Turizmde işletme imajı ve işletme ününün devamlılığında kullanıcı güdümlü içeriklerin önemi
Özet
Hizmet sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmelerine gelen ziyaretçilerin, ekonominin diğer
sektörlerindeki gibi ürünü veya hizmeti kullanmadan ya da satın almadan önce test etme veya deneme şansı
yoktur. Bu nedenle potansiyel müşteriler bilgi toplamak amacıyla internet ortamında yaratılan kullanıcı güdümlü
içeriklere yönelmekte ve işletme hakkında bilgi aramaktadırlar. Teknolojik gelişmelerin yaşanması ile internet
çift yönlü bilgi paylaşımına elverişli hale gelmiş ve kullanılan sosyal platformlar mevcut ve potansiyel
müşterilerin bilgi alışverişi yapabileceği ortamlara dönüşmüştür. Kullanıcı güdümlü içerikler olumlu yönde
olabileceği gibi olumsuz yönde de olabilmekte ve bu olumsuz içerikler işletme imajına ve ününe zarar
verebilmektedir. Günümüzde işletmeler, küreselleşme ve buna bağlı olarak yaşanan büyük değişimlerin olduğu
ortamlarda işletmelerini diğer işletmelerden üstün kılacak ve işletmelere farklı bir rekabet avantajı sağlayacak
olumlu ve güçlü bir işletme imajı ve ünü oluşturmalıdır. İşletme imajının ve ününün tüm işletmeler için önemli
olduğu çeşitli çalışmalarda ve araştırmalarda da ortaya konmuştur. Bu nedenle bu çalışmada turizm sektöründe
işletme imajının ve ününün devamlılığının sağlanmasında kullanıcı güdümlü içeriklerin öneminin ortaya
konması amaçlanmaktadır. Because the enterprises in the tourism sector are one each of the service enterprises, the clients who prefer
these enterprises haven’t got any change to test or try the products or services of these enterprises before buy or
use them differ from the other sectors in economy. For this reason, potential customers tend towards user
generated content which are created on the internet and inquire about enterprises on the purpose of gathering
information. With the technological developments, the internet has become available for two-way sharing of
information and the social platforms has become settings where current and potential customers can exchange
information. User generated contents are able to be negative as they can be positive, and these negative contents
are able to damage the corporate image and reputation. Today, enterprises should create a positive and strong
corporate image and reputation that will outperform other businesses and provide a different competitive
advantage to businesses in the settings of globalization and the great changes that are taking place. However, it
has also been revealed in various studies and researches that the corporate image and reputation are important for
all enterprises. For this reason, in this study, it is aimed to reveal the importance of user generated contents in
providing the continuity of corporate image and reputation in tourism sector.