterli bilgi birikimine ve ... -
Arap baharı’nın turizme yansımaları: Arap ülkeleri ve Türkiye
(2014)Araştırmanın Temelleri: Turizm sektörü, birçok yönüyle ülkelerin geliş- mesinde önemli rol oynamasına rağmen; savaş, terör, siyasi ve ekonomik kriz gibi çevresel olaylardan etkilenmektedir. Son yıllarda Arap ülkelerinde ... -
Turist rehberlerinin liderlik ve aracılık rollerinin tur deneyimine etkisi: Doğa turları üzerine bir araştırma
(2014)Turist rehberliği, sadece tarihi eserlerin anlatılmasının ötesine uzanan ve bütünsel tatil deneyimi üzerinde de etkisi olan bir meslek olarak farklı rolleri gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı Kültür ve Turizm Bakanlığından ... -
Devre tatil sisteminde algılanan hizmet kalitesi: Kütahya ilinde konaklayan müşteriler örneği
(2014)Devre tatil sistemi dünyada ve Türkiye’de son yıllarda oldukça önem kazanmaya başlayan bir yapıdır. Konaklama işletmelerinin oda satışlarını tüm sezonlara yaymak ve sürekli gelecek müşteriler edinmek için son yıllarda büyük ... -
Turist rehberlerinin motivasyonu ile performansı arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(2014)Turist rehberlerinin performans düzeylerinin ölçülmesi, rehberlerin motivasyonu ile performansı arasında herhangi bir ilişkinin bulunup bulunmadığının tespit edilmesi ve turist rehberlerinin demografik değişkenleri ile ... -
Turist rehberlerinin mesleklerine yönelik pozitif ve negatif yönlü algıların içerik yöntemi analizi ile belirlenmesi
(2015)Bu araştırmanın amacı tatil deneyimini zenginleştirme hususunda turizm sektörünün en önemli çalışanlarından birisi olarak kabul edilen turist rehberlerinin mesleklerine yönelik pozitif ve negatif yönlü algılamalarına dair ...