Turistlerin risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etkisi
Özet
Bir destinasyonun benzer özelliklere sahip diğer destinasyonlarla rekabet edebilmesi için destinasyonun sahip olduğu kaynaklarla beraber turistik tüketicilere sunduğu mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı bilinmelidir. Çünkü algılanan risk ve olumsuz güvenlik algısı destinasyon seçim süreci ile tüketicilerin mal ve hizmet alımında satın alma davranışını etkileyebilmektedir. Bu çalışmanın amacı; turistik tüketicilerin risk algıları, güven algıları ve değer algıları arasındaki ilişkiyi ve söz konusu ilişkilerin destinasyon tercihine etkisini belirlemektir. Turistlerin destinasyona yönelik risk, güvenlik, değer algı düzeylerinin tespit edilmesi destinasyonel ürün planlanmasında ve destinasyonun pazarlanmasına katkı sağlaması açısından önemlidir. Antalya ilinde yürütülen bu araştırmada turistlerin destinasyona yönelik risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etki ettiği bulgulanmıştır. It is important to know how the offered goods and services together with the resources are perceived by the consumers so that a destination can compete with other destinations with similar characteristics. Because negative perceptions related to risk and safety caused by the destination can affect the destination selection process and the purchasing behavior of consumers while purchasing goods and services. This study aims to determine the relationship between risk and safety perceptions of touristic consumers with their value perceptions and to reveal the effect of these relationships on destination preference. Determining the risk, safety, and value perception levels of tourists towards the destination is beneficial in terms of contributing to the evaluation of destination services, product planning, and marketing of the destination. The findings of this study, whose data were collected from the tourists visiting the province of Antalya with the convenience sampling method, show that the risk and safety perceptions of the tourists affect the perceived value and destination preference.
Cilt
11Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.21325/jotags.2023.1208https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1161121
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14105